A gyermekkel megtanultuk a Van nekem egy álmom című Bagdi Bella dalát. Hangszerekkel zenekart alakítottunk, célunk volt a vidám, felszabadult éneklés. Ezután a Jógakaland – mesélő jógakártyákkal különböző pózokkal (bátor, cica, vidám maci, elfogadó, varázsló, szivárvány, fa…) a testünket átmozgattuk, játékosan tanulhatják a gyerekek meg, milyen érzés magabiztosnak, kitartónak és nyugodtnak lenni. Célunk az érzelmek megélése, a gyermekek önmagával való ismerkedése és testi – lelki egészsége áll. Beszélgettünk a gyermekekkel, hogy ki hogyan képzeli el a jövőjét, sajnos e téren elég korlátozott a tájékozottságuk, elképzeléseik, így játékosan több foglalkozást is megjelenítettünk.
Célok kitűzése és elérése
Az 5. osztály időkapszulába elhelyezte a céljait. 8. o. végén megnézzük, megvalósultak-e, vagy megváltoztak-e ezek a célok.
„Célozd meg a Holdat! Még ha elhibázod is,
a csillagok közt landolsz”
(Phineas Taylor Barnum)
Boldogságórán a célok kitűzése és elérése témakört dolgoztuk fel. A ráhangoló beszélgetéseken megfogalmaztuk, hogy miért fontos célokat kitűzni, mi segíthet azok elérésében.
A gyerekek elmondták saját terveiket, céljaikat, de abban egyetértettünk, hogy ezek elérése néha akadályokba ütközhet. Ezek az akadályok lehetnek a lustaság, kevés önbizalom, melyek nélkül nem fog sikerülni a kitűzött cél.
Készítettünk egy űrhajót, amely magasra – akár a csillagok közé is –viheti a terveinket céljainkat.
A célokat és terveket minden gyermek felírta egy-egy léggömbre. És volt, aki kisebb űrhajót is készített….
Bízunk abban, hogy mindenki álma, terve célba ér!
A program egy bevezető relaxációval kezdődött, amely egy elképzelt űrutazásról szólt. Képzeletben felvettük az űrruhát, a sisakot, de még az űrcsizmát is felhúztuk a lábunkra. Egy ismeretlen bolygó volt az úticél, ahol landoltunk……, és kedves bolygólakókkal találkozhattunk.
Ezt követően vidám társasjátékot játszottunk, majd a foglalkozás zárásaként meghallgattuk és meg is tanultuk a hónap dalát is.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Magyar irodalomból elkezdtük a történelmi olvasmányokat. Ennek apropóján készítettünk egy várat, várépítést. A tanulók kitűzött rövid és hosszú távú céljaikat rögzítették a zászlókon.
A boldogságórát beszélgetéssel és kreatív alkotással töltöttük! Nagyon élvezték a gyerekek! Nagy méretű karton lapra felírta és felrajzolta mindenki, hogy mik a tervei, vágyai a 2022-es évre, mit tart fontosnak, mit szeretne változtatni, miben szeretne elfogadóbb és megengedőbb lenni, miért hálás és milyen lépéseket fog azért tenni, hogy az élete egyre teljesebb legyen, kivirágozzon és boldog, elégedett legyen a mindennapokban!
A boldogságórát beszélgetéssel és kreatív alkotással töltöttük! Nagyon élvezték a gyerekek! Nagy méretű karton lapra felírta és felrajzolta mindenki, hogy mik a tervei, vágyai a 2022-es évre, mit tart fontosnak, mit szeretne változtatni, miben szeretne elfogadóbb és megengedőbb lenni, miért hálás és milyen lépéseket fog azért tenni, hogy az élete egyre teljesebb legyen, kivirágozzon és boldog, elégedett legyen a mindennapokban!
Ez a tèma kicsit nehezebb volt a gyermekeknek, mivel a csoportom javarèszt kis csoportos.
A hetet az èvszakok ismétlèsèvel ès a napszakok elsajâtítàsâval kezdtük. Ezt kapcsoltuk össze az èves tervünk megtervezèsèvel , az idő múlàsàval, az iskolàba kèszülès fontos cèljaival.
A gyerekekkel elkèszìtettük az èves tervünket, illetve mindenki a sajât napjànak lépèsei âltal vizuàltuk a napszakok jellemzőit. Mikor mit tudunk csinalni. Miért fontos hogy legyen egy napra is cèlunk, ne csak tètlenkedjünk.
Ezutàn a boldogsàgvàr mesèjèt elmesèltem nekik és mozgással kapcsoltuk össze, èpìtettem nekik egy akadàlypàlyàt ès közben megkerestük az elveszett kincseket a boldogsâgvàr darabjait.
Nagyon èlveztèk a gyermekek a mesèt ès annak vêgig jàtszàsàt mozgàssal kìsérve. A vègèn Bagdi Bella dalâra relaxàltunk, meditâltunk , picit visszanyugtattam őket, mert nagyon felpörögtek az akadâlypàlya soràn.
Ezutàn mindenki szìnezhetett is egy boldogsàg vàrat.
A gyerekek nagyon örültek hogy a lèpcsők felèt mâr megmásztuk.
Nagy hangsúlyt fektettem annak a mèlyítèsènek ami a Kedves-hàz pedagógiai programunkkal is összhangban van hogy a roma gyermekek körèben az iskolàba kèszülès , a tovàbb tanulàs érzèse mâr ilyen kicsi korban erősödjön a gyermekekben.
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
A gyerekekkel beszélgettünk arról,hogy milyen célokat szeretnének elérni,megvalósítani a tanév végéig.Leírták egy papírra a céljaikat,majd közösen elkészítettük az osztály űrhajóját.
Beletettük a belsejébe a célokat,hogy tanév végén meg tudjuk nézni,hogy minek mi valósult meg belőle.
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
A gyerekekkel beszélgettünk arról,hogy milyen célokat szeretnének elérni,megvalósítani a tanév végéig.Leírták egy papírra a céljaikat,majd közösen elkészítettük az osztály űrhajóját.
Beletettük a belsejébe a célokat,hogy tanév végén meg tudjuk nézni,hogy minek mi valósult meg belőle.
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
A gyerekekkel beszélgettünk arról,hogy milyen célokat szeretnének elérni,megvalósítani a tanév végéig.Leírták egy papírra a céljaikat,majd közösen elkészítettük az osztály űrhajóját.
Beletettük a belsejébe a célokat,hogy tanév végén meg tudjuk nézni,hogy minek mi valósult meg belőle.