A téma feldolgozása a hónap során több napon keresztül történt. Így lehetőségünk volt arra, hogy több oldalról megközelítve, alaposan körbejárva, megértsük a feladatot.
Bagdi Bella: Van nekem egy álmom kezdetű dalának első meghallgatása abban segített, hogy a gyerekek meg tudják fogalmazni céljaikat, és megértsék, hogy ha valamit szeretnének elérni, ahhoz tenniük is kell érte! A további meghallgatások során utánzó mozdulatokkal játszottuk el a dalt – másztunk… mentünk… átúsztuk a folyót, de az út legélvezetesebb része mégis csak a tánc volt. Ez a dal a kedvencük lett, majdnem minden nap kérték, hogy táncolhassanak rá. Persze az egyéni célok megfogalmazása így sem volt könnyű.
Többször is elmeséltem Boldogvár meséjét. A mozgás foglalkozáson is a Boldogvárat mentünk „meghódítani”. Más alkalommal a Boldogvár képét összevágtam, elszórva elrejtettem az óvoda helyiségeiben. a gyerekeknek meg kellett keresniük, majd összerakni a képet. Nagyon tetszett nekik a feladat. Még a kicsik is ügyes keresők voltak. A képet azóta is nap mint nap kirakják.
A célbadobást hógolyókkal gyakoroltuk. Nagyon örültünk a hónak, élveztük a havas játékokat, így a célbadobásnak is nagy sikere volt.
A kis pingvinek elkészítése nagy örömöt okozott a gyerekeknek. Változatos anyagok felhasználásával, változatos technikákkal készültek a kis „hólakók”.
Célok kitűzése és elérése
A Boldogságóra program 10 egymásra épülő témából áll, amelyek fokról fokra ismertetik meg a boldogság különböző összetevőit, feltételeit. Január témaköre a célok kitűzése és elérése. Iskolánk 3.b osztályában ezért a megvalósítható célok megfogalmazásáról és azok eléréséről beszélgetett Somogyi Veronika osztályfőnök a gyerekekkel. Ráhangolódáskėnt útkereső játékkal indították az órát. Utána felidézték Az öreg halász és nagyravágyó felesége című mesét, majd a gyerekek is leírták három kívánságukat. Fontos, hogy a kitűzött cél megvalósításában higgyünk. Páros munkában keresztrejtvényt fejtettek, hogy megtudjak a cél eléréséhez szükséges varázsszót. Végül megfogalmazták közös céljainkat, a tanulók ezeket le is rajzolták, majd a rajzokból tablót készítettek.
Elméleti háttér (terv,motiváció)
Képelemzés
Céltalan,céltudatos személy jellemzése
Jövőkép megalkotása
Reális célok kitűzése (célok fajtái)
Legfontosabb célok különböző területeken(család,iskola,barátság,egészség,sport….)
Célok 5 fő területen(amit jól csinálok,amiben fejlődnöm kell—Céljaim)
Bakancslista készítése
Hibák,kudarcok értékelése –következmények
Sikeres célba érés 7 technikája
Fantáziagyakorlat a jövőben
Alsózsolcai Herman Ottó Ált.Iskola és AMI.
Lerajzoltuk milyen céljaink vannak 2022-ben…
A tevékenységet relaxációval kezdtük: égig érő fa vagyok, amit mozgással kísértünk. Majd meghallgattuk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát. Ezt követően beszélgettünk a céljainkról és azok megvalósításáról. Ahhoz, hogy a céljainkat, álmainkat megvalósítsuk mindet meg kell próbálni, nem szabad feladni,hogy megvalósuljanak. Minden akadályt le kell küzdeni. A tevékenységet Fehér Klára: Foglalkozások című szövegének meghallgatásával, a képek sorba rendezése, majd a kakukktojás megkeresésével folytattuk. A gyerekek nagyon ügyesen oldották meg a feladatot. Beszélgettünk arról, hogy ki mi szeretne lenni ha nagy lesz. A gyerekek rajzaikon keresztül mutatták be egymásnak, hogy mivel szeretne foglalkozni felnőttként. Majd Bagdi Bella dalával zártuk a tevékenységet.
” Foglalkozások”
Bagdi Bella „Van nekem egy álmom…” című dalára mozogtunk.
„Égig érő fa vagyok, megnövök ,mint a nagyok…….” a gyerekek állva nyújtóznak felfelé két karjukkal felváltva.
Ha megnövök szerdán lisztesmolnár leszek , csütörtökön kertész leszek fát ültetek…… mozgással utánozták a történetet.
A gyerekek megmintázták magukat gyurmából mik lesznek ,ha nagyok leszenek ,tűzoltó ,lovas……
A hónap megvalósítási ötleteit szívesen használtam. A gyerekek nagyon aktívan vettek részt a megvalósításban. Mi leszel, ha nagy leszel témájú beszélgetés során a nagyobbak változatos foglalkozásokat (kutató, cukrász, növényorvos, állatorvos, óvó néni, focista,…) soroltak fel és megindokolták, hogy miért. Érdekes momentum volt, amikor az egyik nagycsoportos fiú azt mondta, „16 éves koromba már mehetek diákmunkára nyáron” ezzel is segítve a szüleit, hogy meg tudjanak mindent venni. A kicsik még nincsenek teljesen tisztában a fogalmakkal, ők még unikornisok és egyéb mesehősök szeretnének lenni. A nagyobbak segítségével megmagyaráztuk, hogy a farsangon azok lehetnek, amit elképzelnek.
Az idő, mint fogalom megismertetése mindig nehéz feladat, a gyermekek pszichés jellemzőiből adódóan. Ezért az év minden napján szükséges beszélgetni róla. A hét napjainak megismerése, rögzítése a hét körforgását jelző órán történik, amit minden nap a beszélgető körben elmondanak a vállalkozó gyerekek és az adott napra „repül” a katicabogarunk. A kicsik segítséggel már felsorolják és mutatják a hét napjait. A nagyobbak visszafelé is jól mondják. Az idővel kapcsolatos névszók (holnap, holnapután, tegnap, tegnapelőtt) jelentését értik, meg tudják nevezni a napot az iskolába készülők. Gondolkodásuk még képszerű, igénylik, hogy lássák a hét napjait.
A hétfőtől vasárnapig mondókát örömmel gyakorolták a gyerekek, és közösen találtuk ki nagy nevetések közepette a mozdulatokat. A jókedvünk jól látszik a videón is.
A hónap megvalósítási ötleteit szívesen használtam. A gyerekek nagyon aktívan vettek részt a megvalósításban. Mi leszel, ha nagy leszel témájú beszélgetés során a nagyobbak változatos foglalkozásokat (kutató, cukrász, növényorvos, állatorvos, óvó néni, focista,…) soroltak fel és megindokolták, hogy miért. Érdekes momentum volt, amikor az egyik nagycsoportos fiú azt mondta, „16 éves koromba már mehetek diákmunkára nyáron” ezzel is segítve a szüleit, hogy meg tudjanak mindent venni. A kicsik még nincsenek teljesen tisztában a fogalmakkal, ők még unikornisok és egyéb mesehősök szeretnének lenni. A nagyobbak segítségével megmagyaráztuk, hogy a farsangon azok lehetnek, amit elképzelnek.
Az idő, mint fogalom megismertetése mindig nehéz feladat, a gyermekek pszichés jellemzőiből adódóan. Ezért az év minden napján szükséges beszélgetni róla. A hét napjainak megismerése, rögzítése a hét körforgását jelző órán történik, amit minden nap a beszélgető körben elmondanak a vállalkozó gyerekek és az adott napra „repül” a katicabogarunk. A kicsik segítséggel már felsorolják és mutatják a hét napjait. A nagyobbak visszafelé is jól mondják. Az idővel kapcsolatos névszók (holnap, holnapután, tegnap, tegnapelőtt) jelentését értik, meg tudják nevezni a napot az iskolába készülők. Gondolkodásuk még képszerű, igénylik, hogy lássák a hét napjait.
A hétfőtől vasárnapig mondókát örömmel gyakorolták a gyerekek, és közösen találtuk ki nagy nevetések közepette a mozdulatokat. A jókedvünk jól látszik a videón is.
A hónap megvalósítási ötleteit szívesen használtam. A gyerekek nagyon aktívan vettek részt a megvalósításban. Mi leszel, ha nagy leszel témájú beszélgetés során a nagyobbak változatos foglalkozásokat (kutató, cukrász, növényorvos, állatorvos, óvó néni, focista,…) soroltak fel és megindokolták, hogy miért. Érdekes momentum volt, amikor az egyik nagycsoportos fiú azt mondta, „16 éves koromba már mehetek diákmunkára nyáron” ezzel is segítve a szüleit, hogy meg tudjanak mindent venni. A kicsik még nincsenek teljesen tisztában a fogalmakkal, ők még unikornisok és egyéb mesehősök szeretnének lenni. A nagyobbak segítségével megmagyaráztuk, hogy a farsangon azok lehetnek, amit elképzelnek.
Az idő, mint fogalom megismertetése mindig nehéz feladat, a gyermekek pszichés jellemzőiből adódóan. Ezért az év minden napján szükséges beszélgetni róla. A hét napjainak megismerése, rögzítése a hét körforgását jelző órán történik, amit minden nap a beszélgető körben elmondanak a vállalkozó gyerekek és az adott napra „repül” a katicabogarunk. A kicsik segítséggel már felsorolják és mutatják a hét napjait. A nagyobbak visszafelé is jól mondják. Az idővel kapcsolatos névszók (holnap, holnapután, tegnap, tegnapelőtt) jelentését értik, meg tudják nevezni a napot az iskolába készülők. Gondolkodásuk még képszerű, igénylik, hogy lássák a hét napjait.
A hétfőtől vasárnapig mondókát örömmel gyakorolták a gyerekek, és közösen találtuk ki nagy nevetések közepette a mozdulatokat. A jókedvünk jól látszik a videón is.
A hónap megvalósítási ötleteit szívesen használtam. A gyerekek nagyon aktívan vettek részt a megvalósításban. Mi leszel, ha nagy leszel témájú beszélgetés során a nagyobbak változatos foglalkozásokat (kutató, cukrász, növényorvos, állatorvos, óvó néni, focista,…) soroltak fel és megindokolták, hogy miért. Érdekes momentum volt, amikor az egyik nagycsoportos fiú azt mondta, „16 éves koromba már mehetek diákmunkára nyáron” ezzel is segítve a szüleit, hogy meg tudjanak mindent venni. A kicsik még nincsenek teljesen tisztában a fogalmakkal, ők még unikornisok és egyéb mesehősök szeretnének lenni. A nagyobbak segítségével megmagyaráztuk, hogy a farsangon azok lehetnek, amit elképzelnek.
Az idő, mint fogalom megismertetése mindig nehéz feladat, a gyermekek pszichés jellemzőiből adódóan. Ezért az év minden napján szükséges beszélgetni róla. A hét napjainak megismerése, rögzítése a hét körforgását jelző órán történik, amit minden nap a beszélgető körben elmondanak a vállalkozó gyerekek és az adott napra „repül” a katicabogarunk. A kicsik segítséggel már felsorolják és mutatják a hét napjait. A nagyobbak visszafelé is jól mondják. Az idővel kapcsolatos névszók (holnap, holnapután, tegnap, tegnapelőtt) jelentését értik, meg tudják nevezni a napot az iskolába készülők. Gondolkodásuk még képszerű, igénylik, hogy lássák a hét napjait.
A hétfőtől vasárnapig mondókát örömmel gyakorolták a gyerekek, és közösen találtuk ki nagy nevetések közepette a mozdulatokat. A jókedvünk jól látszik a videón is.