Mindkét csoport életében nagy szerepet tölt be a téli időjárás, a farsangi ünnep közeledése. Gyermekeinkkel nap mint nap ezekben a témákban gondolkodunk, megtöltjük tartalommal, megfelelő motivációval. A Csiga-biga csoport mindennapjaiban igyekszünk kihasználni a tél örömeit, az évszak adta lehetőségeket. Pödréssel kesztyűket díszítettünk, amelyet szánkó formájában ábrázoltunk. A csoport célja, hogy minél többet töltsünk a szabadban, hógolyózzunk, hóembert építsünk, szánkózzunk, korcsolyázzunk. Nagy örömet jelent ez gyermekeink számára, élményeik bővülnek, tapasztalataik gazdagodnak. A katica csoport közös célja a farsangra való készülődés, az ünnep várás öröme. A gyermekek rajzaikban megjelenítették a farsang ünneplését, jelmezeik utáni vágyukat. Vígan, boldogsággal, élményekkel tele várják, hogy megünnepelhessük a tél múlását, a tavasz közeledtét.
Célok kitűzése és elérése
Mindkét csoport életében nagy szerepet tölt be a téli időjárás, a farsangi ünnep közeledése. Gyermekeinkkel nap mint nap ezekben a témákban gondolkodunk, megtöltjük tartalommal, megfelelő motivációval. A Csiga-biga csoport mindennapjaiban igyekszünk kihasználni a tél örömeit, az évszak adta lehetőségeket. Pödréssel kesztyűket díszítettünk, amelyet szánkó formájában ábrázoltunk. A csoport célja, hogy minél többet töltsünk a szabadban, hógolyózzunk, hóembert építsünk, szánkózzunk, korcsolyázzunk. Nagy örömet jelent ez gyermekeink számára, élményeik bővülnek, tapasztalataik gazdagodnak. A katica csoport közös célja a farsangra való készülődés, az ünnep várás öröme. A gyermekek rajzaikban megjelenítették a farsang ünneplését, jelmezeik utáni vágyukat. Vígan, boldogsággal, élményekkel tele várják, hogy megünnepelhessük a tél múlását, a tavasz közeledtét.
Megfogalmaztuk és leírtuk, hogy milyen célokat tűznének ki maguk elé a gyerekek, ha szupererejük lenne.
Célok kitűzése, és elérésük.
Nagyon fontos, hogy a gyerekeknek is legyenek céljaik. A célkitűzött emberek, már a célkitűzéstől is boldogabbak.
Vagy mégsem?
Ebben a tanévben az általam tanított második osztályos gyerekek nagy százalékát a betegségektől való félelem, a szorongás, az aggódás jellemzi. Féltik a szülőket, testvéreiket a járványtól, betegségektől.
Ez az aggodalom olvasható ki sok gyermek rajzos feladatából, amely a halacskába írt három kívánságukat jellemzi. Nagyon fontosnak tartom a tanári pozitív támogatást.
Céljaik között szerepel még a jó bizonyítvány, az egészséges életmód, a segítségadás, versenyszellem.
Felismerték, hogy ehhez akaraterőre, kitartásra van a legnagyobb szükségük.
Az óra menete:
1. Társasjáték csoportokban (Starktól a célig milyen úton jutunk el. Szabálykövetés)
2. Három kívánság megfogalmazása aranyhalakba rajzolással. (Reális kívánságok megbeszélése)
3. Az öreg halász és nagyravágyó felesége című mese megbeszélése. A mese tanúságának levonása
4. Keresztrejtvény megfejtése a jól kitűzött cél megerősítésére. (Varázsszó)
5. Halacskára írt kívánságok megfogalmazása.
6. Közös céljaink megfogalmazása rajzban. (Csoport munka)
7. Az órát a Hónap dalával zártuk.
A csoportommal a jövőbeli terveikről beszélgettem. Sokan optimistán látják a jövőjüket.
Ezután a motivációs idézetekről kérdezgettem őket.
Kiválasztottunk közösen kettőt, és ehhez készítettünk dekorációt.
Mivel első osztályosok vagyunk kis nehézségbe ütközött a vágyak elérésének lejegyzése. Ezt úgy oldottuk meg, hogy szóban elmondta mindenki az osztályunkban a számára legfontosabb álmát, vágyát. A gyerekek fantáziája szabadon szárnyalt. A teljesség igénye nélkül felsorolunk néhányat:
– „Szeretném a világ összes kutyáját megmenteni!”
– ” Nagyon szeretnék nehéz tárgyakat emelni!”
– „Szeretnék a leggyorsabb futó lenni!”
-” Szeretném megmenteni az embereket a gonosztól!”
-„Szeretnék időutazó lenni!”
– „Szeretnék a legokosabb lenni!’
-„Szeretném a barátaimat megmenteni a rablóktól!”
– „Olyan jó lenne, ha mindenhol béke lenne!”
-” Szeretném, ha amiket kigondolok, megvalósulnának!”
Ezeket a vágyálmaikat rajzon is megjelenítették a gyereket. Mindenki készített saját kívánságdobozt, amibe folyamatosan belehelyezi a kívánságait, elérendő vágyait. Játszottunk a Pozitív gyerek vagyok és a Boldogító erősségek kártyákkal. Valóban a rájuk nagyon jellemző kártyákat húzták a gyerekek, amelyeknek a tartalmát részletesen megbeszéltük. Úgy érezzük ez a hónap elérte a célját, mivel a gyerekek olyan vágyakat is megfogalmaztak, amik ténylegesen megvalósultak. A mi dolgunk, hogy szinten tartsuk és erősítsük ezeket az érzéseket.
Én és a céljaim!
Boldog Dórit nagy szeretettel köszöntötték a gyerekek.
Megmutatták neki, hogy mekkora hangjuk van, ha nagyon örülnek. A relaxáció „az én hangom”, aminek a megszólaltatását én kézjellel irányítottam.
Széttárt kar: nagyon hangos, összecsukva: halk. Nagyon tetszett nekik a játék, ügyesek voltak. A célunk az volt, hogy minél pontosabban végezzék a feladatot, a hangosnál nagyon hangosak legyenek.
A hónap dalára énekeltek, mozogtak, a dal szövegét is már egyre jobban tudják, tetszik nekik.
Megtekintettük a „Ne add fel a startnál!” című animációt, amit szépen megértettek, utána megbeszéltük a látottakat.
A „Hétfőtől-vasárnapig” című mondókát szépen megtanulták. Szemléltető képeket készítettem, ami megkönnyítette számukra a mondóka megjegyzését.
Boldog Dórival beszélgetésbe kezdtünk. Beszélgettünk a foglalkozásokról, arról, hogy ők mik szeretnének lenni, mit kell tenniük azért, hogy elérjék a céljaikat. Egyre szebb mondatokban válaszolnak a gyerekek.
A zárókörhöz lisztgyurmát főztem nekik, amiből mindeni elkészítette saját magát. Körbetettük az elkészült „figurákat”, próbáltuk kitalálni, hogy melyik-kicsoda? Az elkészült munkákat természetesen hazavihették.
Én és a céljaim!
Boldog Dórit nagy szeretettel köszöntötték a gyerekek.
Megmutatták neki, hogy mekkora hangjuk van, ha nagyon örülnek. A relaxáció „az én hangom”, aminek a megszólaltatását én kézjellel irányítottam.
Széttárt kar: nagyon hangos, összecsukva: halk. Nagyon tetszett nekik a játék, ügyesek voltak. A célunk az volt, hogy minél pontosabban végezzék a feladatot, a hangosnál nagyon hangosak legyenek.
A hónap dalára énekeltek, mozogtak, a dal szövegét is már egyre jobban tudják, tetszik nekik.
Megtekintettük a „Ne add fel a startnál!” című animációt, amit szépen megértettek, utána megbeszéltük a látottakat.
A „Hétfőtől-vasárnapig” című mondókát szépen megtanulták. Szemléltető képeket készítettem, ami megkönnyítette számukra a mondóka megjegyzését.
Boldog Dórival beszélgetésbe kezdtünk. Beszélgettünk a foglalkozásokról, arról, hogy ők mik szeretnének lenni, mit kell tenniük azért, hogy elérjék a céljaikat. Egyre szebb mondatokban válaszolnak a gyerekek.
A zárókörhöz lisztgyurmát főztem nekik, amiből mindeni elkészítette saját magát. Körbetettük az elkészült „figurákat”, próbáltuk kitalálni, hogy melyik-kicsoda? Az elkészült munkákat természetesen hazavihették.
Én és a céljaim!
Boldog Dórit nagy szeretettel köszöntötték a gyerekek.
Megmutatták neki, hogy mekkora hangjuk van, ha nagyon örülnek. A relaxáció „az én hangom”, aminek a megszólaltatását én kézjellel irányítottam.
Széttárt kar: nagyon hangos, összecsukva: halk. Nagyon tetszett nekik a játék, ügyesek voltak. A célunk az volt, hogy minél pontosabban végezzék a feladatot, a hangosnál nagyon hangosak legyenek.
A hónap dalára énekeltek, mozogtak, a dal szövegét is már egyre jobban tudják, tetszik nekik.
Megtekintettük a „Ne add fel a startnál!” című animációt, amit szépen megértettek, utána megbeszéltük a látottakat.
A „Hétfőtől-vasárnapig” című mondókát szépen megtanulták. Szemléltető képeket készítettem, ami megkönnyítette számukra a mondóka megjegyzését.
Boldog Dórival beszélgetésbe kezdtünk. Beszélgettünk a foglalkozásokról, arról, hogy ők mik szeretnének lenni, mit kell tenniük azért, hogy elérjék a céljaikat. Egyre szebb mondatokban válaszolnak a gyerekek.
A zárókörhöz lisztgyurmát főztem nekik, amiből mindeni elkészítette saját magát. Körbetettük az elkészült „figurákat”, próbáltuk kitalálni, hogy melyik-kicsoda? Az elkészült munkákat természetesen hazavihették.