,,,
Célok kitűzése és elérése
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Januárban a „Reneszánsz” projekt megvalósítása volt a célunk valamennyi tantárgyból. Történelem órán és énekórán velem együtt dolgoztuk fel a témát. Mielőtt nekiálltunk a munkánknak, készítettünk kartonra egy projekt tervet, amin meghatároztuk a következőket: felelősök, határidő, gyűjtőmunka, feladatok kiosztása, megvalósítás, értékelés . Ezek után kezdődött a tényleges munka.
A Reneszánsz projekt megvalósulásáról a tablóinkról készült fényképek tanúskodnak:)
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Januárban a „Reneszánsz” projekt megvalósítása volt a célunk valamennyi tantárgyból. Történelem órán és énekórán velem együtt dolgoztuk fel a témát. Mielőtt nekiálltunk a munkánknak, készítettünk kartonra egy projekt tervet, amin meghatároztuk a következőket: felelősök, határidő, gyűjtőmunka, feladatok kiosztása, megvalósítás, értékelés . Ezek után kezdődött a tényleges munka.
A Reneszánsz projekt megvalósulásáról a tablóinkról készült fényképek tanúskodnak:)
A januári hónap témája A célok kitűzése és elérése” volt. A szokásokhoz híven Boldog Blanka látogatott el hozzánk és vele együtt mondtuk el a kis versikénket, ami a boldogságról szól. A versike végén megöleltük egymást. Jó volt látni, hogy nagyon jól esik a gyerekeknek az ölelés. Ezt követően egy animációs történetet néztünk meg a „Ne add fel a startnál!”,ami a pingvin és a strucc versenyfutásáról szólt. A történet megtekintése után megbeszéltük mit is láttunk a videón és levontuk a következtetést, hogy célunkat csak akkor érhetjük el, ha leküzdjük a félelmünket és kitartóak maradunk, nem pedig bedugjuk a fejünket a homokba, ahogy a strucc tette. A téma kapcsán a gyerekek elmondták mit szeretnének elérni… elhangzott az, hogy szeretnék megtanulni a cipő megkötését, egyedül öltözni, megtanulni biciklizni. Megerősítés céljából célba-dobó játékot terveztem be. Két csoportba sorakoztak a gyerekek, s a feladat az volt, hogy a babzsákkal beletaláljanak a karikákba. Nagy sikere volt ennek a játéknak. Ha előre nem sikerült, másodszorra ismét megpróbálták. Nem adták fel! Ezt követően elmeséltem nekik a „Boldogvár c.meséjét”. A mese nagyon tanulságos volt számukra. Elmondták, hogy nem szabad feladni, meg kell próbálni a célunkat elérni. A munkafüzetből elvégeztük a célok elérése feladatot, a gyerekek kiszínezték, mit szeretnének elérni.Közben meghallgattuk a hónap dalát.
Tiszakanyári Hunyadi Mátyás Általános Iskola
Havi boldogságóránkat is mint mindig a hónap dalával indítottuk, s ezt követően megbeszéltük annak tartalmát. Rend a lelke! című játékot nagy izgalommal játszottuk. A játék után elolvastam a gyerekeknek Veronika Összevisszaországban című meséjének részletét, s megbeszéltük a mondanivalóját. A gyerekek kevés létszámából adódóan nem tudtuk a csoportalakítós játékokat elvégezni, de a történet tanulságos volt számukra. Az Űrhajó feladat elvégzése előtt elolvastam a Mi leszek, ha nagy leszek? c. verset, mely alapján a rajzokra többnyire távoli jövőre vonatkozó céljaikat rajzolták meg tehetségük szerit.
Ebben a hónapban a célok kitűzésével, meghatározásával foglalkoztunk, sok-sok játék segítségével. Ezek a játékok és ötletek nagy segítségükre lesznek a gyerekeknek a célok felé való haladásban. Beszélgettünk arról soha nem szabad feladni a startnál – a pingvinek életmódjával. Mindenki elkészítette a saját kis pingvinjét volt aki az egész családját, egy egész délutáni foglalkozást építettünk fel az álmaink, útjára. Mesébe illő célokat is tűztünk ki, és lerajzoltuk azokat. Meséltünk egymásnak arról, miért vagyunk BÜSZKÉK magunkra. Rengeteg közösség építő játékot is játszottunk, hiszen céljaink elérésére néha „segítőkre” is szükségünk van. Grundbirkózó országos elődöntőn is részt vettek a kis Mézengúzok, ahol magukkal és egymással is megküzdöttek a gyerekek.
Rend a lelke mindenek elolvastuk az összevissza ország mesét és megbeszéltük mennyire fontos az osztálytermünk rendbe tartása is. Megbeszéltük és kitűztük célként lesznek az osztályunknak kis „rend Manói” akik felelősek a rendéért.
Félévi értékelőket is megkapták a gyerekek, és közösen elkészítettük a céltáblát, hogy évvégére mik a céljaink.
„ Amit a cél élérésével kapunk , közel sem olyan fontos, mint amivé válunk, míg elérjük azt! „
Eltelt egy újabb hónap, a kis osztályunk újra feldolgozta a soron következő témát. Először meghallgattuk a zenéjét, amelyet el is játszottunk. örömteli percekben volt részünk. Ezek után átbeszéltük a cél elérése témakörét. Mi az, miért fontos, mit kell tennünk, hogy elérjük. Babzsák játékokkal tudatosítottuk, hogyan is kell, elérni a tervezett célt. A következőkben céltáblát is terveztünk, rajzoltunk, végül játszottunk is vele. Nagy feladat volt a „Meglepem a családom” plakát kitervelése, megrajzolása, elkészítése. Élmény volt számomra is, ahogy a szebbnél szebb segítő gondolatok, tettek előjöttek a 3. évfolyamos kis tanulókban. A téma feldolgozása újfent sikeres volt.
A célok kitűzése és elérése
Januári témánk testhez álló kedves feladatokat kínált.
Az Égig érő fa vagyok című relaxációs gyakorlattal indítottam el a foglalkozást.
Ezt követően megnéztük a kisfilmet A kis pingvin és a strucc versenyéről szóló animációs kisfilm a gyerekek kedvencévé vált, ezért többször is levetítettem nekik. A történetről sokat beszélgettünk, ezzel is segítve a gyermekek témával kapcsolatos gondolatait. /A magam választott- A pingvin ajándéka -című mesével is érzékeltettem a célok kitűzésének fontosságát./ A kézműves tevékenység során mindannyian elkészítették kis pingvinjeiket, aminek nagyon örültek. A későbbiekben szívesen játszottak vele, és haza is vihették.
Fehér Klára Foglalkozások című írását is feldolgoztuk. Először kivágtuk, majd ügyesen sorrendbe rendezték a képkártyákat és megtalálták a kakukktojást is. Mindannyian mesélhettek céljaikról és elképzelt foglalkozásaikról. Beszélgettünk az álmaik megvalósításához vezető útról, amiért sokat kell tenni. Fontos az akaraterő, a kitartás, a pozitív hozzáállás.
Utánzó mozgással játszottuk el a már jól ismert Hétfőn heverünk kezdetű mondókát. A Kulcs című játék is jól sikerült. Nagy volt az igyekezet, hogy mindegyik csapat jól teljesítsen. A hónap dalát szívesen hallgatjuk, amikor lehetőségünk van rá. A régebbi játékok gyakran előkerülnek, mert a gyerekek szeretik őket. /Trópusi eső, nyuszi pajtás…/
Úgy érzem, mindannyiunk számára öröm a Boldogságóra program. A gyerekek aktív részvétele továbbra is inspiráció számomra.