Felhőfújó relaxációval hangolódtunk , majd eljátszottuk a “Van nekem egy álmom” dalt drammatizalva, mozgással kísérve.
A tavalyi év lezárása után kezdődhetett az új év építgetése.
Az ovi a gyerekek életében egy speciális közeg, mozgatórugója a közösség, mint összetartó, biztonságot jelentő ERŐ.
Erre alapozva a hét a közös célok kitűzésével kezdődött, amit minden egyes gyermek sajátos erejének összeadódása garantál. Perceken belül felállt az 5 cél, amiket nyárig elérhetünk. Ennél nagyobb időkeretet ebben a korban kár kijelölni, hiszen az időérzékelés fejlődik ki a legkésőbb.
Alapoztunk, az előző év élményeire, ami az akkori hosszan tartó karantén miatt nem volt annyira egyszerű. Segítségül hívtunk 5 “álomfelhőt”, egy “álomcsengőt” (Koshi) és némi szokásos varázslatot🥰😉
Így lett meg az 5 cél:
Farsangi bál
Húsvét
Méhecske-hét (Föld Napja)
Kirándulás ( Királyrét)
Kalóz-nap (családi nap)
Minden felhőbe beleálmodtuk az ötleteinket. Megrajzoltuk, kivágtuk, felragasztottuk.
Az erő hangsúlyt kapott több területen is. A mozgásban is.
T-Vitamin új barátjával ismerkedtünk meg, Tapsival, akinek a mesében életmentő volt, hogy erősek legyenek a lábai. Megismerkedtünk a lábunk izmaival és jól meg is dolgoztattuk.
A közös célok eléréséhez és az erőforrások összpontosításához kell az egyének ereje. Fontos, hogy minden alkotó jól legyen, kiegyensúlyozott legyen, tudja mit érhet el, mire képes.
Így hát a szeretet-tankunk töltögetésével kezdtük a következő napot. Párkeresős játék keretében újévi jókívánságokkal láttuk el egymást:
“Szeretetben, egészségben
legyen részed egész évben.
Légy szerencsés, vidám, boldog,
felejtsd el a bút, és gondot.
Kezdődjön hát egy új élet:
legyen békés, boldog éved! ”
És hogy fokozzuk a hangulatot, és mert a zene tölt, felvidít, inspirál, egy fergeteges ritmuszenekart alakítottunk.
https://egyszervolt.hu/dal/bekoszonto.html
Másnap segítségül hívtunk egy varázsgömböt, amitől segítséget kérhettünk egyéni céljaink eléréséhez:
Pl: ” Varázsgömb, kérlek segíts nekem abban, hogy erős legyek, hogy tudjak segíteni Apának!”, vagy “…..megtanuljak kétkerekű biciklizni”
A célok kitűzésénél szempont volt, hogy olyat tűzzünk ki, ami elérhető❤
Ezeket is lerajzoltuk, kiállítást szerveztünk belőle, belevontunk egy kis műalkotáselemzést is. “Miért ezt a rajzot választottad? Mi tetszik benne?
A rajzokat az öltözőbe mindenkinek a polca fölé helyeztük el a falra, hogy minden nap szem előtt legyen. Abban maradtunk, hogy mindenki akkor viszi haza, ha elérte a célját❤
Jó kis munka lesz😉 folytatjuk😉🥰
Célok kitűzése és elérése
A célok kitűzéséről, fogadalmakról beszélgetve mesélték el tapasztalataikat a gyerekek. Vannak-e nekik, rövid, vagy hússzú távúak-e. Most érdeklődve hallgatták egymást. Majd a végén célfótót rajzoltak. Sokat átvitt értelemben tették ezt meg, volt, aki konkrétabban. Sokan negatív dogokat, embereket, kapcsolatokat akarnak elengedni. Van, aki szerelmet akar megtartani. Ügyesen, nyugodtan elemezték egymás rajzait. Volt, aki sírva fakadt a sebek felszakadása miatt. Szépen támogatták egymást.
Visontai Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Az űrhajó készítésével kapcsolatban egy heti projektet terveztünk meg. Mivel 15 fiúból áll az osztály motivációnak először magát az űrt terveztük meg, aztán elhelyezték magukat benne és végül jött az eszköz, amivel eljutnak a célhoz. Volt, aki beletette a még teljesületlen vágyát vagy álmát, de valakinek már teljesült és ráírta az űrhajóra. Ami érdekes, hogy nem tanulással és iskolával kapcsolatos célok fogalmazódtak meg, inkább tárgyi és családdal kapcsolatos, mint például utazás külföldre, különböző játékok, együtt legyen a család, több játék együtt. A lista végére kerültek a „jó bizonyítvány” és a „barátságok”.
Ötödik osztályban gondolattérkép segítségével összesítettük az egyéni terveinket, most egy nagyobb célra fókuszáltunk. Mindenki el kellett gondolkodjon azon, hogy mi a legfontosabb célja, s azt a mellékelt tervezőben alpontokra bontva fejtette ki. A tervezőt beragasztottuk a Beszélgető füzetbe, amelyet Oszi füzetnek kereszteltek át a gyerekek. Megtanultuk, hogy a céloknak nemcsak a teljesítése fontos, hanem az azt követő ünneplés és megosztása a szeretteinkkel.
Az egyéni célmeghatározás után elkészítettük az osztály közös céltáblázatát. Jó hangulatú munka folyt, aminek a termékeiről a képeket csatoltam.
Az osztályban bizony többször előfordul, hogy rendetlenség van: papírgalacsinok, tornacipő, üdítős flakonok, ceruzafaragás van a földön. A kabátokat néhányan a fogas helyett a széken tárolják. Pedig minden nap felhívom a figyelmüket, hogy tartsanak rendet a környezetükben. Megtaláltam az ajánlók között a „Veronika Összevisszaországban” c. mesét, amelyet feldolgoztunk és illusztrációkat készítettek az egyes részekhez a csoportok. Megbeszéltük, hogy kisebb dolog fenntartani a rendet, mint örökösen a rendetlenségből kialakítani a rendet. Mi ezt a célt tűztük ki magunk elé, hogy a hétköznapok folyamán próbáljuk a tisztaságot és a rendet megtartani.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Januárban a „Reneszánsz” projekt megvalósítása volt a célunk valamennyi tantárgyból. Történelem órán és énekórán velem együtt dolgoztuk fel a témát. Mielőtt nekiálltunk a munkánknak, készítettünk kartonra egy projekt tervet, amin meghatároztuk a következőket: felelősök, határidő, gyűjtőmunka, feladatok kiosztása, megvalósítás, értékelés . Ezek után kezdődött a tényleges munka.
A Reneszánsz projekt megvalósulásáról a tablóinkról készült fényképek tanúskodnak:)
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Januárban a „Reneszánsz” projekt megvalósítása volt a célunk valamennyi tantárgyból. Történelem órán és énekórán velem együtt dolgoztuk fel a témát. Mielőtt nekiálltunk a munkánknak, készítettünk kartonra egy projekt tervet, amin meghatároztuk a következőket: felelősök, határidő, gyűjtőmunka, feladatok kiosztása, megvalósítás, értékelés . Ezek után kezdődött a tényleges munka.
A Reneszánsz projekt megvalósulásáról a tablóinkról készült fényképek tanúskodnak:)