Januárban az aktuális témakörhöz a választható feladatok közül az Űrhajó elkészítését valósítottuk meg a csoporttal.
Sokat beszélgettünk, arról mi történt velünk 2021-ben. Mi változott életükben akár pozítív, akár negatív irányban. Megbeszéltük, kitűztük céljainkat az idei évre, és kötetlen beszélgetés során meg megfogalmazták mit kell, lehet tenni azért, hogy azokat elérjék. Megterveztük, élkészítettük az űrhajónkat és rajzaikat is a későbbi céljaikról. A foglalkozás során hallgattuk a hónap dalát, és a munkafüzet feladataiból is többet megoldottunk. Nagyon jól sikerült, a gyerekek nagyon élvezték a közös munkát.
Célok kitűzése és elérése
Esztergomi József Attila Általános Iskola
Űrhajókat készítettünk, hogy minél hamarabb elérjük céljainkat. Rendet csináltunk Pacuhánál.
Esztergomi József Attila Általános Iskola
Űrhajókat építettünk, hogy céljaink felé repülhessünk.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola
Minden gyereknek kell, hogy legyen célja! Ha véletlenül nincs , akkor rá kell vezetni, felébreszteni benne a vágyat , a tenni akarást. Így vezettem be az osztályomba ezt a kérdést . Mit akarsz elérni? Mire vágysz? Mit fogsz tenni, hogy a hegycsúcsra elérj? Miben fogsz változni? Sok, szép ötlet, gondolat, terv született.
„Bármit képes vagyok elérni!”
A hónap témája a célok kitűzése és elérése. Az elsős gyerekekkel meghallgattuk a hónap dalát, ami tetszett nekik. Megbeszéltük a szó jelentését, és beszélgettünk, kinek milyen célja van. Mi leszek, ha nagy leszek? – kérdésre elmesélték, ki mi szeretne lenni. A célok elérése érdekében mit tehetnek, hogy teljesüljenek a vágyaik. Minden gyermek kapott „aranyhalat”, amire rárajzolta, mi szeretne lenni, milyen céljai vannak. Ezeket a halakat kiszínezték, kivágták, és elkészítettük a „Célok tengerét”. Kitettük a tanterembe, hogy bármikor meg tudják nézni, és motiválja őket.
Megismerkedtünk Az öreg halász és a nagyravágyó felesége történetével. A szereplők, és a kívánságok megbeszélése után, levonták a mese következményét, tanulságát.
Nagyon ügyesen fejezték be a mesével kapcsolatos mondatokat.
A meséhez kapcsolódóan elkészítettünk egy horgászós játékot is. Aki kifogott egy halacskát, megnézhette a hátuljára rajzolt kedvességet.
A meséhez kapcsolódóan meseillusztrációt készíthettek, a nekik tetsző jelenetről.
Célom az volt, hogy a gyerekek megértsék, az apróbb célok kitűzése is cél. Ha azt elérik, tűzzenek ki másik célt. Közös célokat is meghatároztunk, igyekszünk azt elérni, teljesíteni.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
A hónap témájának feldolgozását még együtt kezdte az osztály. Motivációs idézeteket gyűjtöttünk. A konkrét megvalósítás személyesen már igen csak megfogyatkozott résztvevővel történt. De a hatás nem maradt el! Az osztálytársakhoz rendelt idézetek találóak voltak.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
A hónap témájának feldolgozását még együtt kezdte az osztály. Motivációs idézeteket gyűjtöttünk. A konkrét megvalósítás személyesen már igen csak megfogyatkozott résztvevővel történt. De a hatás nem maradt el! Az osztálytársakhoz rendelt idézetek találóak voltak.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
A hónap témájának feldolgozását még együtt kezdte az osztály. Motivációs idézeteket gyűjtöttünk. A konkrét megvalósítás személyesen már igen csak megfogyatkozott résztvevővel történt. De a hatás nem maradt el! Az osztálytársakhoz rendelt idézetek találóak voltak.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
A hónap témájának feldolgozását még együtt kezdte az osztály. Motivációs idézeteket gyűjtöttünk. A konkrét megvalósítás személyesen már igen csak megfogyatkozott résztvevővel történt. De a hatás nem maradt el! Az osztálytársakhoz rendelt idézetek találóak voltak.
Győri Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Boldogvár meséjét olvastam fel a gyerekeknek. Majd eljátszottuk a főszereplő próbatételeit. Sokat beszélgettünk a vágyaink és céljaink közötti különbözőségről.Kis elsőseimnek ez még nehezen ment. Megbeszéltük, hogy a céljaink elérésért tennünk, dolgoznunk, esetenként küzdenünk is kell. Így hát próbákat álltunk ki, s így sikerült egy-egy tanév végéig elérendő célt rajzban is megfogalmazniuk. Ezek: megtanulni írni, olvasni, úszni, balettozni, szépen rajzolni…