Ebben a hónapban a célok kitűzése és elérése volt a téma.
Célok kitűzése és elérése
A gyerekek elképzelték milyen lehet szuperhősnek lenni, s mi az a szupererő, amit birtokolni szeretnének. Ezt követően lerajzolták magukat szuperhősként, s leírták milyen szupererővel segítenének az embereknek. Az elkészült munkákat egy könyvecskében gyűjtöttük össze. https://read.bookcreator.com/XyhXoVWxq5UMqzxLaDS4i4gsNVB2/QqNmLzacRgKSvPDJjx4Jrw
A gyerekek elképzelték milyen lehet szuperhősnek lenni, s mi az a szupererő, amit birtokolni szeretnének. Ezt követően lerajzolták magukat szuperhősként, s leírták milyen szupererővel segítenének az embereknek. Az elkészült munkákat egy könyvecskében gyűjtöttük össze. https://read.bookcreator.com/XyhXoVWxq5UMqzxLaDS4i4gsNVB2/QqNmLzacRgKSvPDJjx4Jrw
A gyerekek elképzelték milyen lehet szuperhősnek lenni, s mi az a szupererő, amit birtokolni szeretnének. Ezt követően lerajzolták magukat szuperhősként, s leírták milyen szupererővel segítenének az embereknek. Az elkészült munkákat egy könyvecskében gyűjtöttük össze. https://read.bookcreator.com/XyhXoVWxq5UMqzxLaDS4i4gsNVB2/QqNmLzacRgKSvPDJjx4Jrw
A gyerekek elképzelték milyen lehet szuperhősnek lenni, s mi az a szupererő, amit birtokolni szeretnének. Ezt követően lerajzolták magukat szuperhősként, s leírták milyen szupererővel segítenének az embereknek. Az elkészült munkákat egy könyvecskében gyűjtöttük össze. https://read.bookcreator.com/XyhXoVWxq5UMqzxLaDS4i4gsNVB2/QqNmLzacRgKSvPDJjx4Jrw
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
A távolabbi célok megfogalmazása sokkal könnyebb volt, mint a közeli célkitűzés. A pingvines videó nagyon tetszett a gyerekeknek, szívesen színezték saját példányukat. Volt aki szivárvány színűre készítette.
Célok kitűzése, elérése
Januári témánk több okból is időszerű. Itt az újév, ilyenkor újabb fogadalmakat teszünk, és sokszor új célokat tűzünk ki magunk elé.
Nyolcadik osztályban a januári időszak a tanulók számára különösen fontos. Ilyenkor mindenki a továbbtanulással kapcsolatosan fogalmazza meg elképzeléseit. Osztályfőnöki órán arról beszélgettünk, hogy mindannyiunk számára fontos, hogy legyenek céljaink, melyek segítségével a jövőnket alakítjuk, és sem baj, ha az elképzelések időközben módosulnak. Emellett az is lényeges, hogy az útkeresés közben ne felejtsük el a mindennapok örömeit megélni.
Az óra végén időkapszulát készítettünk, melyben a rövid-és középtávú céljaikat fogalmazták meg a diákok. Megállapodásunk szerint ezt kinyitni majd az első osztálytalálkozón fogjuk. Biztos érdekes olvasmány lesz.
Várkonyi István Általános Iskola, Cegléd, Széchenyi út 14/d
Nagyon tetszett a gyerekeknek ez a hónap. Mertek álmodni, tervezni.
Hetente gyűjtöttük az újabb célkitűzéseket. Pipát kapott, ha teljesült.
Lezárásként egy nyári, 3.osztályos, felnőtt és 2050-es célkitűzést rajzoltak le a gyerekek. Csodás dolgokat fogalmaztak meg a hónap során. Megismerkedtünk Gaston érzelmei könyvvel is.
Szuper hónapot zártunk.
Csoport neve : 1.d osztály
Helye: Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Nádudvar , földszint 4.terem
Óra cél és- és feladatrendszere: érzelmi intelligencia fejlesztése
Tantárgyi koncentráció: magyar irodalom, ének-zene, etika, vizuális kultúra, technika, testnevelés és sport
Az órát tartja: Tőzsér Jánosné tanító
Óravázlat Boldogságóra, Célok kitűzése és elérése
Idő: 2022.január 27..
1. Órakezdő relaxáció és éneklés:
– Reggeli sorakozás a terem előtt Köszönés ölelés vagy pacsizás.
– Szép napot kívánok a gyerekeknek!
A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:)
Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok
„Körbe ,körbe karikába”
Szabály ismertetése.
„Totyog a liba ,nagy a galiba”
2.Téma bevezetése: Adok nektek három halacskát!
Írj vagy rajzolj rá három kívánságot!
Mi lenne az, aminek teljesülését nagyon szeretnéd ,ha valóban bármit kívánhatnál?
3.Téma feldolgozása: Célok kitűzése és elérése
A mai órán a célokkal és az álmainkkal fogunk foglalkozni.
Ha az embernek könnyen teljesülnek a kívánságai ,bizony ,könnyen túlzásokba esik!
Egy ilyen asszony történetét olvasom most el nektek.
„Az öreg halász és a nagyravágyó felesége”
4. A téma feldolgozása (13perc)
Meghallgatjuk a spontán véleményeket.
Fejezzétek be a mondatokat!
-A mesében a boldog szó ennyiszer szerepelt:
-A ponty azért ígérte meg a halász kívánságait,mert…
-A halász ,azért nem maga kívánt ,mert…
-A nagyravágyó szó azt jelenti,hogy…
-A feleség mindig boldog volt ,amikor a kívánsága teljesült,de…
– A azért lett egyre mérgesebb az asszonyra,mert…
-A feleség megváltozott,mikor visszakerült a kis halászkunyhóba,mert…
-Megtanulta,hogy….
5.Az óra lezárása
Varázsszó keresztrejtvény megfejtése.
Közösen megoldjuk,mivel még minden betűt nem tanultunk!
Meditáció :Bagdi Bella : Van nekem egy álmom
Értékelés
6.Téma tovább gondolása
Keressenek olyan verseket vagy meséket ,melyekben a hős elindul célja megvalósítása felé,majd kalandokkal ,akadályokkal ,viszontagságokkal szembenézve eléri azt!Kérjék szüleik vagy nagyobb testvéreik segítségét!
Csoport neve : 1.d osztály
Helye: Kövy Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Nádudvar , földszint 4.terem
Óra cél és- és feladatrendszere: érzelmi intelligencia fejlesztése
Tantárgyi koncentráció: magyar irodalom, ének-zene, etika, vizuális kultúra, technika, testnevelés és sport
Az órát tartja: Tőzsér Jánosné tanító
Óravázlat Boldogságóra, Célok kitűzése és elérése
Idő: 2022.január 27..
1. Órakezdő relaxáció és éneklés:
– Reggeli sorakozás a terem előtt Köszönés ölelés vagy pacsizás.
– Szép napot kívánok a gyerekeknek!
A csoport hangulatához igazodva , zenehallgatás, mindenki választ magának párt, hogy ki mellé szeretne ülni!:)
Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok
„Körbe ,körbe karikába”
Szabály ismertetése.
„Totyog a liba ,nagy a galiba”
2.Téma bevezetése: Adok nektek három halacskát!
Írj vagy rajzolj rá három kívánságot!
Mi lenne az, aminek teljesülését nagyon szeretnéd ,ha valóban bármit kívánhatnál?
3.Téma feldolgozása: Célok kitűzése és elérése
A mai órán a célokkal és az álmainkkal fogunk foglalkozni.
Ha az embernek könnyen teljesülnek a kívánságai ,bizony ,könnyen túlzásokba esik!
Egy ilyen asszony történetét olvasom most el nektek.
„Az öreg halász és a nagyravágyó felesége”
4. A téma feldolgozása (13perc)
Meghallgatjuk a spontán véleményeket.
Fejezzétek be a mondatokat!
-A mesében a boldog szó ennyiszer szerepelt:
-A ponty azért ígérte meg a halász kívánságait,mert…
-A halász ,azért nem maga kívánt ,mert…
-A nagyravágyó szó azt jelenti,hogy…
-A feleség mindig boldog volt ,amikor a kívánsága teljesült,de…
– A azért lett egyre mérgesebb az asszonyra,mert…
-A feleség megváltozott,mikor visszakerült a kis halászkunyhóba,mert…
-Megtanulta,hogy….
5.Az óra lezárása
Varázsszó keresztrejtvény megfejtése.
Közösen megoldjuk,mivel még minden betűt nem tanultunk!
Meditáció :Bagdi Bella : Van nekem egy álmom
Értékelés
6.Téma tovább gondolása
Keressenek olyan verseket vagy meséket ,melyekben a hős elindul célja megvalósítása felé,majd kalandokkal ,akadályokkal ,viszontagságokkal szembenézve eléri azt!Kérjék szüleik vagy nagyobb testvéreik segítségét!