Iskolánk 8. évfolyamának „Új remény” elnevezésű etikacsoportja Zakariás Péter tanár úrral alkottak motivációs plakátokat.
A képek önmagukért beszélnek. A jövőben iskolánk folyosóinak falát fogja díszíteni.
Célok kitűzése és elérése
Győri Nádorvárosi Ének-zenei Általános Iskola
Iskolánk 8. évfolyamának „Új remény” elnevezésű etikacsoportja Zakariás Péter tanár úrral alkottak motivációs plakátokat.
A képek önmagukért beszélnek. A jövőben iskolánk folyosóinak falát fogja díszíteni.
Győri Nádorvárosi Ének-zenei Általános Iskola
Iskolánk 8. évfolyamának „Új remény” elnevezésű etikacsoportja Zakariás Péter tanár úrral alkottak motivációs plakátokat.
A képek önmagukért beszélnek. A jövőben iskolánk folyosóinak falát fogja díszíteni.
Győri Nádorvárosi Ének-zenei Általános Iskola
Iskolánk 8. évfolyamának „Új remény” elnevezésű etikacsoportja Zakariás Péter tanár úrral alkottak motivációs plakátokat.
A képek önmagukért beszélnek. A jövőben iskolánk folyosóinak falát fogja díszíteni.
Győri Nádorvárosi Ének-zenei Általános Iskola
Iskolánk 8. évfolyamának „Új remény” elnevezésű etikacsoportja Zakariás Péter tanár úrral alkottak motivációs plakátokat.
A képek önmagukért beszélnek. A jövőben iskolánk folyosóinak falát fogja díszíteni.
A hónap témájának feldolgozásakor beszélgető kört tartottunk a gyerekekkel. Meséltem nekik, arról, hogy amikor én kicsi voltam, óvónéni szerettem volna lenni, és ez sikerült is. Megbeszéltük, hogy mindenkinek kell egy cél, amit szeretne elérni. Ezután, minden gyermek elmondta, hogy mi szeretne lenni, ha felnő. Elolvastam nekik a foglalkozásokról szóló rövid versecskét, majd a képek közül kiválogattuk azokat, melyek szerepeltek a versben.
Azután meghatároztuk azokat a céljainkat, amiket a tanév során szeretnénk elérni. Ki mi szeretne lenni a farsangon, év végére ügyesedjünk, igazi jó kis csoport legyünk, stb.
Hogy jobban megértsék a cél fogalmát ezért, közös tevékenység során, célba dobtunk. Mindenki kiválaszthatta, hogy a kosárba, vagy a tálba dob a babzsákjával. A játékot addig játszottuk, míg végül mindenki beletalált valamelyik célba. A gyermekek élvezték a játékot, folyamatosan biztatták egymást, hogy tartsanak ki, mert sikerülni fog a célbadobás, majd eljátszottam nekik Fehér Klára: Kulcs című versét, és a labdával jót játszottunk. Akadálypálya építésével és annak teljesítésével, mindenki elérte a célját és nagyon jó hangulata lett a csoportnak.
Ezután közösen megnéztük a kis animációt a pingvinről, és megbeszéltük a tanulságát. Mindenki elkészítette a saját kis pingvinét, melyre, ha ránéz, tudja, hogy kitartónak kell lenni és akkor minden sikerül.
Végezetül meghallgattuk a hónap dalát, melyre vidám hangulatban táncoltunk, mozogtunk.
Lippói Gárdonyi Géza általános Iskola
A kovid okán sajnos csak a csoport fele volt jelen a tanórán. Először a célok fontosságáról beszélgettünk. Majd a diákok saját céljaikat osztották meg a csoporttal. Végül minden diák a számtógép elé ült, és keresett motivációs idézeteket. Nagyon jó kis idézeteket találtak, és mindenki elmondta, hogy miért tetszuk , miért fontos az az üzenet számára. Jó hangulatban telt a tanóra.
Lippói Gárdonyi Géza általános Iskola
A kovid okán sajnos csak a csoport fele volt jelen a tanórán. Először a célok fontosságáról beszélgettünk. Majd a diákok saját céljaikat osztották meg a csoporttal. Végül minden diák a számtógép elé ült, és keresett motivációs idézeteket. Nagyon jó kis idézeteket találtak, és mindenki elmondta, hogy miért tetszuk , miért fontos az az üzenet számára. Jó hangulatban telt a tanóra.
A január hónap az osztályunk számára elég nehéz volt. Sok gyermek volt egyszerre beteg és én a tanító nénijük is lebetegedtem. Volt hogy csak 3-4 tanuló jött iskolába. Kicsit lassan, de elkészültek az űrhajók a célokkal és a képzeletbeli űrbe röpítettük egy közös űrhajón. Az év végén megnézzük kinek hogyan teljesültek a kitűzött céljai.
Teljesítem!
Cél: A foglalkozás célja az, hogy a gyermekek tudjanak jó, megvalósítható célokat kitűzni, és tegyenek meg mindent azért, hogy ezeket meg is valósítsák. Ha elérnek egy célt, amit kitűztek, akkor megjutalmazhatják magukat.
Korcsoport: 4-6 éves óvodáskorú gyermekek
Elhelyezkedés: körben ülünk a szőnyegen.
Foglalkozás menete:
Ráhangolódás a foglalkozásra: A gyermekekkel a Naplégzés relaxációs gyakorlattal kezdjük a foglalkozást. A gyerekek nagy örömmel végezték a feladatot!
Motiválás: Kerekerdő kalandra hív téged vers elmondása, majd kitűztük a céljainkat.
Mesélés Elmeséltem a Boldog vár meséjét, melyhez bábokat használtam, a gyermekek figyelmesen hallgatták a történetet és mesélés közben beleélték magukat a történetbe.
Beszélgetés A mese végén megbeszéltük, hogy a gyermekek életében volt-e olyan dolog, amit szerettek volna elérni, de nem sikerült. Beszélgettünk arról, hogy kinek, mi volt eddig a legnagyobb vágya, hogy milyen érzés amikor sikerül elérni, és milyen amikor nem. Megismertettük őket több foglalkozással, majd ehhez kapcsolódva fejlesztő játékokat játszottunk! Utána beszélgettünk arról is, hogy mik szeretnének lenni, ha nagyok leszek?
Dramatikus játék: Megvalósítottuk az „Óvó néni” játéka játékot, melyhez maci plüssjátékkal játszottunk. A gyermekek a játék során szívesen segítettek a macinak a feladatok teljesítésében, így a végén sikerült a térképet kinyitni, és a Mackó a térkép segítségével hazatalált.
Szinezés: Kiszíneztük közösen a Boldogság várat! Majd szétvágtuk, és puzzle játékként a gyermekek ezzel játszottak. Szívesen segítettek társaiknak, akik nem tudták kirakni a puzzlet!
Zenehallgatás alkotás közben: Alkotás, játék közben meghallgatjuk Bagdi Bella: „Van nekem egy álmom!” című dalát, melynek ritmusára a gyermekek mozoghattak.
Egy mozgásos játékra hívtuk a gyermekeket, ahol egy mesés történetbe ágyazva feladatokat kellett teljesíteni minden gyermeknek, ahhoz, hogy eljussunk a mesebeli várba, a cél az volt, hogy minden gyermeknek sikerüljön teljesíteni minden feladatot. A feladatok egy része a csoportszobában volt, egy része a szabadban. Csillagokat követve mozogtunk a sötét csoportszobában, hógolyóval célba dobtunk, átkeltünk a veszélyes vízen, melyet a csillagok világítottak meg, majd követtük a csillagutat. Ebben segítettük egymást, ösztönöztük egymást, bátorítottuk egymást, így mindenki sikeresen legyőzte az akadályokat. Jó volt látni a gyermekek együttműködését.
Dramatikus játék: Zárásként a gyermekekkel téli képeket készítettünk!