A célkitűzésről beszéltünk, meghallgattuk a hónap dalát, majd lerajzolták a jövőbeli terveiket.
Célok kitűzése és elérése
Témahét címe: „Új év, új szokás”
Időpont: Január
Korcsoport: 4-5 éves korcsoport, Csibe csoport
Didaktikai feladatok: Új ismeret átadása, Gyakorlás, Motiválás, Pozitív visszacsatolás
Eszközök: Zene lejátszó, Rajzlap, Színes ceruza, Zsírkréta, Ragasztó Színezők, Kispárnák, Kosarak, babzsákok
Munkaformák: Egyéni, Csoprtos
1. Ráhangolódás:
-Kezdő éneklés: Bagdi Bella: Van nekem egy álmom….
-Színezés, Mf 38. o
Óvodapedagógus feladatai:
– A nyugodt légkör megteremtése.
– Szükséges hely és idő biztosítása.
– Színezők kiosztása, célok kitűzése.
2. a.Téma feldolgozása mesével:
-Mesehallgatás: Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje
2.b.Téma feldolgozása közös tevékenykedtetéssel:
-A csoport boldogság várának elkészítése építőkockákból
– A mesehallgatáshoz a szőnyegen a mesepárnákon elhelyezkedünk.
Óvodapedagógus feladatai:
– Feladat elmagyarázása, irányítása, segítségnyújtás
– Elegendő tér és idő biztosítása
– A mese cselekménye által új érzelmek kialakítása. Szókincsbővítés.
– A mese cselekményének megértésével érzelmek közvetítése.
– A mese élményszerű bemutatásával örömteli állapot megteremtése.
– Szükséges eszközök biztosítása
3. A foglalkozás lezárása:
– A célok elérését szimbolizáló jelek elkészítése
– Foglalkozást záró éneklés: Bagdi Bella: Szép nap ölelj most át engem….
Óvodapedagógus feladatai:
– Szükséges eszközök biztosítása
– Feladat bemutatása, irányítása
– Visszacsatolás
4. A téma továbbadása:
– Csoport dekoráció készítése a medve hétre (Maci barlang)
Óvodapedagógus feladatai:
– Szükséges eszközök biztosítása
– Differenciált segítségnyújtás
A célok kitűzéséhez, eléréséhez először egy kicsit magunkba és vissza is tekintettünk!
Használtuk a „Pozitív gyerek vagyok” – személyiség fejlesztő kártyát, kerestük a saját értékeinket. A pozitív gyerek vagyok dal a gyermekek kedvence lett! Megnéztük a „Boldogság várát” – hogy mit teljesítettünk eddig, mi vár még ránk. A „Boldogvár meséje”, mindenkinek felkeltette az érdeklődését. Közös célokat fogalmaztunk meg, a tanév végéig. Mindenki megfogalmazta a saját lehetőségeit, céljaités tennivalóit.
Domoszlói III. András Általános Iskola
A múlt hónap az osztályunk számára igen nehéz volt. A gyerekek egymás után betegedtek le. Mire felépült egy-kettő, újra beteg lett néhány. Volt, hogy csak 4 tanuló volt az osztályban. Ezért csak kis lépésekben haladtunk a céljaink fel. De sikerült beülnünk az űrhajóba. Kicsit másként értelmeztük a feladatot. Mindannyian egy űrhajóval indultunk útnak a céljaink felé, majd akinek sikerül elérnie a „célbogygóját” kiszáll közülünk. Remélem rövidesen robot fogja vezetni az űrhajónkat és mindenki rövid idő után célba ér.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Izgalmas feladatnak bizonyult az osztályunkban a képtelennek tűnő tervek papírra vetése. Lendületes és kreatív óra valósult meg a 3. c osztályban. Volt aki egyedül indult el, és voltak akik együtt indultak el a képzelet szárnyán.
2022. Január
Célok kitűzése
Már játékidőben elkezdtünk célba dobálni babzsákokkal, kosárból, kosárba. Helyesek voltak a kicsik, mert segíteni kellett néhányuknak, hogy hogyan fogják a babzsákot, mert volt, aki simán csak belecsípett. Kis dísz madáretetőt készítettünk reggel, illetve elkezdtük, mert azért kell vele dolgozni, de a végeredmény nagyon szép lett. Mindenki hazavihette kirakni a szobájába, nehogy elfelejtse megetetni a madarakat. A foglalkozás Dórával indult, kibújt a dobozából, és köszöntötte a gyerekeket. Megkérdezte, kinek a szülei, ismerősei fogadtak meg valamit az új év kezdetekor. Patrik azt mondta nem tudja mi az! Ezért Dóra elmesélte, elmagyarázta, mit szokta az emberek csinálni. Hogyan állítanak célt maguk elé, és küzdenek, hogy azt el is érjék. Milyen céljai lehetnek egy óvodásnak? Erről beszélgettünk, és közös célként a játékokra való nagyobb figyelmet, és a játékok elpakolását tűztük ki. Vagyis nem esik a földre feleslegesen játék, és olyan rendben pakolunk, mintha azt a dadus nénink csinálta volna. Dórával elmondtuk a tankönyvben levő Boldogságvár mesét. Tetszett a gyerekeknek. Aztán kértem, hogy csukják be a szemüket, és gondoljanak arra, mit szeretnének elérni, mi az álmuk. Zárásként táncoltunk egyet Bella „Van nekem egy álmom” zenéjére.
Kedden folytattuk a dísz madáretető készítését, hogy mindenki meg tudja csinálni. Bíborkának ma volt a szülinapja, ezért sokan rajzoltak neki ajándék rajzot. Mivel Bibi most töltötte a harmadik évét, így érthető, hogy apró termetével a gyerekek kedvence. Dórát már reggel kiraktam a polcra, figyelte, hogy amit tegnap célul tűztünk ki, az sikerül-e, vagyis, hogy ne legyen minden játék a földön. Sajnos három kicsi fiú egy idő után elrontotta a rendet, ezt Dóra meg is jegyezte később. Lerajzolták a gyerekek a vágyaikat, álmaikat, céljaikat. Mind a három meghatározást használtam, a három korosztály miatt, hogy mindenki értse. Azt beszéltük a gyerekekkel, hogy felhő formába rajzolunk, amit egy nagy felhőbe később bele is ragasztottunk, és kiraktuk a szobába. Mondtam a gyerekeknek, hogy ha nézegetik, lehet, egyre több cél jut eszükbe, és még rajzolhatnak hozzá, ha szeretnének. Volt, aki apa, rendőr, vagy természetvédő szeretne lenni, illetve, hogy a száz éves dédipapája még sokáig éljen. Azt gondolom, ez egy óvodástól komoly cél! Tánccal kezdtük a foglalkozást, és persze Bibit is megtáncoltatták a gyerekek egyesével, Bella szülinapi köszöntésére. Megbeszéltük a felhőben levő célokat, hogy mik a rövid, illetve hosszú távú célok. Dóra elmondta hogyan kellene holnap úgy pakolni, és játszani, ahogy azt célul tűztük ki. Belefért verselés, éneklés, ének Bibinek, és zárásként közösen elmondtuk: A kiskakas gyémánt félkrajcárját. A kérdés: Mi volt a Kiskakas célja? Ugye milyen nehezen szerezte vissza a pénzét? Hogyan mutatjuk a célba érés jelét?
Szerdán madáretetőt rajzoltam egy kartonpapírra, amibe a gyerekeknek kellett madárkákat készíteni. és beragasztani. Rögzítettük, hogy a madarak éhesek, hideg van, jól esik nekik a gondoskodás. Ez is egy napi cél volt. Játékidőben a nagyobb fiúk a tegnap megbeszéltekhez híven akadálypályát, és aztán edzőtermet is készítettek. Előadás is volt, melyet videóra kellett vennem. Rappelt két fiú, másik három meg edzett, mozgott rá. A pajtásaik teljesen maguktól végig tapsolták az ütemet. Jó volt! Mondókáztunk: Madarak voltunk… Üvegben a törpe … játékot játszottuk. Utána a hangunkat küldtük célba, vagyis súgtunk egymás fülébe, és az utolsónak meg kellett mondani, mit hallott. Volt csodálkozás, nevetés. Két kisebb gyerek nagyon nem értette még a feladatot, de ezen is nevettünk egy jót. Beszélgettünk milyen célokat valósítottunk meg ma: erősebbek lettünk, szebben pakoltunk, madarakat készítettünk, nem szórtuk szét a játékokat. Még zárásként elmondtuk a tanult évszaksoroló versünket, amit meg szeretnénk tanulni!
Csütörtök a torna napunk, már reggel nagyon szuper akadálypályát építettek a nagyobbak, a kicsik segítségével. Volt ott trambulin, tornaszőnyeg, billenő rács, székek, papírtáglák, Ayres tölcsér. A torna főleg erőnléti, ügyességi, és állóképesség fokozásáról szólt ma, amit mindenki végig csinált. Nem állt ki senki. Nagyon büszke voltam rájuk. Reggeli után a „világ leghosszabb kukacának” elkészítését tűztem ki célul, amit vidáman, nagy létszámmal teljesítettünk is. Nagy volt a lelkesedés, közben énekeltünk, zenéltünk, ami fokozta a jó hangulatot. Gyakoroltuk a verset, és a Csillagszemű juhász mesét mondtam el, ami a célért való küzdést erősítette.
Péntekre egy kicsit kevesebben lettünk, csak tizennyolcan, de ez legalább családiasabb hangulatot kölcsönzött. Folytattuk a madáretetők készítését, két fajtából lehetett választani, és a Boldogság várat is sokan választották még pluszba színezésre. Ma végre sikerült úgy elpakolni, ahogy hétfőn megbeszéltük. A nagy fiaim nagyon lelkesek voltak. Dóra örült is. Kívánság műsort tartottunk, választhattak mesét, melyiket mondjam el. A Csillagszemű juhász lett a nyerő. Utána táncoltunk, több dalt is betettem Bellától, és szobor-játékot is játszottunk az utolsónál. Feltettük a cél elérésének jelét a lépcsőre, megszámoltuk hol tartunk, mennyi volt, mennyi lesz még. Felsoroltuk mik voltak, és mindig elmondom a következő havi feladatot. Mivel volt még időnk, egy „Mi van a takaró alatt?” játékot is játszottunk.
Nagyon sok célt értünk el a héten, a fogalmat is megtanultuk, megértettük.
Erzsébethelyi Általános Iskola
Boldogságórán kinyitottuk a tavaly leírt, és csizmába rejtett céljainkat. Sok gyerek esetében megvalósultak, pl.: valaki úszni tanult meg, más horgolni, vagy éppen jó bizonyítványa lett.
Idén gyönyörű űrhajókat készítettek a gyerekek, és a hátuljára írták rá a kitűzött céljaikat. Reméljük, a tavalyihoz hasonlóan sikerül elérniük.
Nagyon jó volt, hogy esett a hó, és a heti témánk is a hóesés, hóember építés stb. volt. A nagyobb gyerekek fehér papírból hópelyheket vágtak, a kicsiknek segítettem, hogy nekik is legyen. Elmeséltem a boldog vár meséjét neki, majd megbeszéltük.
Elmondtam, hogy ezeknek a hópelyheknek, amiket vágtak varázslatos erejük van. Minél magasabbra fújják, annál több célt tudnak elérni. Megbeszéltük, hogy fújás közben gondoljanak valami olyan dologra, amit szeretnének elérni. Meséltem neki egy Maciról, aki szeretne eljutni az erdőbe mézet keresni. Másnap reggel, mire bejöttünk a csoportba lehelyeztem medve talp nyomokat a szőnyegre, és az volt a feladat, hogy segítsenek a mackónak eljutni a céljához. Nagyon nagy örömmel végezték a feladatokat.