Rövidtávú, hosszútávú célokról beszélgettünk, előbb kiscsoportban, majd a csoportok megosztottak a megbeszélt célokból néhányat. Megbeszéltük, hogy ezek eléréséhez stratégia szükséges.
Egy következő online osztályfőnöki órán minden tanuló beküldte az idei tanév végi céljait és a 8. osztály végére kitűzött célokat is.
Két időkapszulát készítettünk.
Az osztály kedvenc idézete:
,,A sikerhez 4 dolog kell:
TE
A CÉLOD
A MIÉRTED
A KITARTÁSOD”.
Célok kitűzése és elérése
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Megfogyatkoztunk kissé, de szupererővel felvértezve megalkottuk saját szuperhőseinket. Volt aki egyedül dolgozott, néhányan párosan tervezték menő harcosukat:)
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Az elsős gyerekeknek először is meg kellett magyarázni a „cél” fogalmát. Ezt „Az öreg halász és a tenger” c. mese alapján tudatosítottuk. Itt megismerték, hogy mit jelent a kívánság, a cél, az ahhoz vezető út. Ezután arról beszélgettünk, kinek milyen céljai lesznek ha felnőtt lesz. Ezeket a célokat le is rajzolták úgy, hogy mellé rajzolták az azokhoz vezető utat is. Az elkészült munkákat beledobtuk egy „időkapszulába”, eltettük és majd tanév végén elővesszük. Megnézzük, ki milyen lépéseket tett meg célja eléréséért. Ismét egy tartalmas foglalkozáson vehettek részt tanulóink, amit nagyon élveztek.
Gátéri liget Óvoda és Szociális Szolgáltató
Pingvinek készítése tenyér körbe rajzolásával. Az egyperces animáció megtekintése, majd pingvinek készítése színes papírból, ragasztással.
Szorgalmatos Mesekert Óvoda Bölcsőde és Konyha
A zenés indítás után a mese meghallgatásával és beszélgetéssel megfogalmaztuk elérendő céljainkat.A gyerekek próbálták egyedivé tenni ezeket a kitűzöttcélokat.Megfogalmazták,hogy milyen úton érhetik el vágyaikat és azután le is rajzolták.
Elkezdődött az újév, amely rengeteg lehetőséget rejteget. Ahhoz, hogy mi ne csak élni, hanem irányítani is tudjuk az életünket célokra, illetve tervekre van szükségünk.
Beszélgettünk a hosszú-és rövidtávú terveinkről is. Mit is jelent ez, milyen célokat érdemes kitűzni és főként, hogy mit kell tegyünk azért, hogy ezek ne csak tervek maradjanak.
Felolvastam a gyerekeknek Varga Irén: Mi leszek, ha nagy leszek? című versének részletét gondolatindító gyanánt, majd mindenki lerajzolta, hogy ő mi szeretne lenni felnőtt korában.
A célok között szerepel a rendőr, tűzoltó, tanár, fodrász, cukrász, motorosversenyző és még a polgármester is.
A foglalkozások alkalmával a Van nekem egy álmom című dalt is meghallgattuk, énkeltünk és táncoltunk rá.
Kívánom, hogy minden kis tanítványomnak sikerüljön elérni az általa kitűzött célokat!
„Fújj,fújj erősen!
S minden ami bánt,
Meglátod azonnal
Merre nem akadály!
Fújj,fújj!”
Ez a kis mondóka szinte mindennapossá vált, mikor valamilyen akadály előtt állunk kisebb-nagyobb céljaink elérésében.
A csoport együtt közös célokat tűzött ki, ami a mi „Boldogság várunk” lett. A közös cél elérése a társas kapcsolatok alakulását, egymás segítését is nagyban elősegítette. Az úton elindultunk és haladunk előre kisebb-nagyobb lépésekkel a céljaink elérésében.
A 8. osztályban a célok kitűzése igen aktuális téma volt a továbbtanulás és az iskola választása miatt, így intenzíven élték meg a témával kapcsolatos tevékenységeket. A gyerekek elmondása szerint igen sokat jelentett számukra a Boldogság órán szerzett tapasztalatok, ismeretek, főleg a cél kitűzés és az akadályok légküzdése területén.
Győri Nádorvárosi Ének-zenei Általános Iskola
Iskolánk 8. évfolyamának „Új remény” elnevezésű etikacsoportja Zakariás Péter tanár úrral alkottak motivációs plakátokat.
A képek önmagukért beszélnek. A jövőben iskolánk folyosóinak falát fogja díszíteni.
Győri Nádorvárosi Ének-zenei Általános Iskola
Iskolánk 8. évfolyamának „Új remény” elnevezésű etikacsoportja Zakariás Péter tanár úrral alkottak motivációs plakátokat.
A képek önmagukért beszélnek. A jövőben iskolánk folyosóinak falát fogja díszíteni.
Győri Nádorvárosi Ének-zenei Általános Iskola
Iskolánk 8. évfolyamának „Új remény” elnevezésű etikacsoportja Zakariás Péter tanár úrral alkottak motivációs plakátokat.
A képek önmagukért beszélnek. A jövőben iskolánk folyosóinak falát fogja díszíteni.