Andersen :A rút kiskacsa meséjét hallgatták meg a gyerekek. Majd gyurmából megalkották a szereplőket, a kacsamamát a rút kiskacsát és a cicát.
Célok kitűzése és elérése
KIsnánai Szent Imre Ált. Iskola
„A dolgok nem kívül kezdődnek, hanem belül, és nem alul, hanem felül és nem a láthatóban, hanem a láthatatlanban.” (Hamvas Béla)
KIsnánai Szent Imre Ált. Iskola
„A vezetés egyik nehézsége abban áll, ahogyan mi haladunk, úgy haladnak az általunk vezetett emberek is. Az önmagunkban rejlő lehetőségek teljes kiaknázásával megteremtjük a légkört, amelyben mások is kiteljesíthetik saját lehetőségeiket.” (John C. Maxwell)
Az órát relaxációval kezdtük utána beszélgettünk arról, hogy mi az, hogy célok. Az ajánlott mese elolvasása utána megbeszéltük, hogy milyen kívánságaink lehetnek. Miért haragudott meg a hal az asszonyra. Majd mindenki megfogalmazott három célt, kívánságot, amit a tanév végéig el szeretne érni. Ezt felírtam egy-egy halra és beletettük egy dobozba. Év végén ki fogjuk nyitni és megnézzük melyik célt tudták megvalósítani.
A mai boldogóránkon beszélgettem a gyerekekkel , hogy mi is az a cél, mit is jelent. Ismertettem velük a Varázsecset című mesét, melyet figyelmesen hallgattak. Nagyon sokat beszélgettünk róla. Volt aki kincsesládát, ékszereket, tengeren hajózó kincsekkel teli kalózokkal utazott volna a varázsecsetnek köszönhetően. Lerajzolták a saját varázsecsetükkel, hogy ki mi szeretne lenni ha nagy lesz, kinek mi az álma. Meghallgattuk Bagdi Bella „Van nekem egy álmom című dalát. Nagyon élvezték az „ Add körbe a varázsecsetet! „ nevezetű játékot is, melyet többször is játszottak. Megjegyezték hogy nem is olyan könnyű célba juttatni a varázsecsetet a sok figyelmes szempár előtt.
A gyerekek meghallgatták a mesét, majd ecsetet ragadtak és elképzelték milyen lenne, ha nekik is volna egy varázsecsetük amivel valóra válthatnák a vágyaikat. Ennek kapcsán csodálatps festmányek születtek. Amig a gyerekek alkottak meghallgattuk bagdi Bella van nekem egy álmom cimű dalát. Majd a délelőtti körbeszélgetés alkalmával körbeadtuk a varázsecsetet, úgy hogy a középen álló ne találja meg. A gyerekek ezt a játékot élvezték legjobban.
A célok kitűzését egy bakancslistás feladattal oldottuk meg. Azt kellett a gyerekeknek feltüntetni rajta, hogy mit szeretnének elérni:
– ebben az évben
– 8. osztályban
– öt év múlva.
Ózdi József Attila Gimnázium, szakgimnázium és Kollégium
A diákok eddigi célkitűzéseiről beszélgettünk, mi jellemezte ezeket, megvalósultak- e, miért igen vagy nem, hogyan látják ezt most. Csoportos feladatban a tanulók egybevetették a Briang Young Egyetem felmérésével saját célkitűzési módszereiket. Mindenki leírta a számára szóló tanulságot az eddigi sikeres ill. sikertelen célkitűzéseiről. Majd a a célkitűzés legfontosabb módszereit és lépéseit összegeztük együtt (5 módszer, 4 lépés, Tk. segítségével). Gyakorlati feladatok megoldása: legfontosabb céljaim és a megvalósítás módszerei (páros munka), a megerősítések gyakorlása, bakancslista írása. Elkészítették a tanulók a beadandó feladatot: „Borítékolt céljaink”. (Egy év múlva, érettségi után felbontjuk, megbeszéljük).
Zárás: részlet a Bakancslista c. filmből
Képek
Elolvastam a Varázsecset c. történetet a gyerekeknek. Figyelmesen végig hallgatták.
A beszélgetéseket segítő kérdésekre mind megválaszoltak.
Majd zárásként eljátszottuk az ” Add körbe a Varázsecsetet c. játékot.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
Csoportunk egyik legfontosabb célja, hogy a gyerekek szeptembertől ügyes kis iskolások legyenek. Ennek érdekében rendszeresen átjárunk az intézményünkhöz tartozó iskolába, ahol óvoda – iskola átmenetet segítő foglalkozásokat tartanak a leendő tanító nénik. Az ovisaink mindig nagy izgalommal várják ezeket a napokat, ahol iskolai körülmények között gyakorolhatják a számolást, a hangokkal való játékokat, a feladatlapok megoldását, és játszhatnak mozgásos játékokat. Ezek az iskolában tett látogatások segítenek, hogy a gyerekek ne félelemmel, hanem kíváncsisággal, érdeklődéssel, örömmel indulhassanak el a tanulás birodalma felé, ahol a már jól ismert, kedves tanító nénik terelgetik őket. Az iskolában is rendszeressen vannak boldogságórák, így a gyerekek a már megszerzett ismereteiket tovább fejleszthetik, pozitív érzelmeik megélését továbbra is gyakorolhatják.