A januári hónap boldogságóráin a célok kitűzésének fontosságáról és elérésükkor átélt örömeinkről beszélgettünk a gyerekekkel. Megnéztük a Dugattyú c. animációs kisfilmet, A Mi leszek, ha nagy leszek? c. feladatnál lerajzolták, hogy hogyan képzelik el kitűzött céljuk megvalósítását. Saját űrhajót is készítettek, hogy képzeletben kilőhessék azt, s elkezdődhessen útjuk a céljaik elérése felé. Az órát a hónap dalának meghallgatásával és tánccal zártuk. 🙂
Célok kitűzése és elérése
Ezt a témát úgy közelítettük meg, hogy egy kerettörténetbe ágyaztuk. Először is megnéztük közösen A Halász nagyravágyó felesége című grimm-mesét. Megbeszéltük a tanulságokat, hogy nincs azzal baj, ha többet szeretnénk, de mindig hálásnak kell lenni azért, amink van. Nem mástól kell várni, hogy beteljesüljön az álmunk, hanem nekünk magunknak kell tenni érte. Szerencsére mindig lesznek segítőink, akikre számíthatunk és bizony még ha a szerencse is mellénk szegődik, igazán elérhetjük, azt, amire nagyon vágyunk. (Mi év eleje óta olvastuk a Titoktündér című könyvet is, amiből a cél elérése témához is számos példát találtunk, már az első fejezet is erről szól.)
Majd eljátszottunk a gondolattal, ha mi is kifognánk egy igazi, vágyakat teljesítő aranyhalat, milyen elérendő céljainkhoz kérnénk a segítségét.
Egy rajzórát pedig ennek a mesebeli gondolatnak az ábrázolására szenteltünk.
Jó volt megtapasztalni, hogy a kicsik bezzeg még mernek nagyot „álmodni”.
Nyírmártonfalvi Általános Művelődéi Központ
A célok kitűzése és elérése téma nagyon sikeres volt a süni csoportban.
A témára való ráhangolódás a Boldog vagy mutasd meg c. dallal valósult meg.
A téma feldolgozásában nagy segítségemre volt a tavasz tündér meséje, amelyben számos akadályt kellett legyőznie a cél elérésének érdekében. A tavasz tündér akadályait a tornaszobában életre is keltettem, melyet kipróbalhattak a gyerekek.
A téli örömöknek hódolva a gyerkekkel a legkisebb hógolyóból a lehető legnagyobb hógolyót szerettük volna elkészíteni. Kitartásuk meghozta a gyümölcsét.
Csólyospálosi Általános Iskola
A célok eléréséhez nélkülözhetetlenek a bátorító, motiváló idézetek.
A célok kitűzése és elérése téma feldolgozása nagyon sikeres volt a Napocska és a Katica csoport körében egyaránt. A foglalkozást egy relaxációs feladattal indítottuk, a gyermekek csukott szemmel firkálhattak. Ezt követően meghallgattuk a gyermekek kedvencét, a Boldog vagy mutasd meg mindenkinek…. című dalocskát, melyet a gyerekek is nagy örömmel és lelkesedéssel énekeltek. Beszélgettünk arról, hogy kinek mi a célja, mit szeretne elérni. A beszélgetések során megállapítható volt, hogy már nem csak a különféle játékok megszerzése a legfontosabb számukra, hanem más célok is kifejezésre kerültek: pl. „Szeretnék bátrabb lenni!” . Megbeszéltük azt is, hogy nem szabad eltántorodni céljainktól, ha azokat nem sikerül elsőre elérni, akkor sem szabad feladnunk terveinket, hanem haladnunk kell tovább az úton, és biztosan elfogjuk érni kitűzött célunkat.
A téma feldolgozásában segítségünkre volt a „kisiskolás medvelány” is, akinek segítettünk a térképét kinyitni, hogy hazaérhessen.
De volt célbadobó verseny is, amit szintén nagy élvezettel játszottak a gyermekek. A különböző játékos feladatok jó alapot adtak a téma feldolgozásához.
A boldogságóra nagyon jó hangulatban telt, végszóként mindenki felragaszthatta az általa kiszínezett jelet a Boldogság várának 5. lépcsőfokára.
A foglalkozást a ” Puha meleg, felengedek, meleg vagyok, elolvadok ” relaxációs gyakorlattal kezdtük meg, majd a ” Van nekem egy álmom” kezdetű dalt hallgattuk, és többszöri meghallgatás után bekapcsolódtunk az éneklésbe, ráhangolódva a kezdeményezés témájára. A foglalkozás kiemelt terület az együttműködés, egymásra való odafigyelés, a segítségnyújtás fontosságának hangsúlyozása, amit versekkel és mesékkel mélyítettünk el. Célunk a tevékenységbe ágyazott közvetlen tapasztalatszerzés, mely során a téli állatvédelem folyamatos megfigyelésének segítése volt. Örömszerzés, öröm érzet felkeltése által nyújtva másoknak boldog perceket. Gyűjtőmunkánk során magvakat, terményeket, gyümölcsöket gyűjtöttünk, amelyeket az udvaron található madár etetőkbe helyeztünk el, melyet többször is figyelemmel kisértünk ahogy az érkező madarak egymás után fogyasztják el a nekik szánt eleségeket. Ezt látván a gyerekek elismerést szereztek arról, hogy nem hiába való volt az ő munkájuk. Ennek örömére mindenki elkészíthette a saját kis madár etetőjét. A foglalkozást a ” Ha boldog vagy , mutasd meg mindenkinek ” kezdetű dallal zártam.
A foglalkozást a ” Puha meleg, felengedek, meleg vagyok, elolvadok ” relaxációs gyakorlattal kezdtük meg, majd a ” Van nekem egy álmom” kezdetű dalt hallgattuk, és többszöri meghallgatás után bekapcsolódtunk az éneklésbe, ráhangolódva a kezdeményezés témájára. A foglalkozás kiemelt terület az együttműködés, egymásra való odafigyelés, a segítségnyújtás fontosságának hangsúlyozása, amit versekkel és mesékkel mélyítettünk el. Célunk a tevékenységbe ágyazott közvetlen tapasztalatszerzés, mely során a téli állatvédelem folyamatos megfigyelésének segítése volt. Örömszerzés, öröm érzet felkeltése által nyújtva másoknak boldog perceket. Gyűjtőmunkánk során magvakat, terményeket, gyümölcsöket gyűjtöttünk, amelyeket az udvaron található madár etetőkbe helyeztünk el, melyet többször is figyelemmel kisértünk ahogy az érkező madarak egymás után fogyasztják el a nekik szánt eleségeket. Ezt látván a gyerekek elismerést szereztek arról, hogy nem hiába való volt az ő munkájuk. Ennek örömére mindenki elkészíthette a saját kis madár etetőjét. A foglalkozást a ” Ha boldog vagy , mutasd meg mindenkinek ” kezdetű dallal zártam.
A foglalkozást a ” Puha meleg, felengedek, meleg vagyok, elolvadok ” relaxációs gyakorlattal kezdtük meg, majd a ” Van nekem egy álmom” kezdetű dalt hallgattuk, és többszöri meghallgatás után bekapcsolódtunk az éneklésbe, ráhangolódva a kezdeményezés témájára. A foglalkozás kiemelt terület az együttműködés, egymásra való odafigyelés, a segítségnyújtás fontosságának hangsúlyozása, amit versekkel és mesékkel mélyítettünk el. Célunk a tevékenységbe ágyazott közvetlen tapasztalatszerzés, mely során a téli állatvédelem folyamatos megfigyelésének segítése volt. Örömszerzés, öröm érzet felkeltése által nyújtva másoknak boldog perceket. Gyűjtőmunkánk során magvakat, terményeket, gyümölcsöket gyűjtöttünk, amelyeket az udvaron található madár etetőkbe helyeztünk el, melyet többször is figyelemmel kisértünk ahogy az érkező madarak egymás után fogyasztják el a nekik szánt eleségeket. Ezt látván a gyerekek elismerést szereztek arról, hogy nem hiába való volt az ő munkájuk. Ennek örömére mindenki elkészíthette a saját kis madár etetőjét. A foglalkozást a ” Ha boldog vagy , mutasd meg mindenkinek ” kezdetű dallal zártam.
A foglalkozást a ” Puha meleg, felengedek, meleg vagyok, elolvadok ” relaxációs gyakorlattal kezdtük meg, majd a ” Van nekem egy álmom” kezdetű dalt hallgattuk, és többszöri meghallgatás után bekapcsolódtunk az éneklésbe, ráhangolódva a kezdeményezés témájára. A foglalkozás kiemelt terület az együttműködés, egymásra való odafigyelés, a segítségnyújtás fontosságának hangsúlyozása, amit versekkel és mesékkel mélyítettünk el. Célunk a tevékenységbe ágyazott közvetlen tapasztalatszerzés, mely során a téli állatvédelem folyamatos megfigyelésének segítése volt. Örömszerzés, öröm érzet felkeltése által nyújtva másoknak boldog perceket. Gyűjtőmunkánk során magvakat, terményeket, gyümölcsöket gyűjtöttünk, amelyeket az udvaron található madár etetőkbe helyeztünk el, melyet többször is figyelemmel kisértünk ahogy az érkező madarak egymás után fogyasztják el a nekik szánt eleségeket. Ezt látván a gyerekek elismerést szereztek arról, hogy nem hiába való volt az ő munkájuk. Ennek örömére mindenki elkészíthette a saját kis madár etetőjét. A foglalkozást a ” Ha boldog vagy , mutasd meg mindenkinek ” kezdetű dallal zártam.