A januári boldogságórákon a gyerekekkel a célok kitűzésének fontosságáról beszélgettünk. A gyerekek közösen megbeszélték, hogy milyen célokat szeretnének elérni a tanulásban és a sportban a tanév végéig. Megbeszéltük, hogy mi a különbség a vágy és a cél között és azt is, hogy milyen kis lépéseket tehetünk meg, hogy a céljainkat elérjük. A gyerekek színeztek és alkotásukba beleírták az idei tanév fontos céljait.
Célok kitűzése és elérése
Mi osztályfőnöki órán átbeszéltük a célok fontosságát az életben. Megtárgyaltuk, hogy vannak rövid-, közép-, és hosszútávú célok, melyekkel lehet tudatosabban is tervezni életünket és hivatkoztunk az első osztályfőnöki órán (és boldogságórán) létrehozott időkapszulára is, melybe a céljainkat és beleírtuk még szeptemberben.
Az óra végén a diákok egy része felírta céljait az interaktív táblára.
Beszélgettünk a rövid és a hosszabb céljairól is a gyerekeknek. Játszottunk különböző foglalkozásokkal kapcsolatban. (Melyik foglalkozáshoz melyik eszköz tartozik?) Majd mindenki lerajzolta, hogy mi szeretne lenni, ha nagy lesz.
A célok elérése érdekében néha nehezített körülmények között megteszünk mindent „mint a kis pingvinek a jégen”.
Báthory István Általános Iskola
Interaktív kiállításon járt a 3.c és a 4.c osztály a Millenárison. A legizgalmasabb „élménytananyagot” látták a magyar tudósokról, ahol közel 600 híres magyar feltalálót, tudóst, kutatót és találmányaikat mutatta be a tárlat.
Sétálni az agyban és az idegpályák játékát megismerni, bányarobbantást imitálni, atomerőműközpont vezérlőegységénél állni, VR-szemüvegben egy szempillantás alatt a Marson sétálni…ilyen élményekben is volt részük.
Januárban boldogságóránkat a hónap dalával kezdtük, majd „Beszélgető kör”-rel folytatva visszaemlékeztünk december havi témánkra. Végiggondoltuk, hogy azóta ki milyen jó cselekedeteket tett, mire a legbüszkébb.
A gyerekek összegyűjtötték, hogy kinek milyen céljai vannak hosszabb és rövidebb távon.
Ezeket a célokat leírtuk, és lépésről lépésre kidolgoztuk, számos közbülső konkrét, mérhető és időhöz kötött célra bontottuk.
Megbeszéltük, hogy figyeljük, segítjük egymást a megvalósítás folyamatában.
A folyamat során azokra a jó dolgokra gondolunk, amik akkor történnek velünk, ha elérjük a célunkat.
Végül arra a kérdésre kerestünk választ, hogy ismerünk-e olyan „hősök”-et a környezetünkben, akik elérték a céljaikat? Az órát meditációval zártuk.
Az óra során beszélgettünk a célok kitűzésének és elérésének fontosságáról, lehetőségeiről, módjairól. Közben egy előre nyomtatott pálcikaember rajzot öltöztettek fel a tanulók. A rajzon a nyilvesszőre, réírták az évben elérni kívánt legfontosabb céljukat. Megígérték, hogy figyelnek a kitűzött céljuk elérésére.
5.Célok kitűzése és elnyerése
Helyszín: Szapáry utcai óvoda
Csoport: Levendula, vegyes csoport, 3-7éves korosztály
Feltöltő: Katona-Timár Nikoletta, óvodapedagógus, Nagy Zsoltné óvodapedagógus
Január hónap témája: Célok kitűzése és elnyerése
„Amit a cél elérésével kapunk, közel sem olyan fontos, mint amivé válunk, amíg azt elérjük.”-Zig Ziglar
Legyen egy jó tervünk. 😊
Januárban a „Van nekem egy álmom” dallal ismerkedtünk meg, nagyobbakkal eleventettük fel.- Bagdi Bella-Repülj velem c. album
Célok: együtt játszani, hosszan játszani.
Mese: Boldogvár mese
Hozzá kapcsolódó kérdések:
– Volt már olyan dolog amit szerettél volna elérni, de nem sikerült?
– Mi a legnagyobb álmod?
– Milyen érzés amikor sikerül elérni valamit?
– Számodra mit jelent a boldogság?
Csoportunk céljai:
– együtt játszás örömének megtapasztalása
– játékra vonatkozó szabályok megfogalmazása, begyakoroltatása, megélése, felülvizsgálata
– hosszan tartó közös játék játszása
Játék: meg kell találni a Boldogság vára képének darabkáit, amit elrejtettem a csoport különböző helyein, majd közösen ki kell rakni a képet.
Célok kiszínezése, majd célbadobás.
Lövész Utcai Óvoda Malom téri tagóvodája
Vannak akik a következő tanévben iskolába mennek, így számukra már más célok elérése a szempont. Ez ösztönzően hatott az egész csoportra nézve. Többen velük együtt új dolgokat szerettek volna megtanulni mint pl., a cipőkötés, két keréken biciklizés. Öröm volt látni mennyire ösztönzően, pozitívan tudnak hatni egymásra. Örömmel vágtak bele a feladatokba, melyeket nagyrészt siker koronázta.