Fogalmazd meg a 2022-es céljaidat, amelyek előrevisznek!
Célok kitűzése és elérése
Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium , Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskola
Sokat beszélgettünk elérendő céljainkról ebben a tanévben és még tovább.
Megpróbáltuk megtalálni az utat ennek az eléréséhez.
A célok eléréséhez gyakran arra van szükség, hogy együttműködjünk más emberekkel, ezek is fokozhatják boldogságunkat.
Ez a hónap nagyon sok érdekes feladatot adott számunkra. Sokat beszélgettünk a témával kapcsolatban. Több Boldogságórán valósítottuk meg a feladatokat.
„Boldog új évet!”
Újévi, első Boldogságórai találkozásunk alkalmával megismerkedtünk a hónap témájával. Még frissen melegében, ahogy illik, újévi fogadalmakat örökítettünk meg egy „Fogadalom-lapon”. Megemlékeztünk az előző évről is: mi volt a legjobb dolog 2021-ben?
„Cél-befőtt”
Alig vártam ezt a hónapot, hiszen nem felejtettem el, hogy a szekrényben lapul egy befőttesüveg, amely a „Cél-befőtt” címet viseli. Egy évvel ezelőtt január hónapban került a szekrényembe. A gyerekek írólapokra megírt, vagy rajzokkal kifejezett célkitűzéseit tartósítottuk benne. Feladatunk akkor az volt, hogy 1 év múlva elővéve, megnézzük, kinek sikerült elérnie a kitűzött céljait. Így megleptem a gyerekeket, és ezzel nyitottuk meg a célkitűzések hónapját. Hogy még izgalmasabb legyen, nem a saját papírkájukat húzták ki. Találomra húztunk az üvegből, felolvastuk, megpróbáltuk kitalálni, ki írhatta. Majd a gazdája elmondta, sikerült-e megvalósítani elképzeléseit.
„Űrhajó”
Tanítványaim közül nagyon sokan a szeretik a bolygókkal, világűrrel kapcsolatos témákat. Nem volt nehéz fellelkesíteni őket a feladatra. Szívesen vállalták a vele járó előkészületeket is. Voltak, akik az űrhajó elkészítésében, voltak, akik a bolygók megfestésében, vagy akik a buzdító szótáblák megírásában ügyeskedtek. A mi „űrutazásunk” azt jelképezte, hogy céljaink megvalósítása érdekében a „végtelenségig” elmegyünk, kitartunk. Továbbra is a célkitűzések fontossága, kitartás, megküzdés, céljaink eléréséért való küzdelem hangsúlyozása volt a feladat lényege.
A végén alkotásaink felkerültek a faliújságra, hogy egész hónapban ösztönözzenek bennünket.
„Összevisszaország”
A hónap legkedvesebb, legszórakoztatóbb feladata ez volt a gyerekek számára.
Megismerkednünk Gerlinde Ortner: Veronika Összevisszaországban című meséjével, melyet két osztálytárs előadásában hallgattuk meg. Akik utána játékos feladatokat is készítettek nekünk, igaz-hamis állításokat adtak fel a meséhez. Elkészítettük Pacuha bábot. Mikor minden készen állt eljátszottuk a mesét. Majd a saját Összevisszaországunkat is megvalósítottuk. Ez igazán a gyerekek kedvére való volt! Óriási rendetlenséget csinálhattak az osztályban! Majd két csapatot alkotva, időre versenyezve állítottuk vissza a rendet a teremben!
„Céljaink”
Tél ide, tél oda, a természet hóval ebben a hónapban csak egyszer lepett meg bennünket, ezért sajnos, egyszer tudtunk igazi hóembert építeni. Így a termünkben „építettünk” hóembereket, ők őrizték a kitűzött céljainkat.
„Szuperhősök”
Az egyik kis tanulómat kértem meg, hogy készüljön fel, és olvassa fel nekünk Varga Irén: Mi leszek, ha nagy leszek című versét. A vershallgatás után beszélgettünk. Megrajzolta mindenki a szupererővel rendelkező szuperhősét. Majd bemutattuk egymásnak a hőseinket, milyen erővel bírnak, hogyan segítik céljaink elérését. A gyerekek meséltek arról, milyen elképzeléseik vannak a jövőjüket illetően, milyen foglalkozást szeretnének választani, mit tehetnek már most a megvalósulás sikeréért.
„Varázsszavak”
Céljaink elérése elképzelhetetlen lenne a minket segítő, erőt adó, buzdító, ösztökélő varázsszavak nélkül.
Összegyűjtöttük, melyek azok, amik segíthetnek bennünket. Az alkotásunk egy tökéletes csapatmunka eredményeként, a táblán volt látható. Hiába fényképeztük le, örökítettük meg, és készítettük el hasonlóképpen rajzlapra is, nagyon sajnáltuk letörölni, így 2 hétig szemünk előtt díszelegve ösztönzött bennünket a céljaink elérésére.
Remélem, az elvégzett játékos feladatok ráirányították a gyerekek figyelmét a célkitűzés, küzdés fontosságára, megtanították tanítványaimnak, hogyan dolgozzák ki a célhoz vezető út tervét, valamint hogyan segítsék, motiválják magukat a megvalósítás során.
MSZC Gépészeti Szakközépiskolája
Szokás szerint arról beszéltünk először, hogy mit okoz az, ha célokat tűzünk ki magunk elé és azokat el is érjük. Hamar szóba került az is, hogyan érdemes célokat magunk elé helyezni és milyen lépések segítenek abban, hogy ezeket el is érjük. Pármunkában összegyűjtötték a diákok, hogy mi jellemez egy céltalan és egy céltudatos embert.
A következő idézet alapján mindenki megvizsgálhatta, hogy milyennek ítéli a napirendjét, csak sodródik-e vagy megtervezi az életét? : „Egy nap mindannyiunknak 24 órából áll, a sikeres, céljait elérő embernek és a céltalannak is.”
Felolvastuk a Boldogságóra tankönyvből az Az ifjú és az angyal történetet, majd ennek a mondanivalóját is megfogalmaztuk: A lehetőség adott, élj vele.
Párban megbeszélték és néhányan el is mondták, hogyan látják magukat 10-20-30 év múlva, ezzel is vizionalizálták a céljaikat. Több témakörben ezeket papírra is vetették, akár rövid- , akár hosszútávú célról is legyen szó.
Az óra vége felé haladva kedvcsinálót tartottunk A bakancslista című film megtekintéséhez.
Végül arról is beszéltünk, hogy ki kell tartani, le kell küzdeni az akadályokat és ha nem érjük el a céljainkat, akkor is sokat tanulunk ezáltal magunkról és legközelebb reálisabb célokat tudunk kitűzni magunk elé.
Minden gyermeknek van olyan tevékenység amit szeretne megtanulni, ezért ennek a témának a feldolgozása nem jelentett különösebb gondot a gyerekeknek.Ötleteket adtak a munkafüzetben lévő képek, amit úgy ábrázoltunk, hogy rajzoltak a gyerekek egy házat, a hozzá vezető úttal, majd a ház közepébe beragasztották azt a képet, amit célként tűztek ki. A végén különféle ügyességi feladatokat próbálhattak ki.
Minden gyermeknek van olyan tevékenység amit szeretne megtanulni, ezért ennek a témának a feldolgozása nem jelentett különösebb gondot a gyerekeknek.Ötleteket adtak a munkafüzetben lévő képek, amit úgy ábrázoltunk, hogy rajzoltak a gyerekek egy házat, a hozzá vezető úttal, majd a ház közepébe beragasztották azt a képet, amit célként tűztek ki. A végén különféle ügyességi feladatokat próbálhattak ki.
Minden gyermeknek van olyan tevékenység amit szeretne megtanulni, ezért ennek a témának a feldolgozása nem jelentett különösebb gondot a gyerekeknek.Ötleteket adtak a munkafüzetben lévő képek, amit úgy ábrázoltunk, hogy rajzoltak a gyerekek egy házat, a hozzá vezető úttal, majd a ház közepébe beragasztották azt a képet, amit célként tűztek ki. A végén különféle ügyességi feladatokat próbálhattak ki.
Az aktuális témát a Tulipánná változott királyfi című népmesével dolgoztuk fel. A mese segített megértetni a gyerekekkel, hogy a célunk eléréséhez rengeteg erőfeszítésre van szükségünk, de ha elég kitartóak vagyunk, sikerülni fog. A tanulók örömmel töltötték ki a feladatlapot és nagyon kedves illusztrációkat készítettek a meséhez.