Céljaink: jó bizonyítvány, egészség, több barát, sportsikerek, egy nagyon óhajtott játék. A nagy elhatározásokért tennünk is kell, ingyen nem kapunk semmit.Meg kell küzdenünk érte, ebben mindenki egyet értett: akarat, szorgalom, tanulás, gyakorlás, kedvesség, figyelmesség, nyitottság, önbizalom, hit szükséges hozzá, a végén pedig vár a megérdemelt jutalom!
Célok kitűzése és elérése
A célokkal és azok elérésének lehetőségeivel januárban foglalkoztunk, hiszen ilyenkor mindenki új célokat tűz maga elé az évre.
A téma feldolgozását relaxációs gyakorlatokkal kezdtük. Ezekre a gyakorlatokra azért van szükség, mert szinte minden szünet után úgy érkeznek vissza órára a gyerekek, hogy kell nekik néhány perc, amig lecsillapodnak, lenyugodnak.
A relaxáció után körbe ültünk, és mindenki elmondta, hogy milyen célt szeretne idén elérni. Leginkább a tanulmányi eredmények javítása volt a cél, de volt, aki a magatartásán szeretne változtatni.
A következő körben azt taglaltuk, hogy hogyan lehet ezeket a célokat elérni. Mennyire múlik rajtunk, mennyire múlik a környezetünkön, vagy más embereken. Egymásnak is adtunk tippeket.
Jó beszélgetés volt!
Januárban játékos formában fogalmaztuk meg célkitűzéseinket. Sok remek ötlet született. Mesevilágunkban hároméltű járművekkel közlekedtünk, vízen, szárazföldön, levegőben. Képzeletben a legtávolabbi helyekre is pillanatok alatt eljutottunk…
Az egészséges életmód, egészségünk védelme középpontba került a pandémia miatt, ezért célkitűzéseink között nagy szerepet kapott az egészségmegőrzés. Beszélgettünk a zöldség- és gyümölcsfogyasztás fontosságáról, a gyerekek behozták kedvenc ételeiket és jóízűen elfogyasztották. Játszottunk ” íz-kitalálós”-játékot is, a gyerekek csukott szemmel találgatták, milyen zöldséget, vagy gyümölcsöt kaptak. Nagyon ügyesen kitalálták, felismerték az ízeket.
Negyedikeseink már komolyabb témákról beszélgettek, az esetleges jövőbeli foglalkozásukról gondolkodtak:
„4.b osztály a mai napon teljesítette a januári feladatot. Kicsit körbejártuk a témát, majd mindenki felírta egy lapra az álomfoglalkozását és a többieknek ki kellett találni, ki írta. Sokat tanultunk egymásról, sokszor meg is lepődtünk egymáson. Jó volt, köszönjük.” – írta az osztályban tanító kolléganő.
Rumi Rajki István Általános Iskola
Egy játékkal mutattuk be hogy addig építjük fel acélunkat, addig gyakoroljuk, amíg el nem érjük! A videón a siker látható, A másik feladat az volt, hogy az osztály beszélt a meditációról és a nyugalomról, az volt a célunk, hogy mindenkinek legyen egy nyugalmat szinbolizáló Buddhája, ezt készítettük el és festettük ki. Emellett lehetett más szimbolumokat is választani, mint szív!
Tegeződés, nem tegeződés?
A gyerekek főleg a tegeződést ismerik.
Gyakorlatokkal tanultuk a különböző köszönési formákat. Célunk, hogy szituációnak megfelelően jól alkalmazzuk ezeket.
Boldogan köszöntjük egymást.
Tervezd el a céljaidat, az elérésükhöz szükséges lépéseket és tegyél meg mindent!
Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
A 4 évfolyamon is kitűzték a gyerekek a 2021/22-es tanévük céljait és megbeszélték, hogy hogyan tudják elérni azokat.