Az eltévedt maci útbaigazítása, térkép segítségével, feladatok megoldásával. Mackós dalok éneklése, lifipukkasztás, mackó cammogás.
Célok kitűzése és elérése
A gyermekek megfogalmazták, hogy mire vágynak, mit szeretnének megtanulni. Mi az amit nemrég tanultak meg és büszkék rá. Mi leszek, ha nagy leszek? Ez a kérdés is megfogalmazódott. Egymás megismeréséhez is segít a foglalkozás témája.
Az új kezdetével megbeszéltük a gyerekekkel ki és mit kívánt az új esztendőre. Kinek mi a célja és hogy ezt elérje mit fog tenni ebben az évben. A gyermekek szépen összefoglalták kinek mi a célja, amiben támogatjuk és segítjük őket céljaik megvalósításában.
Nincs is jobb dolog, mint új dolgokat kirpóbálni, egyre jobban megismerni a világot. Egy hatalmas ugrálóvárazás igazán felszabadító tud lenni.
A foglalkozást az“Irkafirka”című relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd meghallgattuk Bagdi Bella: ”Van nekem egy álmom “című dalát. Körben ülve arról beszélgettünk, hogy kinek milyen álma van. Minden gyerek megosztotta a kis álmát,vágyát. Megbeszéltük, hogy ahhoz, hogy elérjük a célunkat, türelemre, kitartásra van szükség. Megismerkedtünk “Boldogvár” meséjével. A csoportszobában nagy alakú puzzle darabjait rejtettem el, amiket a gyerekek megkerestek, majd közösen összeraktuk a mi kis ”Boldogságvárunkat”. Az építő szőnyegen megpróbálták felépíteni csoportunk ”Boldogságvárát”,amiben boldog állatok laktak. A foglalkozást a Bagdi Bella: ”Képes vagy rá “című dalával zártuk.
Szikszai György Református Általános Iskola
A célok kitűzése és elérése hónapjában sokat beszélgettünk a közeli és távoli célokról. Megbeszéltük, hogy csak a reális céljaink valósíthatók meg és hogy kitartás kell az eléréshez. Ehhez persze bíztatni kell magunkat, amikor elfáradunk, vagy elcsüggedünk. A gyerekek megerősítéseket írtak maguknak, hogy segítsen kitartaniuk.
Az ötödik boldogságóra témánk a „Célok kitűzése és elérése”volt.A foglalkozást a „Meglengetem a karom,pedig alig akarom”című relaxációs gyakorlattal kezdtük,majd meghallgattuk Bagdi Bella:”Van nekem egy álmom „című dalát.Beszélgettünk a kis szőnyegen körben ülve arról,hogy kinek milyen álma,célja van?Nagyon „édes”kis hozzászólásaik voltak a gyerekeknek.Beszéltünk arról,hogy a célok eléréséhez türelemre,kitartásra van szükség,ami nem könnyű a számukra.A végén kiraktuk a mi „Boldogságvárunkat”.Előzőleg nagy méretű,nagy alakú puzzle darabjait rejtettem el a csoportszobában szanaszét,amiket először meg kellett keresni,majd közösen összerakni.A mindennapokban a téma feldolgozását a közös játékok,beszélgetések,mesehallgatás nagymértékben segítette.
A témával rendhagyó módon, „Az élet és természet védelme ” programon belül foglalkoztunk. Az ember által képviselt életmód számos életre kihatással van. Éppen ezért nagy felelősség hárul a jövő generációra, akiknek fontos a tudatos életmódtervezés és felelősségteljes hozzáállás. Kulcs a lakathoz című játék nagyszerűen tükrözi a célok sikeres elérésének feltételeit:
1. Térképezzük fel a problémát!
2. Legyen egy jó tervünk!
3. Kérjünk segítséget másoktól!
4.Dicsérjük meg magunkat és barátainkat az elért sikerekért!
5. Beszéljük meg, milyen technikákat tudtunk volna még alkalmazni – ötletbörze!
– Bevezetés: Relaxációs gyakorlat feszütségoldásra: Villámrelaxáció, Az izom feszülésének és ellazulásának tudatosítása (Boldogságóra 10-14 éveseknek) Időtartam: 5 perc
– Kötetlen beszélgetés: Miért fontosak a célok az életben? Mindenkinek van célja? Gyerekkori álmok és célok… 10 perc
– „Gondolatban sokkal gyakrabban szenvedünk, mint a valóságban” – Kötetlen beszélgetés arról, hogy mire van befolyásunk és mire nem – 10 perc
– A bakancslista szó nem mindenkinek volt ismerős, így megnéztünk egy rövid jelenetet a filmből Jacj Nickolson és Morgan Freeman főszereplésével. 10 perc
– Önálló bakancslista tervezése – 10 perc (Nem mindenki számára publikus, ezért nem töltöm fel!)