Minden kisgyermek megfogalmazta és lerajzolta újévi fogadalmát a 2023-as évre.
Célok kitűzése és elérése
A csoport tagjaival megbeszéltük az elméleti hátteret. Fogalmakat tisztáztuk. Szituációs gyakorlatokat is játszottunk. Meditációs zenét hallgattunk, és közben megbeszéltük az elkészítendő feladatot.
Otthon elkészítettem a céltábla alapsablonját. A tanórán elkészítették a gyerekek a rajzokat, közben szólt a meditációs zene. Az elkészült rajzokat otthon ragasztottam rá a táblára.
Ha valaki nagy célokat akar elérni, akkor azokat ki is kell tűznie.
Le kell írnia. Arra kell összpontosítania, így valóban eléri azt a célt.
A hónap boldogság óráján ezeket írtuk össze és akkor számolunk be egymásnak róla, ha azok már megvalósultak.
A gyerekek egyesével átgondolták, milyen tevékenységekre mennyi időt fordítottak az elmúlt tanév során. Ehhez képest megtervezték az idei tanévet. Tíz hónapra, órában megadva számoltuk ki az időtartamokat, majd szoborcsoport formájában kiválasztottunk két tevékenységet, amit meg is jelenítettünk.
A gyerekek egyesével átgondolták, milyen tevékenységekre mennyi időt fordítottak az elmúlt tanév során. Ehhez képest megtervezték az idei tanévet. Tíz hónapra, órában megadva számoltuk ki az időtartamokat, majd szoborcsoport formájában kiválasztottunk két tevékenységet, amit meg is jelenítettünk.
Orosháza Városi Önkormányzat Napközi Otthonos Óvodája, Uzsoki utcai telephely
Elkészítettük a gyerekekkel közösen a szívmanónkat és az akadàlypályát. Végig mentünk rajta. Nagyon élveztük.
A célok kitűzéséről valamint az elérésükről is sokat beszélgettünk. Mindenki elmondhatta mi a jövőbeli célja, amit el akar érni.
Boldogságóránk kezdő játékának egy társas kapcsolatokat segítő-kapcsolatteremtő játékot választottam. Bagdi Bella : Van nekem egy álmom c. gyermekszámára , a gyerekek szabadon mozogtak, sétáltak a csoportszobában. A feladatuk az volt, hogy akivel összetalálkoztak, először össze kellet érinteniük a tenyerüket, majd a következő játékban már meg kellett ölelniük társaikat. A játék nem volt ismeretlen számukra, kedvelik ezt a játékot. Így a foglalkozás hangulatteremtése pozitívan alakult . Ezt követően Boldog Blanka üzenetét osztottam meg a gyerkőcökkel, aki egy kihívásra hívta őket. A csoportszobában elrejtett Boldog vár puzzle darabjait kellett ,hogy megtalálják és azt követően kirakják . Célunk volt, hogy minden darab előkerüljön és hibátlanul rakjuk ki a puzzle-t. A lelkesedésük tovább fokozódott a kereső hadjárat alatt is 🙂 A kitartásuknak, az összedolgozásuknak, a próbálkozásoknak eredményeként sikerült a kitűzött célunkat elérni.
Ezt követően egy fantáziajáték során, varázshópelyhek keresésére indultunk. A hópelyhek célokat rejtettek magukban. Aki szerencsés volt ,az talált legalább egy ilyen hópelyhet. A játékot követő beszélgetés során a gyermekek elmondhatták a jövőre vonatkozó saját céljaikat . A beszélgetés során még érezhető volt a vágyak és a célok keveredése, melyeket többé kevésbe sikerült megbeszélnünk. Természetesen most sem maradhatott el a közös meseélmény . Rosszcsont Ricsi történetében egy kisfiúval ismerkedtünk meg ,aki már nagyon beleunt az önmaga csínytevéseibe és azt a célt tűzte ki maga elé, hogy megváltozik, megjavul. Lukács Elvíra története jól szemléltette a cél elérésének folyamatát.
Boldogságóránk zárásaként a gyermekek színezéssel díszítették ki a célok elérésének a szimbólumát.
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Az évet célok kitűzésével kezdtük. Készítettünk egy kártyajátékot, minden célhoz két kártya tartozik, rajzzal. Van egy szíves kártya, aminek nincs párja. A játékszabály: Minden játékos 5-5 kártyát kap, utána egyesével húznak a pakliból, majd egymástól. Ha párt találnak, akkor azt kiteszik. Aki leghamarabb kigyűjti a kártyákat, az az első, akinél a szív kártya marad, az a vesztes. A kártyával memóriajátékot is lehet játszani, akkor viszont a szív kártyát ki kell venni, vagy abból is kell még egyet készíteni.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvoda Könd Utcai Telephely
A gyerekek a különböző foglalkozásokkal ismerkedhettek egy projekt keretében, majd elképzelték, hogy felnőttként ők maguk milyenek lesznek, mindezt egy filmtekercsre rajzolták le.
A ‘Kalligram’ című feladatot angol órán végeztük el a leírt utasításokat követve. Néhányan nehezen kezdtek neki a feladatnak, mert idegenkednek a versektől, ezért egyfajta érzékenyítésnek is jó volt az óra.