A gyerekek lelkesen meséltek álmaikról, céljaikról, vágyaikról, néhány gyereknek már pontos elképzelése van a jövőjéről. A jelen és a jövő rajzok többé – kevésbé sikerültek, nem igazán tudtak még különbséget tenni a gyerek és felnőtt lét között. A Boldogvár meséje című mese is nagyon tetszett nekik, figyelmesen hallgatták. A kérdésekre a válaszokat is ügyesen megoldották.
Célok kitűzése és elérése
Élőszobor: mivel töltöm a legtöbb időmet?
Céljaim tanév végéig…
Élőszobor: mivel töltöm a legtöbb időmet?
Céljaim tanév végéig…
Élőszobor: mivel töltöm a legtöbb időmet?
Céljaim tanév végéig…
Élőszobor: mivel töltöm a legtöbb időmet?
Céljaim tanév végéig…
Tervek a tanév végéig
Élőszobor : mivel töltöttem az elmúlt évben a legtöbb időt?
Új évet kezdtünk, új lendülettel! Folytatván a már megbeszélt és gyakorlatba ültetett témánkat, hogy „azt kapjuk vissza, amit másoknak, másokkal teszünk”, kipróbáltuk, milyen is az, amikor valakire vigyázni kell, de ugyanakkor támaszkodhatunk is a másik segítségére.
Az „Összenőve” játék kapcsán beszélgettünk arról, hogy milyen is, amikor minden mozdulatnál kell figyelni a társunkra, milyen nagy felelősség hárul ránk, ha valakit ránk bíznak. Itt történeteket meséltek a gyerekek, amikor kistestvérükre kellett figyeljenek, vagy társaikat kellett megvigasztalják. Nagyon szerették, ezt a játékot, amikor különböző testrészüket összeérintve kellett mozogjanak az utasításaimnak megfelelően.
Nem készítettünk rajzokat, de kipróbáltuk a „Jelen-jövő” játékot is. Nagyon szépen megfogalmazták a gyerekek, hogy ha, pl. állatorvos szeretne lenni, akkor nagyon sokat kell nőjjön, tanuljon, de szüksége lesz nagyon sok eszközre és gyógyszerre.
A hónap dalának hallgatása most már reggeli rutinná is kezdett válni. Öröm számunkra ezeken a foglalkozásokon együtt lenni.
A foglalkozást beszélgetéssel kezdtük az újévi fogadalmak témájával. Tettél-e újévi fogadalmat? Ismersz-e olyan embert, aki tett? Volt-e olyan célod a múlt évben amit elértél és nagyon büszke vagy rá?
Kártyákat húztak, amelyeken egy-egy újévi fogadalom szerepelt. (pl.: Májusig megcsinálom a jogosítványt.) Azt kellet kitalálniuk, ki, milyen életkorú ember tehette ezeket a fogadalmakat.
Utána kivetítettem a „6 dolog amit a céljaid tesznek érted” képet, ennek segítségével beszéltük meg, miért jó, ha vannak céljaink. Innen tértünk rá arra, hogy milyen a jól megfogalmazott cél. Öt szót vetítettem ki nekik: reális, részcélok, idő, valós, társ. Ezeket kellett megmagyarázni, mondatba foglalni.
Most következett a szavazós játék.
Kivetítve témaköröket adtam meg (iskola, család, barátok, egészség, hobbi, sport, új dolgok). Ezekhez a témákhoz közösen írtunk egy-egy olyan célt, ami a jelenlevők közül bárki számára elérhető. Majd mindenki kapott 5 mágnest, amivel szavazhatott ezek közül a célok közül arra, amelyik számára a legfontosabb, legszimpatikusabb. Egy célra max. két szavazatot lehetett leadni. A szavazás eredményéről képet mellékelek.
A legtöbb szavazatot kapott cél lett a „Hetente kétszer járok edzésre” . Ezzel a céllal játszottunk tovább. A teremhez vezető lépcsőhöz mentünk. A lépcső teteje volt a cél elérése. Zsófi járta végig a lépcsőt, neki adtak tanácsokat a gyerekek, hogy miket tegyen a célja elérése érdekében. Ha jó tanácsot kapott, egy lépcsőfokot lépett előre, ha még jobbat, akkor kettőt-hármat. Így jutott el a célját elérő lépcső tetejére.
Visszatérve a terembe egy lépcsőt ábrázoló képet kaptak a gyerekek. Saját célt kellett megfogalmazni nekik. A lépcsőfokokra pedig olyan dolgokat írtak, amiket megtesznek a céljuk elérése érdekében. Munka közben hallgattuk meg a hónap dalát.
A zárókörben elmondhatták, milyen célokat fogalmaztak meg, illetve azt, hogy ennek eléréséhez mi lesz az első lépésük.
A foglalkozást meditációval zártuk.
Erzsébethelyi Általános Iskola
A gyermekek megfogalmazták, hogy milyen céljaink lehetnek (barátság, hobbi, tanulás, külső megjelenés, szabadidő, egészség). Gondolataikból memória játékot készítettünk.
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
A január hónapban mindenki megkapta a félévi bizonyítványát és újabb célokat tűztünk ki az év végi bizonyítvánnyal kapcsolatban. Mindenki megfogalmazta, hogy mire kell jobban figyelnie, melyik tantárgyból szeretne javítani. Ezt le is írtuk és egy „TERVEIM” feliratú üvegbe helyeztük, majd tanév végén újra elővesszük és megnézzük, hogy kinek hogyan sikerült elérnie a kitűzött célját.
A szavakat gyűjtöttünk a célok témakörében, amit a gyerekek felhasználtak egy vers megírásához. Nagyon jó ötletek, gondolatok születtek! Közösen kiválasztottunk egyet és csoportokban dolgozva, különböző dallamokat kooperáltak a tanulók, az adott szöveghez. A fiúknál nagy sikert aratott a rap. Több csoport is rappelve adta elő a verset. Jó hangulatban teltek el a boldogságórák!