A téma bevezetéseként beszéltünk a célkitűzések fontosságáról, fajtáiról, a tervezésről… Írásban megfogalmaztuk a rövidtávú céljainkat (1-4. hónap), a célok eléréséhez szükséges terveket, a várható érzéseket… A hosszútávú célokról újságokból kivágott képekből montázst készítettünk. Néhányan ismertették is alkotásukat. Megbeszéltük Az ifjú és az angyal című történet tanulságait is.
Célok kitűzése és elérése
Negyedikesek csoportmunkában gyűjtötték össze közös céljaikat, kívánságaikat. Nagyon élvezték a közös munkát.
,, Mi az, ami képessé tesz bennünket, hogy elérjünk egy célt, egy álmot? Csak ez a kis szó: akarom. Nincsenek leküzdhetetlen akadályok, csak emberek, akik nem hisznek az akadályok legyőzésében.”
Az idézet felolvasása és értelmezése után beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy miért fontos, hogy legyenek céljaink? Miért nem jó az, ha valaki céltalanul éli az életét? Kértem a gyerekeket, hogy fogalmazzanak meg célokat az élet bármely területéről. Összegyűjtöttük azokat a lehetséges lépéseket, amelyek szükségesek, hogy el is érjük, amit szeretnénk. Egyik nagyon fontos terület életünkben a környezetvédelem. Összegyűjtöttünk erről a területről is olyan célokat, amelyek megvalósítása közös érdek kell, hogy legyen mindannyiunk számára.
Harmadikosaimnak a céljaikat, kívánságaikat egy saját akváriumba kellett beleírniuk. Gondolkodtató, de élvezetes feladat volt a csoport számára.
Beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy milyen céljaink lehetnek, mik a jövőbeni tervekről, álmokról. Ezekről képet készítettünk, mellyel az előteret díszítettük. A tornaszobában több játékot is játszottunk: próbáltunk úgy közlekedni, hogy a gyerekek csak az ujjukkal, könyökükkel, hátukkal értek egymáshoz. Ezen nagyokat kacagtak. Majd egy szív alakú akadálypályát építettünk, amin végigmehettek.
Beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy milyen céljaink lehetnek, mik a jövőbeni tervekről, álmokról. Ezekről képet készítettünk, mellyel az előteret díszítettük. A tornaszobában több játékot is játszottunk: próbáltunk úgy közlekedni, hogy a gyerekek csak az ujjukkal, könyökükkel, hátukkal értek egymáshoz. Ezen nagyokat kacagtak. Majd egy szív alakú akadálypályát építettünk, amin végigmehettek.
Minden hétfőn azzal kezdünk a gyerekekkel, hogy megbeszéljük milyen programjaink, feladataink lesznek azon a héten. Január első felében legfontosabb feladatunk a félévi felmérőkre való felkészülés volt. Szinte minden diákom szereti a matematikát, így azt fogalmaztuk meg öt lépésben, hogy mit kell tenni egy hétig annak érdekében, hogy mindenkinek sikeres legyen a dolgozata. Örömmel jelentem, hogy célunkat sikerült megvalósítani, nagyon szép eredmények születtek. Ismét beigazolódott, hogy együtt bármire képesek vagyunk!