Megfogalmaztuk a 2023-as év céljait. Iskolai életben, barátok terén, otthoni életben és sport területén.
Célok kitűzése és elérése
Erzsébethelyi Általános Iskola
A gyerekek megnézték a tavaly leírt céljaikat, és megbeszéltük, kinek sikerült elérnie, volt olyan is, aki még nem, de rajta van, tesz érte. Párokban készítettek varázspálcát, távcsövet, kártyákat a célkeresés segítésére, ill. hogy a célok eléréséhez biztatást kapjanak pozitív mondatokból. Mindenki élvezettel alkotott, szép munkák születtek. Ezen kívül még halacskákra írtak fel elérendő célokat, kívánságokat.
Január hónapban a célok kitűzésével, és azok elérésével foglalkoztunk. Először nem igazán értették a gyerekek, hogy mik is azok a célok, majd kis idő után felhozták a célbalövést. Ennek példáján keresztül vezettük be a fogalmat. Cél lehet bármi, kis és nagy dolog egyaránt. Körül jártuk a témát, hogy mindenkinek van valami célja, ami lehet elsőre nem mindig sikerül elérni, de ha kitartóan teszünk érte, akkor közelebb kerülünk annak megvalósításához. Viszont, ha semmit sem teszünk a céljainkért az mindössze vágyakozás, álom marad. A megvalósításához elsősorban mi magunk is kellünk. A jövőtablónál a gyerekek lerajzolták magukat a papír egyik oldalára, mint ovisok, majd a másik oldalára a jővőbeli képüket, hogy mivé is szeretnénekv válni? A lányok főként állotvosként, lovászként rajzolták le magukat, míg a fiúk között volt vadász, tűzoltó stb. Megtekintettük egymást rajzait, és megbeszéltük, hogy ahhoz, hogy valaki például állatorvos legyen, akkor olyan iskolában kell majd tanulnia, ahol el tudja sajátítani azokat az ismereteket, hogy később állatokat gyógyíthasson. Az összenövős feladatot nagyon élvezték a gyerekek, nagy kuncogás volt, ahogy a különféle testrészüknél össze voltak nőve, és így kellett megtenniük a lépéseket. Mivel a csoportunkban vannak ikrek, így nem volt nehéz a példát felhozni. A gyerekek szerint azért lehet jó nekik mert mindig van kivel játszaniuk, valaki, akivel hasonlóak, ismerik egymást, ám az azért nem olyan jó móka, hogy gyakran összekeverik őket.
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
A téma feldolgozását a hasznos és haszontalan tárgyak, tettek és emberek átbeszélésével kezdtük. Mindenki elmondhatta, hogy számára ki vagy mi hasznos és haszontalan. Ezt követően a Leghasznosabb dolog című mesét dolgoztuk fel. A gyerekek nagyon élvezték, örömmel csinálták mind a páros, mind a csoportos feladatokat is. Másnap mindenki a saját célját, céljait próbálta megfogalmazni 1-1 szóval. Ezeket leírták a füzetükbe, majd pedig megszületett az osztályunk közös újévi dala.
Speciális Alapiskola Hurbanovo
Boldogságóra témája januárban a célok kitűzése és elérése volt. Az órát egy rövid meditálással kezdtük, ráhangolódtunk a témára. Majd beszélgetésre került sor, amikor is minden jelenlevő gyerek és pedagógus elmondta rövid vagy hosszú távra szóló céljait, vágyait:Cél-Feladat-Munka-Kitartás-Célba érés. Megvitatták egymással, mi kell a célok eléréséhez, mi az a munka, feladat, amit el kell végezni a sikerhez vezető úton.
A jól megalapozott bevezetés után már a tevékenységeké volt a főszerep. Az előzetes tervek alapján a gyerekek két figurát keltettek életre, adtak a körvonalaknak arcot, ruhát, vágyat, célokat.A kitűzött célokat a szivárvány felhőire vésték fel a gyerekek. A sok apró darabból két szép poszter született.
Az óra befejező rśzét Bagdi Bella hónap dalával zártuk/Van nekem egy állmom…Táncoltunk,énekeltünk,fantasztikus volt a hangulat. Projektnapunkról cikk is született: FELVIDÉK.MA,PARAMÉTER oldalakon megtekinthető.
Boldogságórás csoportok
Az èvet úgy kezdtük, hogy megbeszèltük, ki mire fog odafigyelni ebben az évben. Elolvastuk a leghasznosabb dologról szóló mesét, eljátszottuk, majd a vègèn a gyerekek lerajzolták a számukra leghasznosabb dolgot. Meglepő módon a többség nem tárgyra gondolt. Volt, aki a családi összetartást, másvalaki a szeretetet tartotta a leghasznosabb dolognak, de természetesen az okostelefon is felmerült lehetőségkènt. Ez a gyermeki bölcsessèg…