4.osztály
Célnaptár
Célok kitűzése és elérése
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Készségfejlesztő iskola
Hegyipatak csoport
Én vagyok a január, ki minden évben elől áll
Havat hozok, jeget viszek, te neked meg reménységet
Büszke hónap vagyok én, mert legelőször látnak
Az emberek is szeretnek, a gyerekek várnak
Overáll, és sapka, sál, minden héten meleg kabát
Csak arra vigyázz, meg ne fázz, mielőbb havat látsz
Meleg tea, forró leves, ezek bizony mind kellenek
Fogadalmak hava vagyok, ezért várnak olyan nagyon.
Enyhe értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája
Tisztaforrás csoport
Én vagyok a január, ki minden évben élen jár
Havat hozok, jeget viszek, te neked meg telet viszek
Büszke hónap vagyok én, mert legelőször nyitok én
Az emberek is szeretnek, a gyerekek meg kedvelnek
Overáll, és sapka, sál, minden héten velünk jár
Csak arra vigyázz, meg ne fázz, mielőbb még gondolj rá
Meleg tea, forró leves, ezek bizony kellemesek
Fogadalmak hava vagyok, ezért várnak engem nagyon.
Több variációja is született a versikének. A nagyobbak csoportjaival megalkottuk a verseket, a kicsikkel pedig eljátszottuk. A feladat tetszett a gyerekeknek.
Meixner Ildikó EGYMI Mohács Oldi Tagintézmény
Kis csoportunkkal a célok kitűzése és elérése témakörében a még ebben az évben előttünk álló célokat gyűjtöttük össze. Az óránk a megszokott mozgással, tornával kezdődött. Kilazítottuk izmainkat, majd felfrissülve hallgattuk meg a mesét a Boldogság váráról. Megbeszéltük, hogy a céljaink eléréséhez milyen út vezet. Ez az út lehet rögös is és hosszú is, de mindenképp ki kell tartanunk mellette. A legfontosabb, hogy tudjuk megfogalmazni, hogy mi az amit szeretnénk véghez vinni, és ki fog nekünk ebben segíteni. Fontos ebbe bevonnunk a családot, hiszen ebben ők tudnak nekünk segíteni. Az óra végét izgalmas játékkal fejeztük be: a Boldogság várának képét puzzle formájában kellett kirakni, de a puzzle darabkáit az iskola területén elrejtettük, és titkos üzenetben találták csak meg a lelőhelyét. Ismét izgalmas és mozgalmas órával lettünk gazdagabbak.
Kis színes kártyákat készítettünk, melyre célokat írtunk magunknak, erre az évre. A szerencsére bíztuk, hogy kit, melyik cél találja meg.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
8. osztály, Angyalok
A célok kitűzése és megoldása, hasonlít egy labirintushoz, amiben az egérke eljut a sajthoz. Sok próbálkozás, útkeresés, kitartás, újrakezdés van előttünk, míg megvalósulnak a céljaink.
Beszélgetés, színezés, rejtvényfejtés, mesehallgatás, zenehallgatás, rajzolás.
A megvalósításban támogatjuk egymást.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
7. osztály, Jómadarak
A célok kitűzése és elérése sok próbálkozással, feladással, kitartással és útkereséssel jár. Rengeteg újrakezdés van előttünk, míg megvalósulnak céljaink. De mindig újrakezdjük, mert mi így akarjuk!
Segítünk egymásnak, ha akadályokba ütköznénk.
Színező, rejtvény, mese, zenehallgatás, rajzolás.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája
Sziklaforrás csoport
5 napos kihívás
A legkisebbek a hónap felkínált feladatai közül kihívásnak örvendeztek a legjobban. Arra törekedtek, hogy a cél, valami olyasmi legyen, amit eddig még nem tettek, nem értek el, de jó dolog lenne, ha sikerülne.
A lányok vannak kevesebben az osztályban, a fiúkkal a távolságtartás és a civakodás a jellemző, vagy a fiúk szabályai érvényesülnek. Ezért az első kihívás: Barátságot kötünk, türelmesek leszünk a lányokkal
A sorban állás is egy örök verseny. Szeretem, ha a kicsik állnak elől. A legmagasabb fiúcska ezt sokszor sérelmezi. Most, megfordítottuk a sorrendet, amit 5 napon át figyeltünk, a betartását. Így a második kihívás: A legnagyobb áll elől.
Harmadik kihívás a tanuláshoz kapcsolódik. Egyedül oldom meg a feladatot.
Negyedik: Képes vagyok a többiekkel együttműködve dolgozni.
Az ötödik: A szülinapomon, együtt ünneplünk a csoporttal
Célok lettek, amelyek a gyerekek számára értékes és kihívásokat jelentő tevékenységek. A nehezebb feladat volt, hogy egy héten át figyeljünk az elérésére. Ehhez a reggeli beszélgető körnél minden nap felidéztük a heti „feladatainkat”.
A boldogság megéléséhez az idő kivárása is hozzátartozott. Az ötödik nap már az ünneplésé volt.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája
Sziklaforrás csoport
5 napos kihívás
A legkisebbek a hónap felkínált feladatai közül kihívásnak örvendeztek a legjobban. Arra törekedtek, hogy a cél, valami olyasmi legyen, amit eddig még nem tettek, nem értek el, de jó dolog lenne, ha sikerülne.
A lányok vannak kevesebben az osztályban, a fiúkkal a távolságtartás és a civakodás a jellemző, vagy a fiúk szabályai érvényesülnek. Ezért az első kihívás: Barátságot kötünk, türelmesek leszünk a lányokkal
A sorban állás is egy örök verseny. Szeretem, ha a kicsik állnak elől. A legmagasabb fiúcska ezt sokszor sérelmezi. Most, megfordítottuk a sorrendet, amit 5 napon át figyeltünk, a betartását. Így a második kihívás: A legnagyobb áll elől.
Harmadik kihívás a tanuláshoz kapcsolódik. Egyedül oldom meg a feladatot.
Negyedik: Képes vagyok a többiekkel együttműködve dolgozni.
Az ötödik: A szülinapomon, együtt ünneplünk a csoporttal
Célok lettek, amelyek a gyerekek számára értékes és kihívásokat jelentő tevékenységek. A nehezebb feladat volt, hogy egy héten át figyeljünk az elérésére. Ehhez a reggeli beszélgető körnél minden nap felidéztük a heti „feladatainkat”.
A boldogság megéléséhez az idő kivárása is hozzátartozott. Az ötödik nap már az ünneplésé volt.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
5. osztály, Vagányok
A januári Boldogság órán ezzel foglalkoztunk:
A célok kitűzése és elérése sok próbálkozással, feladással, kitartással és útkereséssel jár. Rengeteg újrakezdés van előttünk, míg megvalósulnak céljaink. De mindig újrakezdjük, mert mi így akarjuk!
Segítünk egymásnak, ha akadályokba ütköznénk.
A pozitív gyerek kártya segítségével mindenki megtalálta a neki megfelelő, személyre szóló célt.
Színező, rejtvény, mese, zenehallgatás, rajzolás, BOLDOGSÁG!
Az órát Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalának meghallgatásával kezdtük.
Nagyon tetszett a gyerekeknek , majd megbeszéltük mit üzent a számunkra a dal. Tudjuk, ha valaki nagy célokat akar elérni, akkor azokat ki is kell tűznie. Le kell írnia. Arra kell összpontosítania, így valóban eléri azt a célt. A cél elérése mindig együtt jár a változással – és ez gyakran nehéz. Csak annyit kell tennie, hogy túlságosan túlszárnyalja “gyengébb önmagát “ahhoz, hogy új rutin alakuljon ki – szinte önmagában.
Életünk egyik legnagyobb mozgatórugója, ha vannak céljaink. Egy cél kitűzése viszont nem olyan egyszerű. Kavarognak a gondolataink, valami elkezd kirajzolódni. Eszünkbe jut néhány jó ötlet, amelyek között talán van egy, ami az elérendő célunkká alakulhat.
A célok kitűzése főleg rajtunk múlik, azonban a környezetünk is befolyásolhatja a választásunkat. Számos motiváló gondolatot hallhatunk a családunktól, barátainktól, vagy jelen esetben, a tanárainktól. A tapasztalataik alapján igyekeznek segíteni abban, hogy a megfelelő cél mellett döntsünk, és eszerint szervezzük az életünket. Emellett különböző módon értékelik a törekvéseinket és jutalmazzák a teljesítményünket.
A gyerekek elmondták a céljaikat, majd közösen is kitűzetek célokat a jobb év reményében. Tisztában vannak vele, hogy a céljaink elérése csak rajtunk múlik. Tegyünk érte! Higgyünk benne! Írjuk le őket, raktározzuk a szívünk- lelkünk mélyébe és mondjuk ki együtt : sikerülni fog! Megcsinálom!
Közös dalt írtunk, mely hűen tükrözi a témát, a céljaink elérését. Hiszünk benne, hogy minden jól alakul. ‘Minden jobb lesz, az Újév a MI ÉVÜNK!