Beszélgettünk arról, hogy milyen célokat tűzhetnek ki maguknak a gyerekek, és a célok eléréséhez, milyen feladatokat lehet és kell elvégezni.
Utána megpróbáltuk a versikét kiegészíteni.
A január dala című feladatot felvettük videóra.
A vers szövegét csatolom.
Célok kitűzése és elérése
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
Beszélgettünk arról, hogy milyen célokat tűzhetnek ki maguknak a gyerekek, és a célok eléréséhez, milyen feladatokat lehet és kell elvégezni.
Utána megpróbáltuk a versikét kiegészíteni.
A január dala című feladatot felvettük videóra.
A vers szövegét csatolom.
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
Beszélgettünk arról, hogy milyen célokat tűzhetnek ki maguknak a gyerekek, és a célok eléréséhez, milyen feladatokat lehet és kell elvégezni.
Utána megpróbáltuk a versikét kiegészíteni.
A január dala című feladatot felvettük videóra.
A vers szövegét csatolom.
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
Beszélgettünk arról, hogy milyen célokat tűzhetnek ki maguknak a gyerekek, és a célok eléréséhez, milyen feladatokat lehet és kell elvégezni.
Utána megpróbáltuk a versikét kiegészíteni.
A január dala című feladatot felvettük videóra.
A vers szövegét csatolom.
Boldog Dóra megérkezett újra, és elmesélte a gyerekeknek, hogy mi volt az ő álma, mikor egészen kislány volt. Mesemondó szeretett volna lenni. Elmondta, hogy mit kellett tennie ezért az álmáért. Megkérdezte a gyerekeket, hogy ki mi szeretne lenni, ha nagy lesz? Voltak nagyon eredeti válaszok is, ami gyerek gondolkodással igen logikusak: „FELNŐTT”,” katona” ,” rendőr”,” katicabogárlány”, „anyuka”, „buldózeres”,” tűzoltó”,” apa”,” állatvigyázó az állatkertben”,” anyuka, és tanyán fogok élni”, „megyek az iskolába, elmegyek a munkahelyre, az állomásra”. Megbeszéltük, hogy mit kell tennünk ezekért a célokért, elvégezni az iskolát, tanulni, hogy azok lehessünk, akik szeretnénk.
Meghallgattuk Bagdi Bella hónap dalát, megbeszéltük, miről is szól, a többszöri meghallgatás után el is játszottuk, megmásztuk a hegyeket, mentünk a hosszú utakon, úsztunk amíg meg nem érkeztünk. A feszítő- lazító gyakorlatot a tornateremben végeztük el, két fakanálbáb segítségével: a tél, és a tavasz. A tél megfagyasztott bennünket, a tavasz pedig az olvadást hozta el. Jól éreztük magunkat a gyakorlat közben, szívesen játszották a gyerekek. Mivel a tél témával foglalkozunk a hetekben, így a hóember, jegesmedve, a hógolyó – sajnos csak bent a szobában- segítségével tudtuk kipróbálni a célba dobást. Nagyon jó érzés volt a gyerekeknek, amikor sikerült célba érnie a hógolyónak, élvezetes játékokat játszottak a szabad játék idején.
Boldog Dóra megérkezett újra, és elmesélte a gyerekeknek, hogy mi volt az ő álma, mikor egészen kislány volt. Mesemondó szeretett volna lenni. Elmondta, hogy mit kellett tennie ezért az álmáért. Megkérdezte a gyerekeket, hogy ki mi szeretne lenni, ha nagy lesz? Voltak nagyon eredeti válaszok is, ami gyerek gondolkodással igen logikusak: „FELNŐTT”,” katona” ,” rendőr”,” katicabogárlány”, „anyuka”, „buldózeres”,” tűzoltó”,” apa”,” állatvigyázó az állatkertben”,” anyuka, és tanyán fogok élni”, „megyek az iskolába, elmegyek a munkahelyre, az állomásra”. Megbeszéltük, hogy mit kell tennünk ezekért a célokért, elvégezni az iskolát, tanulni, hogy azok lehessünk, akik szeretnénk.
Meghallgattuk Bagdi Bella hónap dalát, megbeszéltük, miről is szól, a többszöri meghallgatás után el is játszottuk, megmásztuk a hegyeket, mentünk a hosszú utakon, úsztunk amíg meg nem érkeztünk. A feszítő- lazító gyakorlatot a tornateremben végeztük el, két fakanálbáb segítségével: a tél, és a tavasz. A tél megfagyasztott bennünket, a tavasz pedig az olvadást hozta el. Jól éreztük magunkat a gyakorlat közben, szívesen játszották a gyerekek. Mivel a tél témával foglalkozunk a hetekben, így a hóember, jegesmedve, a hógolyó – sajnos csak bent a szobában- segítségével tudtuk kipróbálni a célba dobást. Nagyon jó érzés volt a gyerekeknek, amikor sikerült célba érnie a hógolyónak, élvezetes játékokat játszottak a szabad játék idején.
A Bagdi Bella dallal keltettem fel a gyermekek érdeklődését, hamar odajöttek a szőnyegre. Boldog Dóra érkezett hozzájuk, rövid beszélgetést követően eljátszottunk egy relaxációs játékot (dagasztás), pizzát sütöttünk (körbeállva masszíroztuk a másik hátát, vállát). A játék után Boldog Dórával beszélgettek a gyermekek, kinek mit jelent az a szó, hogy „cél”. Örültem, hogy aktívak voltak, mindenki hozzászólt a témához. A legtöbben valamilyen játékra, sportra gondoltak, elmondták a szabályt, pl. „az a cél, hogy a kapuba kell rúgni a labdát”, vagy „az autóversenyzőnek be kell érni a célba” vagy „az íjászok nyíllal a célba lőnek”. Majd rávezettem őket, hogy a cél lehet más jellegű is. Kipróbáltuk a célbadobós játékunkat (amit már többször játszottunk a héten). Majd a gyermekek megrajzolták a jelüket, és az előre elkészített táblára felragasztották, kinek, milyen célja van (megtanulni cipőt kötni, számolni, több zöldséget enni, megtanulni úszni, stb.). A gyermekek kreatívak voltak, hiszen újabb célokat is megfogalmaztak (megtanulni lovagolni, társainkkal szépen együttjátszani, nem veszekedni), majd a képét lerajzolták, így kiegészítették a táblánkat. Néhányan pedig több célt is kitűztek maguk elé. A mese következett, ami nagyon tetszett nekik (a délutáni pihenőnél is kérték, hogy meséljem újra). Igény szerint megbeszéltük a mesét, az akadályokat, a célt. Majd néhány olyan célt is megfogalmaztunk, ami az egész csoportot érinti, amiért mindenki tud tenni (pl. játékokat rendezetten a helyére tenni). A célkitűzés jelképét kiszínezték, majd nagy örömmel ragasztották fel a következő lépcsőfokra. A foglalkozás végén a boldogság várat ki is színezhették. Néhány nap alatt mindenki elkészítette. Megbeszéltük, hogy otthon mindenki mesélje el, hogy milyen céljai vannak, így a szülők is tudnak segíteni, támogatni a megvalósításban, és olyan célt is megfogalmazhatnak a családon belül, ami „közös családi cél”. A hónap témája a csoportunkban a dinoszauruszok világa volt. Több játéktevékenységben is szóba került a cél fogalma (társasjáték, célbadobó, dínó készítése, régészes játékban a dínócsontok megtalálása, a csontváz összerakása). Így az egész hónapot áthatotta a Boldogságórás téma, a gyermekek többször is utaltak rá az óvodai mindennapokban: „Ez a cél”.
Megnövünk!
A gyerekek örömmel vettek részt a januári Boldogságórákon is.
Már a ráhangolódást is nagyon érdekesnek, viccesnek találták. Úgy táncoltunk Bagdi Bella dalára, hogy párokban egy-egy testrészünk összenőtt.
A Szívmanó akadálypályát a gyerekekkel közösen hoztuk létre, építettük meg. Felhasználtuk a terem berendezési tárgyait az építkezéshez, alkalmas lett arra, hogy jól bemozogjuk a termet. Választottunk egy szívmanót, hozzá kellett eljutni úgy, hogy átkelünk a különböző akadályokon. Egy jéghegy megmászása után végül is mindenkinek sikerült célba érni.
Nagyon motiválta őket a Jelen-jövő tabló készítése. Itt leginkább a nagyok aktív közreműködésére számítottam, de a kicsik is lelkesen részt vettek a „játékban”. A feladat jól megmozgatta a fantáziájukat. Többen elképzelték és lerajzolták, hogy mik szeretnének lenni, ha nagyok lesznek, felnőnek.
Az elkészült tablót elhelyeztük az öltözőben, hogy mindenki, a szülők is láthassák és megcsodálhassák.
Megnövünk!
A gyerekek örömmel vettek részt a januári Boldogságórákon is.
Már a ráhangolódást is nagyon érdekesnek, viccesnek találták. Úgy táncoltunk Bagdi Bella dalára, hogy párokban egy-egy testrészünk összenőtt.
A Szívmanó akadálypályát a gyerekekkel közösen hoztuk létre, építettük meg. Felhasználtuk a terem berendezési tárgyait az építkezéshez, alkalmas lett arra, hogy jól bemozogjuk a termet. Választottunk egy szívmanót, hozzá kellett eljutni úgy, hogy átkelünk a különböző akadályokon. Egy jéghegy megmászása után végül is mindenkinek sikerült célba érni.
Nagyon motiválta őket a Jelen-jövő tabló készítése. Itt leginkább a nagyok aktív közreműködésére számítottam, de a kicsik is lelkesen részt vettek a „játékban”. A feladat jól megmozgatta a fantáziájukat. Többen elképzelték és lerajzolták, hogy mik szeretnének lenni, ha nagyok lesznek, felnőnek.
Az elkészült tablót elhelyeztük az öltözőben, hogy mindenki, a szülők is láthassák és megcsodálhassák.
Megnövünk!
A gyerekek örömmel vettek részt a januári Boldogságórákon is.
Már a ráhangolódást is nagyon érdekesnek, viccesnek találták. Úgy táncoltunk Bagdi Bella dalára, hogy párokban egy-egy testrészünk összenőtt.
A Szívmanó akadálypályát a gyerekekkel közösen hoztuk létre, építettük meg. Felhasználtuk a terem berendezési tárgyait az építkezéshez, alkalmas lett arra, hogy jól bemozogjuk a termet. Választottunk egy szívmanót, hozzá kellett eljutni úgy, hogy átkelünk a különböző akadályokon. Egy jéghegy megmászása után végül is mindenkinek sikerült célba érni.
Nagyon motiválta őket a Jelen-jövő tabló készítése. Itt leginkább a nagyok aktív közreműködésére számítottam, de a kicsik is lelkesen részt vettek a „játékban”. A feladat jól megmozgatta a fantáziájukat. Többen elképzelték és lerajzolták, hogy mik szeretnének lenni, ha nagyok lesznek, felnőnek.
Az elkészült tablót elhelyeztük az öltözőben, hogy mindenki, a szülők is láthassák és megcsodálhassák.