A foglalkozást relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát. Beszélgettünk a közeli és távoli célokról, illetve arról, hogy milyen érzés az, amikor végre sikerül elérni a kitűzött célt.
A feladatok közül kiválasztottuk a számunkra legérdekesebbeket.
Januári versünk így hangzik:
Én vagyok a január, ki minden évben kiabál.
Havat hozok, jeget viszek, te neked meg feleselek.
Büszke hónap vagyok én, mert legelőször járok én.
Az emberek is szeretnek, a gyerekek kedvelnek.
Overáll, és sapka, sál, minden héten rátok vár.
Csak arra vigyázz, meg ne fázz, mielőbb szánkózzál.
Meleg tea, forró leves, ezek bizony szükségesek.
Fogadalmak hava vagyok, ezért várnak olyan nagyon.
Célok kitűzése és elérése
A januári feladatnál a gyerekekkel próbáltunk közösen célokat megfogalmazni.Segítségül a bingó játék kerekét és számait használtuk fel. Nálunk az osztálylétszámhoz igazítva 20 darab célt írtunk. Mindenki húzott egy számot a kerékből és a hozzá tartozó célt próbálta teljesíteni. Felírtuk ki melyik számot húzta, így legközelebb is folytatható a játék egy másik céllal,amit kihúz a kerékből. Nagyon tetszett neki ez a játékos forma.:))
Szegedi Zrínyi Ilona Általános Iskola
Az óra bevezető részében felolvastam néhány híres embertől származó idézetet a célok elérésével kapcsolatban. Majd a gyerekek összegyűjtötték a rövid és hosszú távú céljaikat a tanulással, egészséggel, hobbival, családdal kapcsolatban. Ezek után megbeszéltük, hogy mit kell tenniük, hogy ezek meg is valósuljanak a jövőben. Közben meghallgattunk egy vidám történetet, amely a cselekvés fontosságára hívta fel a figyelmet. Végül elkészítették az Életidő feladatot.
Január hónapban többnyire a munkafüzet feladatait oldottuk meg sok-sok beszélgetés segítségével.
Meglepően kevés célt tudtak megfogalmazni a gyerekek, sok segítséget igényeltek.
Az ajánlott feladatokon túl egy szituációs játékot is bevezettem: hogyan beszélgetnek párokban 30,40,50 és 70 évesen, ha találkoznak.
Ez a játék volt a legviccesebb nekik, nagyon élvezték.
Szuperhősöket teremtettünk, céltáblát készítettünk, illetve nagyon átfogó meditációban volt részük. Nagy öröm, hogy egyre többen gyakorolják elmondásuk szerint az órákon kívül is.
Összefoglalva: az e havi gyakorlatok jól sikerültek, érdekesek voltak, bár a gyerekektől kicsit távolinak találtam a témát.
Köszönjük a támogatást és a további ötleteket!
Célok kitűzésével kezdtük a 2023-as évet és a második félévet, igyekszünk mindent megtenni, hogy el is érjük azokat.
A másodikosok is megkezdték az új évet. A hosszúra nyúlt téli szünet után érezhetően nagyobb türelemmel, figyelemmel tértek vissza. Segítettek nehezebben induló társuknak, vagy éppen önmaguk akaraterejét edzették egy-egy kényesebb helyzetben. Ezeket az elhatározásokat papírra is vetettük, és megbeszéltük, hogy a tanév végén megnézzük mennyire sikerült valóra váltani.
Nagy Tímea ofő
Boldogságóra keretében a negyedikesekkel célokról, azok fontosságáról beszélgettünk. Az óra zárásaként mindenkinek három célt kellett megfogalmaznia: egyet a mai napra, egyet erre a tanévre, egyet pedig a távoli jövőre vonatkozóan.
Konyári Óvoda és Bölcsőde
Pillangó csoport
A kiscsoportosoknak apró, pici célokat tűztünk ki a héten magunk elé, amelyeket teljesíteni tudtak a gyermekek, így sikerélményhez jutottak általuk. Ilyen volt a célba dobás, ahol átélték a kitűzött cél teljesítése – a babzsákokkal karikába találás – felett érzett örömöt, így megtapasztalhatták, hogy jó érzés elérni céljaikat.
A felnőttekhez hasonlóan mi is átgondoltuk az előző évet, számot vetetteünk. Megfogalmaztuk céljainkat, terveiket. Összegyűjtötték, hogy mi volt a legjobb dolog 2022-ban. S leírták azt is, hogy miben szeretnének változtatni.
Újévköszöntő műsorunkkal végigjártuk az iskolát.
Megírtuk az újév dalát. Igyekeztük a pezsgőt és a szellemeket egy közös szöveggé gyúrni. Majd elkezdtük az 5 napos kihívást. Mi kártyákat húztunk, amiket 5 napon keresztül igyekeztünk teljesíteni.
Célokat nemcsak az új év kapcsán fogalmaztunk meg. A bizonyítvány kiosztása után mindenki egy kis önértékelésbe kezdett. A tanulás a magatartás és a szorgalom terén is elgondolkoztunk, milyenek vagyunk, miben vagyunk képesek változtatni, mi kell ahhoz, hogy ez a pozitív változás sikerülhessen.
A bizonyítvány kiosztásakor mindenki jelölte a hangulatszíven az épp aktuális hangulatát. Alig volt köztünk olyan, aki negatív arcra helyezte csipeszét. Legtöbben örültek, vidámak érezték magukat, ások meglepődtek azon, hogy jobb bizonyítványt kaptak, mint amire számítottak.
A hangulatszív elkészítése közben érzelem memóriakártyákat és érzelem kockákat is készítettünk. A szünetekben sokat játszottunk ezekkel.
A legnagyobb munkát a kaleidoszkópok elkészítése tette ki. A neten talált videó segítségével lépésről lépésre állítottuk össze. Miért a kaleidoszkópot választottuk? Mert működésében egyszerre fontos a szabályosság, és véletlenszerűség. A kis eszközbe belenézve azt képzelünk bele, amit csak akarunk. Szabadon szárnyalhat fantáziánk, így a legkülönlegesebb tervek is megfogalmazódhattak.
Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
A hónap feladatai annyira elragadta tetszésünket, hogy a céleszközök legyártására is vállalkoztunk.
Egyénileg és főleg párosával/csoportosan dolgoztunk. Először megterveztük az eszközt.Összegyűjtöttük a hozzávalókat és 5leteltünk. Ügyes kezek szakkörön is, technika órán is és sokan otthon is (szülők bevonásával) készítették a jobbnál jobb céleszközöket.
Végük kiállítást rendeztünk a termékekből az iskola folyosóján.
A képek magukért „beszélnek”.
Szabadalmaztatásra még nem került sor. 🙂 De ami késik nem múlik…..