+
Célok kitűzése és elérése
Győri Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Január elején osztályommal (1.a) közösen kitűztünk egy célt, amelynek megvalósítását ebben a hónapban kezdtük el. Csoportokban megbeszéltük a részcélokat, a hét 5 napjára.
A gyerekek nagyon kreatívak voltak, minden nap figyelmeztették egymást a kitűzött célokra.
Megtanulják a gyerekek, hogy céljainkért küzdeni kell, komoly felelősséggel jár.
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
Az osztály elkészítette a saját varázsgömbjét,majd a gyerekek rajzokba foglalták a tanév elején kitűzött céljaikat.
Pl:vonattal utazás a Balatonra,ott strandolás,pizzázás….stb
Az új év felnőttnek, gyereknek egyaránt újat tartogat minden évben. Mi is új célokat fogalmaztunk meg. Beszélgetőkör keretében összegyűjtöttük, megbeszéltük az egyéni és a közös célokat. Ezután felírta mindenki a saját céljait cédulákra, a tanév végén pedig elővesszük ezeket a cetliket, hogy kinek, mit sikerült ezek közül elérnie.
Írtunk egy saját dalt is újévi jókívánságainkról, céljainkról, fogadja Mindenki sok szeretettel!
2.osztályosokkal elolvastuk az Öreg halász és a nagyravágyó felesége című mesét. Beszélgettünk a kívánságokról, tervekről, célokról a gyerekekkel. Kapott mindenki előre megrajzolt akváriumot, melyben egy halacska volt. Feladatuk az volt, hogy kiszínezzék és a halacskába írjanak egy kívánságot, melyet szeretnének elérni ebben az évben. Nagyon élvezték a saját kívánság – akvárium készítését.
A tanulók kijelöltek 5 célt, amit januárban 5 nap alatt szeretnének megvalósítani, és örömet okoz nekik az az út, amit megtesznek ezért. A következő héten megbeszéltük kinek mit sikerült megvalósítani.
A foglalkozást Bagdy Emőke „Repül a madár, szárnyalva száll, mert szabad madár” című relaxációs gyakorlattal indítottuk. A gyerekek sikeresen ráhangolódtak a téma feldolgozására, mert már tudták, hogy a boldogságórára készülődünk, amit mindig szívesen várnak. A foglalkozást a „Van nekem egy álmom” című énekkel folytattuk. A hónapban többször is hallgattuk így a gyermekek már ismerték a dalt. Elsők között együtt majd külön a lányok, külön a fiúk is elénekelték, amiért jutalom képen a munkafüzet 38. oldalán lévő színezőt kapták meg a gyermekek. Mindannyian kiszínezhették azt a képet, ami a céljaik között szerepel, mindeközben beszélgettünk arról, hogy miért az a célja, miért vágyik arra. A csoport nagy része úszni szeretne megtanulni. Játékaink között szerepelt még a célba dobás, amit a tornaszobában valósítottunk meg. A cél az volt, hogy a kihelyezett hulahopp karikába babzsákokkal kellett beletalálni. Minden gyermek célba talált, így sikerült nekik örömet okozni s elérni a kitűzött céljainkat. A nagyobb gyermekekkel feldolgoztuk Bezzeg Andrea: Boldogvár című meséjét. A mese előtt szokás szerint meggyújtottuk a mesegyertyát, ami nyugodt, derűs légkört eredményezett. Elmondtuk a mondókát, majd odahelyeztük magunk közé „Boldog Dóra” mese bábunkat. A mese meghallgatása után, kérdésekre válaszolva beszélgettünk. Például: „Mi a legnagyobb álmod?” A gyermekekkel a szőnyegen fa építőkockákból Boldogságvárat építettünk, ez a csoportunk várát szimbolizálta. Mindenki hozzátett egy-egy kockát, így mi magunk a vár lakói lettünk. Eközben megbeszéltük, hogy mi a mi közös célunk. A hónapban több alkalommal is eljátszottuk „Óvónéni játékát”. A munkafüzetben kiszíneztük a célok elérésének jelét, s a gyerekek a kezükkel is megtanulták mutatni, miközben elmondták a legfontosabb céljaikat. Nagy sikert aratott a gyermekek körében ez a téma is! Örömmel vettek részt a játékokban, foglalkozásokban.
A foglalkozást Bagdy Emőke „Repül a madár, szárnyalva száll, mert szabad madár” című relaxációs gyakorlattal indítottuk. A gyerekek sikeresen ráhangolódtak a téma feldolgozására, mert már tudták, hogy a boldogságórára készülődünk, amit mindig szívesen várnak. A foglalkozást a „Van nekem egy álmom” című énekkel folytattuk. A hónapban többször is hallgattuk így a gyermekek már ismerték a dalt. Elsők között együtt majd külön a lányok, külön a fiúk is elénekelték, amiért jutalom képen a munkafüzet 38. oldalán lévő színezőt kapták meg a gyermekek. Mindannyian kiszínezhették azt a képet, ami a céljaik között szerepel, mindeközben beszélgettünk arról, hogy miért az a célja, miért vágyik arra. A csoport nagy része úszni szeretne megtanulni. Játékaink között szerepelt még a célba dobás, amit a tornaszobában valósítottunk meg. A cél az volt, hogy a kihelyezett hulahopp karikába babzsákokkal kellett beletalálni. Minden gyermek célba talált, így sikerült nekik örömet okozni s elérni a kitűzött céljainkat. A nagyobb gyermekekkel feldolgoztuk Bezzeg Andrea: Boldogvár című meséjét. A mese előtt szokás szerint meggyújtottuk a mesegyertyát, ami nyugodt, derűs légkört eredményezett. Elmondtuk a mondókát, majd odahelyeztük magunk közé „Boldog Dóra” mese bábunkat. A mese meghallgatása után, kérdésekre válaszolva beszélgettünk. Például: „Mi a legnagyobb álmod?” A gyermekekkel a szőnyegen fa építőkockákból Boldogságvárat építettünk, ez a csoportunk várát szimbolizálta. Mindenki hozzátett egy-egy kockát, így mi magunk a vár lakói lettünk. Eközben megbeszéltük, hogy mi a mi közös célunk. A hónapban több alkalommal is eljátszottuk „Óvónéni játékát”. A munkafüzetben kiszíneztük a célok elérésének jelét, s a gyerekek a kezükkel is megtanulták mutatni, miközben elmondták a legfontosabb céljaikat. Nagy sikert aratott a gyermekek körében ez a téma is! Örömmel vettek részt a játékokban, foglalkozásokban.
A boldogság órák alkalmával mindig meghallgattuk a hónap dalát. A gyerekek ismét nagyon élvezték. Átbeszéltük a témához tartozó mesét és megoldottunk több feladatot a munkafüzetből. A boldogság órák alkalmával nagyon jókat beszélgetünk, és minden alkalommal megbizonyosodjon róla, hogy milyen nagy szükségük van a mai gyerekeknek a beszélgetésre. Közösen kidolgoztuk a céltáblánkat, amelybe a mi céljaink irányulnak.