Mi a célja az osztálynak?
Célok kitűzése és elérése
Rövid zenehallgatás után arról beszéltünk, hogy ki milyen év eleji fogadalmakat tett. Ezt követően közös verset írtunk oly módon, hogy mindenkinek le kellett írnia egy dolgot, amire vágyik (gondolkodási idő nélkül), a kifejezéseket egy kosárba dobtuk, véletlenszerűen kihúztuk onnan, majd lejegyeztük. Ezután két csapatra osztottuk a társaságot. A gyerekek elmutogatták csapattársaiknak, hogy mi volt az a tevékenység, amit az előző évben a legtöbbet végeztek. A két csoport versenyzett egymással. Ezt követően párokban dolgoztak a gyerekek. Mindenkinek el kellett képzelnie, mi lesz vele 20, 40, 60, 80 éves korában, és ezt meg kellett osztania a társával. Ezután E/1-ben társuk helyébe képzelve mondták el az osztály előtt. Végül megbeszéltük, hogyan érdemes rövid és hosszú távú célkitűzéseket tenni, hogyan írjunk bakancslistát.
Január hónap boldogság témája a célkitűzések és a hatékony megvalósítási tervek voltak. Feladatként a “Szívmanó akadálypályán”-t választottuk. Megérkezett a csoportunkba a “Szívmanó” 5 kis segítőjével. Beszélgetett a gyerekekkel a szeretetről, arról, hogy mit jelképez a szív, mi a szeretet, hogyan lehet szeretni, a szeretetünket kimutatni. Ezt követően elhozta nekünk a hónap dalát, amit meghallgattunk. Majd mindenki megpróbálta valamelyik társának a szeretetét kimutatni valamilyen módon / ölelés, arcsimogatás, mosoly…stb./ a megbeszéltek alapján.
A beszélgetés után a “Szívmanó” próbára tette a gyerekeket. Kisebb csoportokban egy akadálypályán kellett végighaladniuk úgy, hogy egy zsinegre felfűzött szívláncban haladtak végig, figyelve egymásra, hogy a szeretet lánca egyben maradjon. Mivel nagy a csoport létszáma, ezért 3 kisebb szívláncban haladtak végig a gyerekek. Először egy színes mesebeli szőnyegen haladtak végig, ami azt jelképezte, hogy sokféle ember él a világon, de csak a piros színű szőnyegre lehet lépni, ami a szeretetet, az emberek szívét jelképezi. Majd egy szakadék felett kellett átkelniük, amiben segített a szeretet összetartó ereje. Ezután egy mocsáron keltek át, figyelniük kellett hogy hogyan lépnek, hisz az életben is figyelni kell, hogyan cselekednek szeretetteljesen. Az akadálypálya vége felé szúrós tüskékkel teli pályán haladtak végig. A tüskék a szomorúságot, fájdalmat jelképezték, amit szeretettel le lehet győzni. Aztán a folyó vizén kellett átlépni, leküzve a sodrást, ami az életükben előforduló nehézségeket jelképezte, és a végén egy zuhatag alatt keltek át, ami azt jelképezte, hogy a bármi jöhet a szeretettel minden akadályt legyőzhetünk.
A próbák végén a “Szívmanó” mindenkit megajándékozott egy kis szívvel és megdicsérte a gyerekeket!
Januárban megbeszéltük, hogy miért jó célokat kitűznünk magunk elé, megbeszéltük, hogy ki mit fogadott meg az év elején és miért, illetve elkészítettük a közös céltábláinkat.
A drága elsőseink olyan felnőttes célokat tűztek ki, melyek néha minket is próbára tesznek! 💖
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
A mese után szívesen meséltek a gyerekek a saját céljaikról és arról, miként sikerült ezeket elérni. Hamar ráéreztek arra, itt az osztályban csak akkor tudják elêrni céljaikat, ha együttműködnek. Így született meg a tabló, mely kikerült a falra, hogy emlékeztesse őket, mire kell figyelniük, hogy elérjék céljaikat❤️
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Nagykereki Tagóvoda
A boldogságórára való hangolódást egy nagyon vidám játék segítette. A gyerekek párokba rendeződtek és elképzelték, hogy össze vannak nőve a kisujjatoknál és nagyon lassan próbáltak megtenni így, egy -egy lépést. Majd sorra érintették össze a végtagjaikat, hátukat, így próbáltak mozogni, amit nagyon érdekesnek találtak. Meghallgattuk a Leghasznosabb dolog című mesét és elvégeztük a történetbe épített feladatokat! Befejezésként visszaemlékeztünk egy olyan alkalomra, esetre, amikor mi is hasonló kihívással szembesültünk, és sikerrel jártunk. Beszélgettünk arról mit éreztünk akkor? Miért jó a céljainkért tenni, mi segít, amikor megakadunk?
Január hónapban a téma célok kitűzése és elérése volt. Az új évben mindenki próbál kis fogadalmakat meghatározni saját magának. A gyerekek is így vannak ezzel. Kis célokat tűznek ki maguknak. Sokat beszélgettünk a gyerekekkel a céljaikról. A feladattok közül a célkeresőt választottuk. Van kedvenc mesefigurájuk ez a Mici mackó. Az osztályban a polcról figyeli hogyan dolgoznak és erőt ad a gyerekeknek. Ezért a macit választották aki majd segít nekik a célok megvalósításában. Használati utasítás: 1. Megfogalmazzák a napi céljaikat, kis lapra írják, rajzolják. 2. Macika a kosarában összegyűjti. 3. A gyerek magukhoz ölelik a macit. 4. Kis varázsszavakat súgnak a macinak a cél megvalósulására. 5. A cél megvalósításáért tesznek. Nagyon tetszett, örömmel végezték a feladatot.
Január a célkitűzések és a hatékony megvalósítási tervek hónapja
Január a megújulás hónapja. „Számos kutatás bizonyítja, hogy azok, akik konkrét, reális tervvel rendelkeznek, boldogabbak és sikeresebbek, mint a „sodródó” társaik. A célok elérésének valószínűségével kapcsolatban is számos vizsgálatot végeztek. Sokban visszatér a konkrét megfogalmazás, a tervek írásban való rögzítése, a célok másokkal való megosztása, a részcélokra való bonthatóság, a határidők meghatározása, mint a sikerhez vezető út egyes állomása.”
A boldogság-gyakorló embereknek mindig van aktuális rövidebb és hosszabb távú céljuk, méghozzá olyan törekvéseik, amelyek számukra örömet okozó elfoglaltságokkal töltik fel a mindennapjaikat, hiszen nagyon fontos szempont jóllétünk tekintetében, hogy mivel töltjük az életidőnket.
Martin Seligman és társai az erősségközpontú oktatási szemlélet kidolgozása során azt találták, hogy minél inkább aktív erősségeinkre építjük céljainkat, annál nagyobb örömforrást jelent az ezek eléréséhez szükséges tevékenységekkel töltött idő.
A téma feldolgozásához osztályunkban:
1.Az évet a szokásos SZÓFELHŐ-vel indítottuk. Mi jut eszedbe a CÉL szóról? Ez a kérdés olyan gondolatokat ébresztett a gyerekekben, hogy egy tanóra nem volt elég ennek a megbeszélésére.
Milyen érzések jutnak eszedbe? Mi a célod? Megvalósítható-e? Milyen út vezet oda? Álom, vágy vagy valóságos cél?….
S már a téma is boldogságot csalt az arcukra. Hihetetlen, hogy milyen konkrét céllal rendelkeznek már negyedik osztályban, s nagyon komolyan tudnak erről beszélni. Megfogalmaztak tanulmányi célt, sporteredményt célként ,egyéni célt, de közöset is!!!
Értékes percet voltak ezek nagyon.
2.Az elemző beszélgetések egy fontos „dukumentumból” indultak ki:”Amit rólam tudni érdemes!” Megfogalmazták erősségeiket, gyengeségeiket ,jellemezték magukat.
3.Az utolsó alsós évben az egyik nagyon fontos cél a felső tagozatra készülés, az átmenet kialakítása, az erre való törekvés.
Miközben negyedikessé váltak, s ebben az évben emberfeletti problémákon mentünk át, maguk is érezték, hogy a magatartásuk változott. Így nekiláttak maguk egyszerű és mindenki által betartható magatartási szabályokat összeírni. Ezt összesítettük nagyban. Aláírták és kitettük a falra. Elég volt pár napig csak egy pontjára mutatni, már értették is ki miben vétett. J
4.Mivel fiús és aktívan sportoló osztály vagyunk,központi cél sportból híressé válni. Nagyon sokat elemeztük az ehhez vezető utat, a példaképeket,stb…
Ismét megnéztünk egy számunkra nagyon kedves videót. A 2011-es Magyar Olimpiai Dalt, aminek rengeteg sorát már tudják a gyerekek. Sokat elemeztük ,dalolgattuk-akár tavaly is.
Mennyi hajnali ébredés,
Nekem még sem szenvedés,
Hidd el, ezt szeretni kell!
Mennyi vér és izzadás,
Mennyi megpróbáltatás.
Hidd el, ezt szeretni kell!
Ha vesztésre is állsz, majd újból talpra állsz.
Indulj újra, ma szivárványt is látsz!
Ref.: Ma elindulunk, hogy szétszakítsuk a gátakat
Ma elindulunk, hogy valóra váltsuk az álmokat.
Ma elindulunk, hogy céljainkért megküzdjünk,
Ma elindulunk, Isten segíts, hogy győzhessünk!
Ref.
Ma elindulunk, Isten segíts, hogy győzhessünk!
Mennyi kínzó fáradság,
Kell most a bátorság,
Hidd el, ezt szeretni kell!
Mennyi öröm és kudarc,
Mennyi kemény, elszánt arc.
Hidd el, ezt szeretni kell!
Ha vesztésre is állsz, majd újból talpra állsz,
Indulj újra, ma szivárványt is látsz!,…..
5.Lerajzolták,hogy ki hogy képzeli el magát FELNŐTTKÉNT. Hol fog élni ,kikkel, mit fog dolgozni ,stb .Nagyon hasznosak ezek az órák. Ismét látom, hogy mennyire visszatérnek a gondolatok évről évre ,egyre mélyebben.
A sok beszélgetés, a bizalom ,az őszinteség, mind összekovácsolja kis csapatunkat.
Január a célkitűzések és a hatékony megvalósítási tervek hónapja
Január a megújulás hónapja. „Számos kutatás bizonyítja, hogy azok, akik konkrét, reális tervvel rendelkeznek, boldogabbak és sikeresebbek, mint a „sodródó” társaik. A célok elérésének valószínűségével kapcsolatban is számos vizsgálatot végeztek. Sokban visszatér a konkrét megfogalmazás, a tervek írásban való rögzítése, a célok másokkal való megosztása, a részcélokra való bonthatóság, a határidők meghatározása, mint a sikerhez vezető út egyes állomása.”
A boldogság-gyakorló embereknek mindig van aktuális rövidebb és hosszabb távú céljuk, méghozzá olyan törekvéseik, amelyek számukra örömet okozó elfoglaltságokkal töltik fel a mindennapjaikat, hiszen nagyon fontos szempont jóllétünk tekintetében, hogy mivel töltjük az életidőnket.
Martin Seligman és társai az erősségközpontú oktatási szemlélet kidolgozása során azt találták, hogy minél inkább aktív erősségeinkre építjük céljainkat, annál nagyobb örömforrást jelent az ezek eléréséhez szükséges tevékenységekkel töltött idő.
A téma feldolgozásához osztályunkban:
1.Az évet a szokásos SZÓFELHŐ-vel indítottuk. Mi jut eszedbe a CÉL szóról? Ez a kérdés olyan gondolatokat ébresztett a gyerekekben, hogy egy tanóra nem volt elég ennek a megbeszélésére.
Milyen érzések jutnak eszedbe? Mi a célod? Megvalósítható-e? Milyen út vezet oda? Álom, vágy vagy valóságos cél?….
S már a téma is boldogságot csalt az arcukra. Hihetetlen, hogy milyen konkrét céllal rendelkeznek már negyedik osztályban, s nagyon komolyan tudnak erről beszélni. Megfogalmaztak tanulmányi célt, sporteredményt célként ,egyéni célt, de közöset is!!!
Értékes percet voltak ezek nagyon.
2.Az elemző beszélgetések egy fontos „dukumentumból” indultak ki:”Amit rólam tudni érdemes!” Megfogalmazták erősségeiket, gyengeségeiket ,jellemezték magukat.
3.Az utolsó alsós évben az egyik nagyon fontos cél a felső tagozatra készülés, az átmenet kialakítása, az erre való törekvés.
Miközben negyedikessé váltak, s ebben az évben emberfeletti problémákon mentünk át, maguk is érezték, hogy a magatartásuk változott. Így nekiláttak maguk egyszerű és mindenki által betartható magatartási szabályokat összeírni. Ezt összesítettük nagyban. Aláírták és kitettük a falra. Elég volt pár napig csak egy pontjára mutatni, már értették is ki miben vétett. J
4.Mivel fiús és aktívan sportoló osztály vagyunk,központi cél sportból híressé válni. Nagyon sokat elemeztük az ehhez vezető utat, a példaképeket,stb…
Ismét megnéztünk egy számunkra nagyon kedves videót. A 2011-es Magyar Olimpiai Dalt, aminek rengeteg sorát már tudják a gyerekek. Sokat elemeztük ,dalolgattuk-akár tavaly is.
Mennyi hajnali ébredés,
Nekem még sem szenvedés,
Hidd el, ezt szeretni kell!
Mennyi vér és izzadás,
Mennyi megpróbáltatás.
Hidd el, ezt szeretni kell!
Ha vesztésre is állsz, majd újból talpra állsz.
Indulj újra, ma szivárványt is látsz!
Ref.: Ma elindulunk, hogy szétszakítsuk a gátakat
Ma elindulunk, hogy valóra váltsuk az álmokat.
Ma elindulunk, hogy céljainkért megküzdjünk,
Ma elindulunk, Isten segíts, hogy győzhessünk!
Ref.
Ma elindulunk, Isten segíts, hogy győzhessünk!
Mennyi kínzó fáradság,
Kell most a bátorság,
Hidd el, ezt szeretni kell!
Mennyi öröm és kudarc,
Mennyi kemény, elszánt arc.
Hidd el, ezt szeretni kell!
Ha vesztésre is állsz, majd újból talpra állsz,
Indulj újra, ma szivárványt is látsz!,…..
5.Lerajzolták,hogy ki hogy képzeli el magát FELNŐTTKÉNT. Hol fog élni ,kikkel, mit fog dolgozni ,stb .Nagyon hasznosak ezek az órák. Ismét látom, hogy mennyire visszatérnek a gondolatok évről évre ,egyre mélyebben.
A sok beszélgetés, a bizalom ,az őszinteség, mind összekovácsolja kis csapatunkat.