Ebben a feladatban mi a jó osztályközösséget tűztük ki célul, amit nem könnyű elérni. A gyerekek megfogalmazták, milyen lépéseket tartanak fontosnak ehhez. Ha teszünk érte, sikerülni fog!
Célok kitűzése és elérése
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola
Január
Célok kitűzése és elérése
A boldog embernek mindig van min dolgoznia.
A célok elérésére tett törekvés tesz bennünket boldoggá, nem maga a célba érés.
Az út a fontos, nem a cél!
Miért fontos, hogy legyenek céljaink?
Milyen apróbb, hétköznapi és jelentősebb, életcéljaink lehetnek?
A céljaink irányt adnak az iskolai mindennapjainknak is.
Meg kell tanulnunk jól beosztanunk az időnket, hogy a tanulás mellett legyen lehetőségünk a játékra is.
Móka, tánc, kacagás
Január végén az iskolai farsangra készültünk.
Sok ötletünk volt. Kiválasztottuk azokat, amelyek mindnyájunknak tetszettek, és hozzákezdtünk a megvalósításukhoz. A boldogságórán is vidáman táncoltunk, jókedvűen terveztük a színpadi fellépésünket.
A jövőkép megalkotása
Merjünk olyan jövőt elképzelni magunknak, amilyenben szívesen élnénk!
Képzeld el, hogy tökéletesen egészséges vagy!
Hány évig fogsz élni?
Lásd magad, amint sokat mozogsz, egészségesen táplálkozol, és sok vizet iszol!
Mi mindent tehetünk még a céljaink eléréséért?
Kapcsolat más témákkal
Megbeszéltük a gyerekekkel, hogy hogyan kapcsolódott a célok kitűzése és elérése a korábban már megismert boldogságfokozó technikákhoz.
A célok kitűzése és elérése kapcsolatban van az optimizmussal, mert…
A célok kitűzése és elérése köthető a társas kapcsolatok ápolásához, mert…
A célok kitűzése és elérése kapcsolatban lehet a hálával, mert…
A célok kitűzése és elérése érintkezhet a jó cselekedetek gyakorlásával, mert…
Barcsi Széchényi Ferenc Gimnázium és Kollégium
A célok kitűzése és elérése témakör elméletének feldolgozása után bakancslistát készítettünk, illetve megrajzoltuk a kézikönyvben fellelhető „Milyen lesz az előttem álló év?” kreatív feladatát is. Míg a gyerekek saját kis céljaikon gondolkodnak, úgy gondolom, mi pedagógusok is mindig újra és újra felvázoljuk, mit is szeretnénk elérni a boldogságórák tartásával. Amikor egyik nap beléptem a terembe, a táblán a csatolt fotón látható rajz látványa fogadott. Úgy éreztem: sikerült!
„Egy lépéssel indulunk útnak,
Egy szóval kezdünk imát.”
A gyerekekkel beszélgettünk közeli és távolabbi céljaikról. Erősségeik összegyűjtésében a mesehősök valódi céljai és a családi történeteik segítették őket.
Minden sikeres részcél elérése után megjutalmazták egymást, együtt ünnepeltünk.
„Egy dal teremthet világot ..”
A feladatok készítése közben többször is meghallgattuk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát.
„Egy élet változást hozhat,
Ez mind csak tőlünk függ.”
Álmaikat diorámák tervezésével és alkotásával tették láthatóvá, megfoghatóvá társaik számára.
Egy gyerek annál határozottabb és sikeresebb felnőtt lesz, minél jobban megtanul bízni a saját döntéseiben, és minél nagyobb sikerélménye van abban, hogy ő maga képes megoldani dolgokat.
„Csak boldog gyermekből lehet boldog felnőtt,
s csak ezekből lehet boldog ország.” (Kodály Zoltán)
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Az új évben céljaink eléréséről, az új célok kitűzéséről beszélgettünk. Ahhoz, hogy ezek megvalósuljanak, feladatokat kell teljesítenünk, melyeket rajzos formában meg is fogalmaztak a gyerekek. Fontos a pozitív hozzáállás, a kitartás, mely rejtvény formájában került elő az órán.
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Idén már mindenkinek volt elképzelése a jövőjéről!
Az órák lezárásaként mindenki megpróbálta lerajzolni milyen lesz ha nagy lesz és elérte a célját. A megfelezett lap egyik oldalán az óvodás önmaga a másik oldalon a felnőtt önmaga a célok elérése után látható!
A téma bevezetésekor megbeszéltük, hogy a céljaink lehetnek rövid- vagy hosszútávúak. A gyerekek összegyűjtötték terveiket, elképzeléseiket, amiket papírra vetettek. Ezt majd eltesszük, és a ballagásukkor elővesszük, hogy mit sikerült mindezekből megvalósítaniuk. A gondolataikat szófelhőbe illesztették, „beszédes alakzatokat” választva. A lábnyomok például azt jelképezik, hogy lépésről lépésre tudunk a céljainkhoz közelíteni.
Mottónknak pedig a következő idézetet választottuk: ” Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra.”
„Egy boldog mosoly nem a véletlen műve, hanem a boldog gondolatok egyenes következménye.”
(Gary Craig)
Ha boldogok vagyunk, hamarabb találunk további célokat, amik eléréséért küzdeni fogunk.
A gyerekekkel beszélgettünk közeli és távolabbi céljaikról. Jó volt hallani, hogy szinte mindenkinek voltak céljai. Megbeszéltük, hogy mi mindent tehetnek ezért, hogy elérjék a céljaikat.
Elkészítettük az osztály közösségének erősítését szolgáló listánkat, amiket ők találtak ki. Kifüggesztettük a tanterembe, hogy szem előtt legyen.
Meghallgattuk a hónap dalát, közben mindenki felírhatta a kívánságait, céljait egy-egy halacskára. Ezekből készült a Célok akváriuma.
Megismerkedtek az öreg halász és a nagyravágyó felesége című mesével, ami után befejezték szóban a megkezdett mondatokat, amelyekből kiderült, mennyire értették meg a mesét. Meseillusztrációt is készítettek néhányan.
Célom volt, hogy többféle tevékenységet végezzünk, ami hozzásegíti a gyerekeket ahhoz, hogy szükség van a célokra, ami lehet közeli és távoli. Elmeséltem nekik, hogy ha elérem a kitűzött célomat vagy egy részét, megjutalmazom magam. Tetszett nekik.
„Bármit képes vagyok elérni.” – színezőt is színezhettek a gyerekek.
Nagyon élvezték a „Látom a jövőt! feladatot, amikor saját címert terveztek, amiben le is rajzolták mik szeretnének lenni felnőtt korukban.
A célok kitűzése motiválta őket. A továbbiakban is igyekszem ösztönözni őket arra, hogy közeli és elérhető célokat tűzzenek ki maguknak.