A mellékelt képek a gyermekek álmait ábrázolják.Mi leszek, ha nagy leszek? Nagyon határozott válaszok érkeztek, amit 5-6 éves létükre egész ügyesen le is rajzoltak.
Balerina, mentőorvos, állatorvos, erdész…
Célok kitűzése és elérése
Relaxációs zene hallgatásával kezdtük meg a foglalkozást.
Majd az újévi fogadalmakat beszéltük meg, ki mit ígért meg magának, min szeretne változtatni, milyen új dolgot fog csinálni. Ezt követte a kitűzendő célok fajtáinak megbeszélése és hogy hogyan lehet a céljainkat megvalósítani. Minden tanuló személyes példákat hozott fel, majd tervezőt készítettek, amelybe az éves célkitűzéseik kerültek. Elképzelték, majd lerajzolták az elérendő célokat, a rajzokból pedig tabló készült. Minden diákom tisztában van azzal, hogy , ha hiszünk és bízunk magunkat, minden sikerül!
Megbeszéltük a gyerekekkel, hogy nem csak a célok kitűzése a fontos, hanem azt is tudnunk kell, hogy hogyan fogjuk megvalósítani őket. S ha már megvannak a terveink, legyünk kitartóak é, egy percre sem adjuk fel. Ha hiszünk abban, hogy el tudunk valamit érni és mindent meg is teszünk érte, szinte biztos, hogy célba jutunk.
Az Újév dalát választottuk feladatként. Miután megbeszéltük a fogadalmainkat, a céljainkat, nem volt nehéz dolgunk egy tudatos, célorientált, magabiztos gondolkodást tükröző dalt együtt megírni a gyerekekkel!
Nagyon tetszett mindannyiunk számára a feladat, a dal pedig önmagáért beszél… ☺️
Izgalmas volt ezt a témát feldolgozni. Az ovisok érdeklődve fogadták az újabb foglalkozást. Szokásos módon mozgásos tornával vezettem be a témát, majd célbadobással folytattuk közben megbeszéltük ki mit szeretne megtanulni, elérni. Ezt követte a Boldog Dóra általi mese, ennek tartalmát is megbeszéltük. Ügyesek voltak, figyeltek a részletekre. A macit hívtam segítségül az újabb feladathoz, minek teljesítését követően haza talált édesanyjához. Ez különösen tetszett a gyerekeknek. Majd a térképes feladat következett, ahol minden gyerek megtalálta a hiányzó részt és a végén összeállt a mesebeli boldogságvár. A mai foglalkozást a varázs hópehely számolással zártuk. Elégedett voltam a terveimet megvalósítottam.
Atkári Petőfi Sándor Általános Iskola
Elolvastam a gyerekeknek a Leghasznosabb dolgok című mesét. Lépésről lépésre haladtunk. Kis csoportokban írtak, rajzoltak, ötleteltek. Részenként ismerték meg a történetet, közben megbeszéltük a feladatokat és ők sorban megoldották azokat.
A végén felidéztek néhány olyan emléket, mit tettek saját céljaik megvalósításáért.
Az óra végén énekeltünk is! 🙂
A célkitűzések havában legelőször a nyolcadikosaimmal állítottuk össze a cétáblát. Az óra elején megbeszéltük, hogy hogyan tűzzünk ki helyesen célokat, majd a sikeres felvételit vizualizáltuk nyugtató zene kíséretében. Az órának nagy sikere volt, mivel pár nappal az írásbeli felvételi előtt tartottam meg nekik. Elkészítették a céltáblát is, amelyre azt írták le, hogy mit tehetnek lelkileg pár nappal a felvételi előtt a siker érdekében.
Az órát a hetedikeseimnek is megtartottam, ők a sikeres nyelvizsgát vizualizálták és természetesen céltáblát is készítettek.
A szívmanó az akadálypályán feladatsorozatot kibővítettük az egész hónapra. Nem egy egyszeri akadálysorozatot alakítottunk ki, hanem egy előzetes játék alkalmával összegyűjtöttük azokat a magatartási formákat, amiket a csoportban vagy környezetünkben átéltünk és nagyon rosszul esett számunkra. Tulajdonképpen a sérelmeinket, megbántottságainkat gyűjtöttük össze, amitől a Szívmanó, ha látta volna nagyon szomorú lett volna. Az elmúlt időszakban ezeknek a cselekedeteknek az inverzére törekedtünk. Célunk volt egymás segítése, támogatása, elfogadása. Tudatosan figyeltük egymást és emeltük ki, ha valaki valami nemes, kedves, segítőkész megnyilvánulást tanúsított.
Jutalma egy saját jellel ellátott szívecske volt, amit a Szívmanó gyűjtött zsákjába.
Ezt a témát minden csoport az életkori sajátosságainak megfelelően dolgozta fel, A pillangó csoportosok nagycsoport lévén sokat beszélgettek céljaikról, s mindkét nagycsoport lerajzolta a saját személyiség tablóját, vagyis lerajzolta magát olyannak amilyen most és olyannak amilyen nagy korában szeretne lenni. Mindkét csoportban érdekes sokatmondó alkotások születtek. Meghallgatták a Leghasznosabb dolog c. mesét majd lerajzolták kinek mi lehetne a leghasznosabb dolog, amit magával vinne. A kisebbek Szívmanót mentettek az akadály pályán, amit szintén nagyon élveztek. Azt gondolom ebben a hónapban is nagyon sok karaktererősséggel gazdagodtunk.
Ebben a hónapban egy fontos témát érintett a felsős osztály: Célok és azok elérése.
Az alkotáson jól látszik, hogy több féle cél megjelölése, meghatározása történt meg.
Vizuálisan is elkülönül a CÉLTÁBLÁN: lehetnek napi, heti, havi és éves célok is.
Ennek az eredménye olvasható le az elkészített munkákon. Örömmel történt a közös
tervezés és gondolkodás az osztályfőnök irányított segítségével.
Ebben a hónapban egy fontos témát érintett a felsős osztály: Célok és azok elérése.
Az alkotáson jól látszik, hogy több féle cél megjelölése, meghatározása történt meg.
Vizuálisan is elkülönül a CÉLTÁBLÁN: lehetnek napi, heti, havi és éves célok is.
Ennek az eredménye olvasható le az elkészített munkákon. Örömmel történt a közös
tervezés és gondolkodás az osztályfőnök irányított segítségével.
Az osztály közösen egy plakátra egy céltáblát rajzolt majd ráirták közös céljaikat. Jó volt látni, hogyan tették fontossági sorrendbe azokat a dolgokat amelyeket megszeretnének valósítani!!