Tüzijáték robbanjon, pezsgősdugó durranjon.
Azt kívánom ez az év még legyen jobb a többinél!
Megfogadom, jó leszek, legjobb gyerek én leszek!
Lencse, malac, ezt eszünk mi, ne dobd ki a szemetet!
Ha kidobod szemeted, szerencsédet elveszted.
Kezdődjön hát vígan az év…BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNUNK!
Célok kitűzése és elérése
A januári témát a Medve-héten dolgoztuk fel. Sokféle változatos tevékenységet végeztünk. Verseltünk, mondókáztunk, medvés játékokat játszottunk. Megfigyeltük az időjárást és megbeszéltük, hogy mit csinál a medve a népi megfigyelés szerint, ha süt a nap és ha borús az ég. Ezt nap és felhő báb segítségével el is játszottuk. A gyerekek elrejtett medvefigurákat kerestek a csoportszobában, amelyeket megtalálás után bevittek a medvebarlangba. Célunk az volt, hogy aktívan és örömmel vegyenek részt a tevékenységekben. Jutalmul megkóstolhatták a medvék finom eledelét, a mézet is.
Rövid zenehallgatás után arról beszéltünk, hogy ki milyen év eleji fogadalmakat tett. Ezt követően közös verset írtunk oly módon, hogy mindenkinek le kellett írnia egy dolgot, amire vágyik (gondolkodási idő nélkül), a kifejezéseket egy kosárba dobtuk, véletlenszerűen kihúztuk onnan, majd lejegyeztük. Ezután két csapatra osztottuk a társaságot. A gyerekek elmutogatták csapattársaiknak, hogy mi volt az a tevékenység, amit az előző évben a legtöbbet végeztek. A két csoport versenyzett egymással. Ezt követően párokban dolgoztak a gyerekek. Mindenkinek el kellett képzelnie, mi lesz vele 20, 40, 60, 80 éves korában, és ezt meg kellett osztania a társával. Ezután E/1-ben társuk helyébe képzelve mondták el az osztály előtt. Végül megbeszéltük, hogyan érdemes rövid és hosszú távú célkitűzéseket tenni, hogyan írjunk bakancslistát.
Január hónap boldogság témája a célkitűzések és a hatékony megvalósítási tervek voltak. Feladatként a “Szívmanó akadálypályán”-t választottuk. Megérkezett a csoportunkba a “Szívmanó” 5 kis segítőjével. Beszélgetett a gyerekekkel a szeretetről, arról, hogy mit jelképez a szív, mi a szeretet, hogyan lehet szeretni, a szeretetünket kimutatni. Ezt követően elhozta nekünk a hónap dalát, amit meghallgattunk. Majd mindenki megpróbálta valamelyik társának a szeretetét kimutatni valamilyen módon / ölelés, arcsimogatás, mosoly…stb./ a megbeszéltek alapján.
A beszélgetés után a “Szívmanó” próbára tette a gyerekeket. Kisebb csoportokban egy akadálypályán kellett végighaladniuk úgy, hogy egy zsinegre felfűzött szívláncban haladtak végig, figyelve egymásra, hogy a szeretet lánca egyben maradjon. Mivel nagy a csoport létszáma, ezért 3 kisebb szívláncban haladtak végig a gyerekek. Először egy színes mesebeli szőnyegen haladtak végig, ami azt jelképezte, hogy sokféle ember él a világon, de csak a piros színű szőnyegre lehet lépni, ami a szeretetet, az emberek szívét jelképezi. Majd egy szakadék felett kellett átkelniük, amiben segített a szeretet összetartó ereje. Ezután egy mocsáron keltek át, figyelniük kellett hogy hogyan lépnek, hisz az életben is figyelni kell, hogyan cselekednek szeretetteljesen. Az akadálypálya vége felé szúrós tüskékkel teli pályán haladtak végig. A tüskék a szomorúságot, fájdalmat jelképezték, amit szeretettel le lehet győzni. Aztán a folyó vizén kellett átlépni, leküzve a sodrást, ami az életükben előforduló nehézségeket jelképezte, és a végén egy zuhatag alatt keltek át, ami azt jelképezte, hogy a bármi jöhet a szeretettel minden akadályt legyőzhetünk.
A próbák végén a “Szívmanó” mindenkit megajándékozott egy kis szívvel és megdicsérte a gyerekeket!
Januárban megbeszéltük, hogy miért jó célokat kitűznünk magunk elé, megbeszéltük, hogy ki mit fogadott meg az év elején és miért, illetve elkészítettük a közös céltábláinkat.
A drága elsőseink olyan felnőttes célokat tűztek ki, melyek néha minket is próbára tesznek! 💖
Székesfehérvári Vörösmarty Mihály Általános Iskola
A mese után szívesen meséltek a gyerekek a saját céljaikról és arról, miként sikerült ezeket elérni. Hamar ráéreztek arra, itt az osztályban csak akkor tudják elêrni céljaikat, ha együttműködnek. Így született meg a tabló, mely kikerült a falra, hogy emlékeztesse őket, mire kell figyelniük, hogy elérjék céljaikat❤️
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Nagykereki Tagóvoda
A boldogságórára való hangolódást egy nagyon vidám játék segítette. A gyerekek párokba rendeződtek és elképzelték, hogy össze vannak nőve a kisujjatoknál és nagyon lassan próbáltak megtenni így, egy -egy lépést. Majd sorra érintették össze a végtagjaikat, hátukat, így próbáltak mozogni, amit nagyon érdekesnek találtak. Meghallgattuk a Leghasznosabb dolog című mesét és elvégeztük a történetbe épített feladatokat! Befejezésként visszaemlékeztünk egy olyan alkalomra, esetre, amikor mi is hasonló kihívással szembesültünk, és sikerrel jártunk. Beszélgettünk arról mit éreztünk akkor? Miért jó a céljainkért tenni, mi segít, amikor megakadunk?
Január hónapban a téma célok kitűzése és elérése volt. Az új évben mindenki próbál kis fogadalmakat meghatározni saját magának. A gyerekek is így vannak ezzel. Kis célokat tűznek ki maguknak. Sokat beszélgettünk a gyerekekkel a céljaikról. A feladattok közül a célkeresőt választottuk. Van kedvenc mesefigurájuk ez a Mici mackó. Az osztályban a polcról figyeli hogyan dolgoznak és erőt ad a gyerekeknek. Ezért a macit választották aki majd segít nekik a célok megvalósításában. Használati utasítás: 1. Megfogalmazzák a napi céljaikat, kis lapra írják, rajzolják. 2. Macika a kosarában összegyűjti. 3. A gyerek magukhoz ölelik a macit. 4. Kis varázsszavakat súgnak a macinak a cél megvalósulására. 5. A cél megvalósításáért tesznek. Nagyon tetszett, örömmel végezték a feladatot.