A téma bevezetésekor megbeszéltük, hogy a céljaink lehetnek rövid- vagy hosszútávúak. A gyerekek összegyűjtötték terveiket, elképzeléseiket, amiket papírra vetettek. Ezt majd eltesszük, és a ballagásukkor elővesszük, hogy mit sikerült mindezekből megvalósítaniuk. A gondolataikat szófelhőbe illesztették, „beszédes alakzatokat” választva. A lábnyomok például azt jelképezik, hogy lépésről lépésre tudunk a céljainkhoz közelíteni.
Mottónknak pedig a következő idézetet választottuk: ” Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra.”
Célok kitűzése és elérése
„Egy boldog mosoly nem a véletlen műve, hanem a boldog gondolatok egyenes következménye.”
(Gary Craig)
Ha boldogok vagyunk, hamarabb találunk további célokat, amik eléréséért küzdeni fogunk.
A gyerekekkel beszélgettünk közeli és távolabbi céljaikról. Jó volt hallani, hogy szinte mindenkinek voltak céljai. Megbeszéltük, hogy mi mindent tehetnek ezért, hogy elérjék a céljaikat.
Elkészítettük az osztály közösségének erősítését szolgáló listánkat, amiket ők találtak ki. Kifüggesztettük a tanterembe, hogy szem előtt legyen.
Meghallgattuk a hónap dalát, közben mindenki felírhatta a kívánságait, céljait egy-egy halacskára. Ezekből készült a Célok akváriuma.
Megismerkedtek az öreg halász és a nagyravágyó felesége című mesével, ami után befejezték szóban a megkezdett mondatokat, amelyekből kiderült, mennyire értették meg a mesét. Meseillusztrációt is készítettek néhányan.
Célom volt, hogy többféle tevékenységet végezzünk, ami hozzásegíti a gyerekeket ahhoz, hogy szükség van a célokra, ami lehet közeli és távoli. Elmeséltem nekik, hogy ha elérem a kitűzött célomat vagy egy részét, megjutalmazom magam. Tetszett nekik.
„Bármit képes vagyok elérni.” – színezőt is színezhettek a gyerekek.
Nagyon élvezték a „Látom a jövőt! feladatot, amikor saját címert terveztek, amiben le is rajzolták mik szeretnének lenni felnőtt korukban.
A célok kitűzése motiválta őket. A továbbiakban is igyekszem ösztönözni őket arra, hogy közeli és elérhető célokat tűzzenek ki maguknak.
„Egy boldog mosoly nem a véletlen műve, hanem a boldog gondolatok egyenes következménye.”
(Gary Craig)
Ha boldogok vagyunk, hamarabb találunk további célokat, amik eléréséért küzdeni fogunk.
A gyerekekkel beszélgettünk közeli és távolabbi céljaikról. Jó volt hallani, hogy szinte mindenkinek voltak céljai. Megbeszéltük, hogy mi mindent tehetnek ezért, hogy elérjék a céljaikat.
Elkészítettük az osztály közösségének erősítését szolgáló listánkat, amiket ők találtak ki. Kifüggesztettük a tanterembe, hogy szem előtt legyen.
Meghallgattuk a hónap dalát, közben mindenki felírhatta a kívánságait, céljait egy-egy halacskára. Ezekből készült a Célok akváriuma.
Megismerkedtek az öreg halász és a nagyravágyó felesége című mesével, ami után befejezték szóban a megkezdett mondatokat, amelyekből kiderült, mennyire értették meg a mesét. Meseillusztrációt is készítettek néhányan.
Célom volt, hogy többféle tevékenységet végezzünk, ami hozzásegíti a gyerekeket ahhoz, hogy szükség van a célokra, ami lehet közeli és távoli. Elmeséltem nekik, hogy ha elérem a kitűzött célomat vagy egy részét, megjutalmazom magam. Tetszett nekik.
„Bármit képes vagyok elérni.” – színezőt is színezhettek a gyerekek.
Nagyon élvezték a „Látom a jövőt! feladatot, amikor saját címert terveztek, amiben le is rajzolták mik szeretnének lenni felnőtt korukban.
A célok kitűzése motiválta őket. A továbbiakban is igyekszem ösztönözni őket arra, hogy közeli és elérhető célokat tűzzenek ki maguknak.
A gyerekek megismerték a célok fajtáit. Mindenki megfogalmazott egy-egy egyéni célt a 2023-as évre vonatkozóan. Ezt egy plakáton megjelenítették, melyet az osztályteremben kitűztünk.
A Boldogovi januári témája: a célkitűzések téma volt. Elsőként a saját véleményemet írnám meg: azt gondoltam – ezt a témát részletesen lehet feldolgozni, hiszen még a felnőtteknek is gondot okoz a jövőre tett elképzelések megfogalmazása! Nem így történt! A nagycsoportos és egy-egy középsős gyermek remekül kivitelezte, előtte szóban közölte, mi is szeretne lenni majd a jövőben, hogyan képzeli el magát felnőttként.
Az elkészült rajzokon megfelelően látható a kedvesen és humorosan megjelenített elképzelés. A téma feldolgozását több foglalkozáson keresztül tervezem, hiszen így érhetjük el a széles körű elmélyítést!
Indításként, motivációként megnéztünk egy – korábbi csoportommal készített – videót: https://youtu.be/2WHt6uuU9oU
Ennek alapján megbeszéltük a célok fontosságát, a sikeres célbaérés feltételeit, majd a következő feladatokat végeztük el:
1. A csoport minden tagja leírta az élete különböző területein megvalósítandó legfontosabb céljait. Ebben a „Boldogságóra munkafüzet”-ben található táblázat segített.
2. Ezután összegyűjtöttük az osztály minden tagja számára egyaránt fontos célokat. Ezek szerepelnek – emlékeztetőül – a közösen elkészített tablón, amit kitettünk a tanterem falára.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
Január a célok kitűzésének időszaka.A gyerekekkel arról beszélgettünk, hogy nekünk mi lehet a célunk a csoportban, oviban (szót fogadni, egyedül öltözködni, csendben mesét hallgatni, játék után rendet rakni, ügyesen fogat mosni….)
Foglalkozás:
– Van nekem egy álmom című dal meghallgatása
– Relaxáció: Dagasztás
– Szutyejev: A négy kis ezermester című mese meghallgatása
Beszélgetés a meséről: mit akartak a kis állatok a történetben? Mi volt a céljuk a hazacipelt szekér alkatrészekkel? Sikerült- e megvalósítani amit elterveztek?
Én is készítettem a gyerekeknek egy akadálypályát a tornaszobában, hívtam Őket, hogy próbáljuk együtt leküzdeni az akadályokat. Ha sikerül, akkor mindenki kap egy Boldogságvár színezőt.
Tüzijáték robbanjon, pezsgősdugó durranjon.
Azt kívánom ez az év még legyen jobb a többinél!
Megfogadom, jó leszek, legjobb gyerek én leszek!
Lencse, malac, ezt eszünk mi, ne dobd ki a szemetet!
Ha kidobod szemeted, szerencsédet elveszted.
Kezdődjön hát vígan az év…BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNUNK!
Tüzijáték robbanjon, pezsgősdugó durranjon.
Azt kívánom ez az év még legyen jobb a többinél!
Megfogadom, jó leszek, legjobb gyerek én leszek!
Lencse, malac, ezt eszünk mi, ne dobd ki a szemetet!
Ha kidobod szemeted, szerencsédet elveszted.
Kezdődjön hát vígan az év…BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNUNK!
A januári témát a Medve-héten dolgoztuk fel. Sokféle változatos tevékenységet végeztünk. Verseltünk, mondókáztunk, medvés játékokat játszottunk. Megfigyeltük az időjárást és megbeszéltük, hogy mit csinál a medve a népi megfigyelés szerint, ha süt a nap és ha borús az ég. Ezt nap és felhő báb segítségével el is játszottuk. A gyerekek elrejtett medvefigurákat kerestek a csoportszobában, amelyeket megtalálás után bevittek a medvebarlangba. Célunk az volt, hogy aktívan és örömmel vegyenek részt a tevékenységekben. Jutalmul megkóstolhatták a medvék finom eledelét, a mézet is.