A foglalkozások során azt kértem a gyerekektől, fogalmazzanak meg olyan célokat, amiket szeretnének elérni. Megbeszéltük , hogy mely célok reálisak és melyek azok, amik az álmodozás kategóriájába tartoznak. A cél elérése közben számtalan nehézség adódik. A gyerekek ügyesen sorolták azokat a mondatokat, amelyek csak hátráltatnak, illetve olyan pozitív gondolatokat, amelyek segítenek erőt meríteni a további küzdelemhez. Ezekből a mondatokból készítettünk egy piramist. A foglalkozás végén levetítettem a gyerekeknek egy aranyos kis videót, amely egy kis medvebocs küzdelméről szól, aki állandóan lecsúszik a meredek sziklafalon, de újra és újra nekiindul, mert az anyja ott várja a hegygerincen. Az ötödik próbálkozásra sikerül feljutnia. A gyerekek pontosan értették, miért néztük meg a videót.
Célok kitűzése és elérése
A célok kitűzése és elérése témakör jó lehetőséget adott, hogy az osztályközösség kicsit jobbá alakuljon. Először megbeszéltük, mik azok a célok, hogyan tudjuk azokat elérni, mi kell hozzá, kinek mennyi energiát, időt kell belefektetni. Kategorizáltuk a célokat. Rengeteget tudtunk beszélgetni. A hónap dala meghallgatása kicsit rávilágította a gyerekeket, mik is azok a célok, milyen irányba menjenek el. Egyesével, majd csoportokban dolgoztunk. A végén pedig kiraktuk a gyerekek irományát, és megbeszéltük, kinek mi a célja, mit kell hozzá tenni. Nagyon jó és tartalmas beszélgetés alakult ki belőle. Többször elővettük a hónapban a témát. Egyik alkalommal még dalra is fakadtak a gyerekek. Persze a meditáció sem maradhatott el a foglalkozás végén.
A célok kitűzése és elérése témakör jó lehetőséget adott, hogy az osztályközösség kicsit jobbá alakuljon. Először megbeszéltük, mik azok a célok, hogyan tudjuk azokat elérni, mi kell hozzá, kinek mennyi energiát, időt kell belefektetni. Kategorizáltuk a célokat. Rengeteget tudtunk beszélgetni. A hónap dala meghallgatása kicsit rávilágította a gyerekeket, mik is azok a célok, milyen irányba menjenek el. Egyesével, majd csoportokban dolgoztunk. A végén pedig kiraktuk a gyerekek irományát, és megbeszéltük, kinek mi a célja, mit kell hozzá tenni. Nagyon jó és tartalmas beszélgetés alakult ki belőle. Többször elővettük a hónapban a témát. Egyik alkalommal még dalra is fakadtak a gyerekek. Persze a meditáció sem maradhatott el a foglalkozás végén.
A célok kitűzése és elérése témakör jó lehetőséget adott, hogy az osztályközösség kicsit jobbá alakuljon. Először megbeszéltük, mik azok a célok, hogyan tudjuk azokat elérni, mi kell hozzá, kinek mennyi energiát, időt kell belefektetni. Kategorizáltuk a célokat. Rengeteget tudtunk beszélgetni. A hónap dala meghallgatása kicsit rávilágította a gyerekeket, mik is azok a célok, milyen irányba menjenek el. Egyesével, majd csoportokban dolgoztunk. A végén pedig kiraktuk a gyerekek irományát, és megbeszéltük, kinek mi a célja, mit kell hozzá tenni. Nagyon jó és tartalmas beszélgetés alakult ki belőle. Többször elővettük a hónapban a témát. Egyik alkalommal még dalra is fakadtak a gyerekek. Persze a meditáció sem maradhatott el a foglalkozás végén.
A célok kitűzése és elérése témakör jó lehetőséget adott, hogy az osztályközösség kicsit jobbá alakuljon. Először megbeszéltük, mik azok a célok, hogyan tudjuk azokat elérni, mi kell hozzá, kinek mennyi energiát, időt kell belefektetni. Kategorizáltuk a célokat. Rengeteget tudtunk beszélgetni. A hónap dala meghallgatása kicsit rávilágította a gyerekeket, mik is azok a célok, milyen irányba menjenek el. Egyesével, majd csoportokban dolgoztunk. A végén pedig kiraktuk a gyerekek irományát, és megbeszéltük, kinek mi a célja, mit kell hozzá tenni. Nagyon jó és tartalmas beszélgetés alakult ki belőle. Többször elővettük a hónapban a témát. Egyik alkalommal még dalra is fakadtak a gyerekek. Persze a meditáció sem maradhatott el a foglalkozás végén.
A célok kitűzése és elérése témakör jó lehetőséget adott, hogy az osztályközösség kicsit jobbá alakuljon. Először megbeszéltük, mik azok a célok, hogyan tudjuk azokat elérni, mi kell hozzá, kinek mennyi energiát, időt kell belefektetni. Kategorizáltuk a célokat. Rengeteget tudtunk beszélgetni. A hónap dala meghallgatása kicsit rávilágította a gyerekeket, mik is azok a célok, milyen irányba menjenek el. Egyesével, majd csoportokban dolgoztunk. A végén pedig kiraktuk a gyerekek irományát, és megbeszéltük, kinek mi a célja, mit kell hozzá tenni. Nagyon jó és tartalmas beszélgetés alakult ki belőle. Többször elővettük a hónapban a témát. Egyik alkalommal még dalra is fakadtak a gyerekek. Persze a meditáció sem maradhatott el a foglalkozás végén.
A célok kitűzése és elérése témakör jó lehetőséget adott, hogy az osztályközösség kicsit jobbá alakuljon. Először megbeszéltük, mik azok a célok, hogyan tudjuk azokat elérni, mi kell hozzá, kinek mennyi energiát, időt kell belefektetni. Kategorizáltuk a célokat. Rengeteget tudtunk beszélgetni. A hónap dala meghallgatása kicsit rávilágította a gyerekeket, mik is azok a célok, milyen irányba menjenek el. Egyesével, majd csoportokban dolgoztunk. A végén pedig kiraktuk a gyerekek irományát, és megbeszéltük, kinek mi a célja, mit kell hozzá tenni. Nagyon jó és tartalmas beszélgetés alakult ki belőle. Többször elővettük a hónapban a témát. Egyik alkalommal még dalra is fakadtak a gyerekek. Persze a meditáció sem maradhatott el a foglalkozás végén.
A célok kitűzése és elérése témakör jó lehetőséget adott, hogy az osztályközösség kicsit jobbá alakuljon. Először megbeszéltük, mik azok a célok, hogyan tudjuk azokat elérni, mi kell hozzá, kinek mennyi energiát, időt kell belefektetni. Kategorizáltuk a célokat. Rengeteget tudtunk beszélgetni. A hónap dala meghallgatása kicsit rávilágította a gyerekeket, mik is azok a célok, milyen irányba menjenek el. Egyesével, majd csoportokban dolgoztunk. A végén pedig kiraktuk a gyerekek irományát, és megbeszéltük, kinek mi a célja, mit kell hozzá tenni. Nagyon jó és tartalmas beszélgetés alakult ki belőle. Többször elővettük a hónapban a témát. Egyik alkalommal még dalra is fakadtak a gyerekek. Persze a meditáció sem maradhatott el a foglalkozás végén.
Csoportunkban az utóbbi időben nagyon sokat árulkodnak egymásra a gyerekek. A beszélgetőkörben alaposan kitárgyaltuk ezt a témát. Hiszen nehéz azt megállapítani, hogy mikor is árulkodunk a másikra, mikor szóljunk az óvó néninek, mit tudnak a gyerekek maguk is megoldani. Arra a megállapításra jutottunk, hogy az árulkodás mindig valami szófogadatlanság, szabályszegés, rossz tulajdonság, valami negatív tevékenység következménye. Ebből következett a célkitűzésünk. Azt figyeljük ki milyen jót cselekedett aznap. ( Természetesen megbeszéltük azt is, hogy a felnőttnek milyen esetekben kell szólni a gyerekeknek). Ezután ha hozzám fordultak és rákezdték, hogy óvó néni, a szokásos intonációval, mindig megkérdeztem, hogy jót, vagy rosszat szeretnének mondani a társukról. Ha jót, azt örömmel meghallgattam, a többiekkel is megosztottam és piros szívecske járt annak aki mondta, és annak is aki jót tett. Ha szabályszegésről, nem megfelelő viselkedésről, cselekedetről esett szó, mindig megkérdeztem meg tudod-e oldani, tudsz-e segíteni társadnak, hogy kijavítsa a hibáját, vagy segítsek ebben. Először ritkább lett az árulkodás, majd lassanként, először segítséggel, aztán pár gyermek el kezdte felfedezni társuk jó tulajdonságait. Lassan haladunk, de jó úton járunk. Kezd a jóra nyílni a szemünk. Ez szerintem jó cél.