Januárban többféle ponton is érintettük az aktuális témánkat, a célok kitűzését és elérését. A csoportban, a délelőtti játékidőben spontán kialakult egy célba dobó verseny, amely során kérdeztem a gyerekektől, hogy amikor beletaláltak, milyen érzés volt, illetve azt is, milyen, amikor nem. Akinek többször nem sikerült, mondtam, hogy ne adja fel, próbálkozzon, hiszen a célját csak úgy érheti el. Csupaszív, a csoport Boldog Ovis kabalája izgalmas játékkal készült a gyerekek számára. Reggel a csoportba érkezéskor várta őket egy levéllel, amiben az állt, hogy ha megtalálják a kirakós darabjait, megtudhatják hova vezeti őket. A csoportban elrejtett darabokat mindenki szorgosan kereste, majd mikor mindegyik előkerült, közösen kirakták Boldogvár képét. Ehhez kapcsolódva olvastam el a Boldogvár meséjét, ami után elmondhatták, mi az álmuk, céljuk, mit szeretnének megvalósítani. Valaki azt szerette volna, hogy megtanuljon repülni, valaki azt, hogy 2 keréken tudjon biciklizni, valaki pedig azt, hogy béke legyen a világban.
Célok kitűzése és elérése
Mórahalom Város Önkormányzata Napköziotthonos Óvoda
Januári témakörünk a célok kitűzése és elérése volt. A téma bevezetéseként tornánkat célba dobással és akadálypálya teljesítésével egészítettük ki. Beszélgetőkör alkalmával mindenki elmondhatta a céljait, melyeket lerajzoltuk, majd egy közös plakátot készítettünk.
Elkészült a közös téli erdei terepasztalunk! A közösen séták alkalmával gyűjtött kincseket, együtt helyeztük el a terepasztalunkra. Mindenki ötletét elfogadva, sok vidám percet töltöttünk el közösen.
Elkészült a közös téli erdei terepasztalunk! A közösen séták alkalmával gyűjtött kincseket, együtt helyeztük el a terepasztalunkra. Mindenki ötletét elfogadva, sok vidám percet töltöttünk el közösen.
Elkészült a közös téli erdei terepasztalunk! A közösen séták alkalmával gyűjtött kincseket, együtt helyeztük el a terepasztalunkra. Mindenki ötletét elfogadva, sok vidám percet töltöttünk el közösen.
Elkészült a közös téli erdei terepasztalunk! A közösen séták alkalmával gyűjtött kincseket, együtt helyeztük el a terepasztalunkra. Mindenki ötletét elfogadva, sok vidám percet töltöttünk el közösen.
Elkészült a közös téli erdei terepasztalunk! A közösen séták alkalmával gyűjtött kincseket, együtt helyeztük el a terepasztalunkra. Mindenki ötletét elfogadva, sok vidám percet töltöttünk el közösen.
Az előző foglalkozásból tanulva, most nagyon óvatosan választottam feladatokat és inkább beszélgettünk, pár gondolatindító idézet után.
A tankönyvből a 137 oldalon lévő Kemény Dénes idézetét használtam, a Yale és Brigham Young Egyetemeken végzet kísérleteket és tapasztalatait beszéltük meg.
„Az ifjú és az angyal” történetét a többség megértette, az órát a „Segíts rajtam!” viccel zártam.
A hónap témáját feldolgozva igyekeztem, hogy felhívjam a gyerekek figyelmét a célkitűzések, a célok elérésének fontosságára. Ötleteket gyűjtöttünk, hogyan dolgozzák ki a célhoz vezető út tervét, valamint hogyan motiválják magukat a megvalósítás során.
Boldogságórákon a gyerekek kedvence lett a hónap dala, amelyet többször is meghallgattunk és eljátszottunk. „Van nekem egy álmom…” Elmondhatták, hogy milyen megvalósításra váró álmaik, céljaik vannak. A dalban azt hallhattuk: „ha magas hegyeket kell meg másznom érte…” Ezért nálunk a célt és a hozzá vezető utat egy magas hegy szimbolizálta. Megrajzoltuk a Cél-hegyet, és azt, hogy hogyan érünk fel a csúcsára, leküzdve minden akadályt. Közben összegyűjtöttük azokat a fogalmakat is, amelyek segíthetnek bennünket, erőt adnak a célok eléréséhez.
Minden kisgyerek álmodott magának egy szuper képességekkel bíró hőst. Le is rajzoltuk őket. Bemutathatták egymásnak, elmesélhették, hogyan segíti őket a hősük a céljaik megvalósulásában.
Kitaláltuk, hogy különböző versenyeket indítunk az osztályban: szkander, célbadobás-, olvasás-, rajzversenyt.
Megvalósítottuk az „Osztály-célkártyák” feladatot is. Maci-osztály lévén nálunk macik hozták el a legfontosabb üzeneteket a gyerekeknek. Ösztönözve őket a helyes viselkedésre, szorgalmas tanulásra, jócselekedetre, figyelmességre, együttműködésre, bátorítva, biztatva őket a feladataik megvalósítására, segítve önbizalmuk növelését.
Feldolgoztuk a „Leghasznosabb dolog” című mesét. Tetszett a gyerekeknek az interaktív mesefeldolgozás. Szívesen játszották el az egyes jeleneteket. A mi mesénk egy boldog, táncos mulatsággal ért véget. Lerajzoltuk a főszereplőket útjukon.