Célok , tervek a jövőre
Célok kitűzése és elérése
A Boldogvár meséje sok kérdést vetett fel. Beszélgettünk ki mit szeretne mik a céljai. A gyerekek iskolára készülnek, így írni, olvasni, cipőt kötni voltak a vágyak, de megegyeztek, hogy a legfontosabb tudjanak hóembert építeni, essen a hó!!!!!!
A Boldogvár meséje sok kérdést vetett fel. Beszélgettünk ki mit szeretne mik a céljai. A gyerekek iskolára készülnek, így írni, olvasni, cipőt kötni voltak a vágyak, de megegyeztek, hogy a legfontosabb tudjanak hóembert építeni, essen a hó!!!!!!
A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 4. b osztályban közeli és távoli célok elérését rajzolták és fogalmazták meg a gyerekek.
A céltudatos viselkedés fontosságáról beszélgettünk először, majd felolvastam nekik a Segíts rajtam! című történetet. Ezután mindenki elgondolkodott azon, hogy előző évben mivel töltötte az idejét, és hogy mi a célja, terve, hogy 2023-ban mivel tölti majd a legtöbb idejét. Megmutatták az osztálynak szoborkép formájában. Erről készültek a fotók. Az órát meditációval zártuk.
Lippói Gárdonyi Géza általános Iskola
A csoprt 5. és 6. osztályos diákokból áll, ezért szét szedtem a diákokat.
Az 5. osztály az iskola magaratását szerette volna javítani, ehhez készítette a célkeresztet. A 6.-osok a szorgalmunkat szeretnék javítani, és ezzel együtt az év végi jobb osztályeredményt elérni. Így 2 clkeresztes rakjz készül, mely megbeszélése az osztályfőnöki órán folytatódott, hiszen az osztályoknak csak az etika tantárgyat választó része volt jelen az órámon.
Lippói Gárdonyi Géza általános Iskola
A csoprt 5. és 6. osztályos diákokból áll, ezért szét szedtem a diákokat.
Az 5. osztály az iskola magaratását szerette volna javítani, ehhez készítette a célkeresztet. A 6.-osok a szorgalmunkat szeretnék javítani, és ezzel együtt az év végi jobb osztályeredményt elérni. Így 2 clkeresztes rakjz készül, mely megbeszélése az osztályfőnöki órán folytatódott, hiszen az osztályoknak csak az etika tantárgyat választó része volt jelen az órámon.
Minden tanuló meghatározta magának, hogy melyek azok a legfontosabb célok (1-3), amelyeket egy éven belül el szeretnének érni. Majd átgondolták, megtervezték, hogy milyen részcélkitűzések megvalósulása vezetheti őket sikerre. Mindezt egy egyéni terv formájában egy A/4-es kartonra elkészítették. A célokat kifüggesztettük az osztályteremben, hogy nap mint nap látva sarkallja a tanulókat a megvalósításra.
Ebben a feladatban mi a jó osztályközösséget tűztük ki célul, amit nem könnyű elérni. A gyerekek megfogalmazták, milyen lépéseket tartanak fontosnak ehhez. Ha teszünk érte, sikerülni fog!
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola
Január
Célok kitűzése és elérése
A boldog embernek mindig van min dolgoznia.
A célok elérésére tett törekvés tesz bennünket boldoggá, nem maga a célba érés.
Az út a fontos, nem a cél!
Miért fontos, hogy legyenek céljaink?
Milyen apróbb, hétköznapi és jelentősebb, életcéljaink lehetnek?
A céljaink irányt adnak az iskolai mindennapjainknak is.
Meg kell tanulnunk jól beosztanunk az időnket, hogy a tanulás mellett legyen lehetőségünk a játékra is.
Móka, tánc, kacagás
Január végén az iskolai farsangra készültünk.
Sok ötletünk volt. Kiválasztottuk azokat, amelyek mindnyájunknak tetszettek, és hozzákezdtünk a megvalósításukhoz. A boldogságórán is vidáman táncoltunk, jókedvűen terveztük a színpadi fellépésünket.
A jövőkép megalkotása
Merjünk olyan jövőt elképzelni magunknak, amilyenben szívesen élnénk!
Képzeld el, hogy tökéletesen egészséges vagy!
Hány évig fogsz élni?
Lásd magad, amint sokat mozogsz, egészségesen táplálkozol, és sok vizet iszol!
Mi mindent tehetünk még a céljaink eléréséért?
Kapcsolat más témákkal
Megbeszéltük a gyerekekkel, hogy hogyan kapcsolódott a célok kitűzése és elérése a korábban már megismert boldogságfokozó technikákhoz.
A célok kitűzése és elérése kapcsolatban van az optimizmussal, mert…
A célok kitűzése és elérése köthető a társas kapcsolatok ápolásához, mert…
A célok kitűzése és elérése kapcsolatban lehet a hálával, mert…
A célok kitűzése és elérése érintkezhet a jó cselekedetek gyakorlásával, mert…