Az óra bevezető részében felolvastam néhány híres embertől származó idézetet a célok elérésével kapcsolatban. Majd a gyerekek összegyűjtötték a rövid és hosszú távú céljaikat a tanulással, egészséggel, hobbival, családdal kapcsolatban. Ezek után megbeszéltük, hogy mit kell tenniük, hogy ezek meg is valósuljanak a jövőben. Közben meghallgattunk egy vidám történetet, amely a cselekvés fontosságára hívta fel a figyelmet. Végül elkészítették az Életidő feladatot.
Célok kitűzése és elérése
Január hónapban többnyire a munkafüzet feladatait oldottuk meg sok-sok beszélgetés segítségével.
Meglepően kevés célt tudtak megfogalmazni a gyerekek, sok segítséget igényeltek.
Az ajánlott feladatokon túl egy szituációs játékot is bevezettem: hogyan beszélgetnek párokban 30,40,50 és 70 évesen, ha találkoznak.
Ez a játék volt a legviccesebb nekik, nagyon élvezték.
Szuperhősöket teremtettünk, céltáblát készítettünk, illetve nagyon átfogó meditációban volt részük. Nagy öröm, hogy egyre többen gyakorolják elmondásuk szerint az órákon kívül is.
Összefoglalva: az e havi gyakorlatok jól sikerültek, érdekesek voltak, bár a gyerekektől kicsit távolinak találtam a témát.
Köszönjük a támogatást és a további ötleteket!
Célok kitűzésével kezdtük a 2023-as évet és a második félévet, igyekszünk mindent megtenni, hogy el is érjük azokat.
A másodikosok is megkezdték az új évet. A hosszúra nyúlt téli szünet után érezhetően nagyobb türelemmel, figyelemmel tértek vissza. Segítettek nehezebben induló társuknak, vagy éppen önmaguk akaraterejét edzették egy-egy kényesebb helyzetben. Ezeket az elhatározásokat papírra is vetettük, és megbeszéltük, hogy a tanév végén megnézzük mennyire sikerült valóra váltani.
Nagy Tímea ofő
Boldogságóra keretében a negyedikesekkel célokról, azok fontosságáról beszélgettünk. Az óra zárásaként mindenkinek három célt kellett megfogalmaznia: egyet a mai napra, egyet erre a tanévre, egyet pedig a távoli jövőre vonatkozóan.
Konyári Óvoda és Bölcsőde
Pillangó csoport
A kiscsoportosoknak apró, pici célokat tűztünk ki a héten magunk elé, amelyeket teljesíteni tudtak a gyermekek, így sikerélményhez jutottak általuk. Ilyen volt a célba dobás, ahol átélték a kitűzött cél teljesítése – a babzsákokkal karikába találás – felett érzett örömöt, így megtapasztalhatták, hogy jó érzés elérni céljaikat.
A felnőttekhez hasonlóan mi is átgondoltuk az előző évet, számot vetetteünk. Megfogalmaztuk céljainkat, terveiket. Összegyűjtötték, hogy mi volt a legjobb dolog 2022-ban. S leírták azt is, hogy miben szeretnének változtatni.
Újévköszöntő műsorunkkal végigjártuk az iskolát.
Megírtuk az újév dalát. Igyekeztük a pezsgőt és a szellemeket egy közös szöveggé gyúrni. Majd elkezdtük az 5 napos kihívást. Mi kártyákat húztunk, amiket 5 napon keresztül igyekeztünk teljesíteni.
Célokat nemcsak az új év kapcsán fogalmaztunk meg. A bizonyítvány kiosztása után mindenki egy kis önértékelésbe kezdett. A tanulás a magatartás és a szorgalom terén is elgondolkoztunk, milyenek vagyunk, miben vagyunk képesek változtatni, mi kell ahhoz, hogy ez a pozitív változás sikerülhessen.
A bizonyítvány kiosztásakor mindenki jelölte a hangulatszíven az épp aktuális hangulatát. Alig volt köztünk olyan, aki negatív arcra helyezte csipeszét. Legtöbben örültek, vidámak érezték magukat, ások meglepődtek azon, hogy jobb bizonyítványt kaptak, mint amire számítottak.
A hangulatszív elkészítése közben érzelem memóriakártyákat és érzelem kockákat is készítettünk. A szünetekben sokat játszottunk ezekkel.
A legnagyobb munkát a kaleidoszkópok elkészítése tette ki. A neten talált videó segítségével lépésről lépésre állítottuk össze. Miért a kaleidoszkópot választottuk? Mert működésében egyszerre fontos a szabályosság, és véletlenszerűség. A kis eszközbe belenézve azt képzelünk bele, amit csak akarunk. Szabadon szárnyalhat fantáziánk, így a legkülönlegesebb tervek is megfogalmazódhattak.
Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
A hónap feladatai annyira elragadta tetszésünket, hogy a céleszközök legyártására is vállalkoztunk.
Egyénileg és főleg párosával/csoportosan dolgoztunk. Először megterveztük az eszközt.Összegyűjtöttük a hozzávalókat és 5leteltünk. Ügyes kezek szakkörön is, technika órán is és sokan otthon is (szülők bevonásával) készítették a jobbnál jobb céleszközöket.
Végük kiállítást rendeztünk a termékekből az iskola folyosóján.
A képek magukért „beszélnek”.
Szabadalmaztatásra még nem került sor. 🙂 De ami késik nem múlik…..
Várkonyi István Általános Iskola, Cegléd, Széchenyi út 14/d
Gyorsan eltelt ez a hónap is.
Tűztünk ki közeli és távlati célokat is. Amit elértünk, annak nagyon örültünk, ami még messzebb van, azért dolgozunk.
A hónap dala kedvenccé vált, iskolai éneklő osztályok napjára ezzel készülünk. Zenei alap nélkül, egyszerű ritmushangszerekkel.
Hálás köszönetünk a dalért! ❤
Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
Boldogságóránkra vendéget vártunk, az Alapítvány mentora személyében , ezért nagyon takaros portát rittyentettünk az osztálytermünkben, mert ha vendég érkezik úgy illik.
Az órát a hónap dalával kezdtük. Ezt követte Mónika néni ppt-je a Leghasznosabb dolog meséről.
A gyerekeket elvarázsolta a történet. Megírták képeslapjaikat Cecil és Cili személyében, amiket bedobtak a királyi postaládába. Azóta is ott lapulnak……
„Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart” idézetről beszélgetünk.
Sokat emlegettük az 1.osztályban készített CÉLautónkat,ami azóta is az osztálytermünk egyik kis „csodája”.
Ezt követően csoportmunkában dolgoztak a gyerekek:
— rövid és hosszú távú célokat válogattak szét,
— párosították a célokat az eszközökkel,
— majd célokat válogattak szét: iskola, család, sport szempontok szerint.
Végül mindenki elhelyezett 1sakkfigurát a saját választott célja szerint a darts táblákon, hogy hol áll most jelenleg a célja elérésében.
Az órát Éva néni és a gitárja segítségével ( aki a MÜPÁ-ból rohant vissza hozzánk 3órára) az ÚJÉV dalával fejeztük be.
Élveztük az óra minden percét. 😊