Az óra elejét egy rövid lazító gyakorlattal kezdtük – rongybabagyakorlat. Meghallgattuk a hónap dalát, énekeltük. Értékeltük az előző évet, majd felvetődött a kérdés, kell-e valamin javítani, változtatni. meglepően jól látták saját hibáikat, könnyen alkottak új javító célokat. Meghallgattuk a mesét( Az öreg halász és nagyravágyó felesége) Felmerültek új célok, kívánságok. Három kívánságuk lehetett, ami szerencsére nem csak anyagi, hanem egészséggel, családdal kapcsolatos volt. Megbeszéltük, hogy a célokért tenni is kell, hogyan tudnánk egymásnak segíteni, hogy céljukat elérhessék. Megkerestük egymás erősségeit, segítettünk azok megtalálásában. Elkészült a keresztrejtvény és az útkereső feladat. Az óra végén egy meditációs gyakorlattal zártuk le. Képzeletbeli utazás és vizualizáció a célokkal.
Célok kitűzése és elérése
Az óra elejét egy rövid lazító gyakorlattal kezdtük – rongybabagyakorlat. Meghallgattuk a hónap dalát, énekeltük. Értékeltük az előző évet, majd felvetődött a kérdés, kell-e valamin javítani, változtatni. meglepően jól látták saját hibáikat, könnyen alkottak új javító célokat. Meghallgattuk a mesét( Az öreg halász és nagyravágyó felesége) Felmerültek új célok, kívánságok. Három kívánságuk lehetett, ami szerencsére nem csak anyagi, hanem egészséggel, családdal kapcsolatos volt. Megbeszéltük, hogy a célokért tenni is kell, hogyan tudnánk egymásnak segíteni, hogy céljukat elérhessék. Megkerestük egymás erősségeit, segítettünk azok megtalálásában. Elkészült a keresztrejtvény és az útkereső feladat. Az óra végén egy meditációs gyakorlattal zártuk le. Képzeletbeli utazás és vizualizáció a célokkal.
Motivációként a Van nekem egy álmom című dalt meghallgattuk, eljátszottuk. Ezzel az óra hangulatát meg is alapoztuk. Beszélgettünk a célok kitűzéséről, a labirintusból igyekeztek kijutni (feladatlap).
A Leghasznosabb dolog című mesét eljátszottuk. Nagyon lelkesen dolgoztak a gyerekek az adott résznél: kis színes lapra lerajzolták, hogy mit kívánnak a szülők a gyerekeiknek, majd eljátszották az útraindító rítust, megvallották az érzéseiket a lovaiknak, eljátszották az elválást egymástól, majd zsák sablonba rajzolták a leghasznosabb dolgot, melyet a királynő tanító néninek egyesével átadtak, végül jött az ünneplés, az örömtánc Katona Klári Egy feladatod van című dalára az Oliver című musicelből.
A gyerekek lelkesek voltak, mindvégig teljes odaadással alkottak, játszottak, ünnepeltek.
Nagyon jó érzés volt látni, hogy mennyire feltöltődtek általa.
Köszönöm a tanító néni aktivitását, valamint a lehetőséget!
A motiváció kialakítására a Van nekem egy álmom című dalt – hallgattuk meg és játszottuk el, majd meghatároztuk a célok kitűzése témáját.
A leghasznosabb dolog című mese következett, melynek aktív részesei lehettek: kis színes papírra lerajzolták, hogy a szülők mit kívántak a gyerekeiknek, majd eljátszottuk az útraindító rítust, megvallották az érzéseiket a lovaknak, elváltak az ikertestvérek egymástól, illetve lerajzolták a leghasznosabb dolgot a sablon zsákba, végül odaadták a királynőnek – az osztályfőnöknek. Végül Katona Klári Egy feladatod van című dalára táncoltunk közösen. Végül mindenki kapott egy labirintus játékot, melyet hazavihettek.
Aktív, vidám óránk volt, mindenki nagyon beleélte szerepébe magát.
Köszönöm a tanító néninek az aktív közreműködést és a lehetőséget!
Az órát egy ráhangoló játékkal kezdtük – némajátékkal játszd le, hogy mivel töltötted az előző évben a legtöbb idődet, a többiek kitalálták. A gyakorlat energetizáló volt, sokat nevettek közben.
Mondatbefejezéssel folytattuk az órát: Olyan ember szeretnék lenni, aki… – mély gondolatok fogalmazódtak meg, nagyon tettszett, ahogy a mondatokat befejezték.
Beszéltünk arról, hogy mi a különbség az álmodozás és a célkitűzés között, majd rátértünk arra, hogyan érhetjük el a céljainkat, valamint miért is jó, hogy vannak céljaink.
Egy kérdőívet töltöttek ki arról, hogy milyen szokásaik vannak a céljaik elérésének útján, melyeket megbeszéltük – mi az amit célszerű követni, mi az amit jobb kerülni. Megismerték a SMART célok kitűzésének menetét, kaptak egy kis segítséget, ahhoz, hogyan lehet jó célokat kitűzni.
Végül sikertörténetet írtak csapatonként megadott mondatrészek beolvasztásával.
Az óra dinamikusan telt, a gyerekek mindvégig nagyon aktívak voltak.
Köszönöm az osztályfőnök támogatását és a lehetőséget!
A terem átrendezését követően vezetett relaxációval kezdtünk, mely arra fókuszált, ki és mivel töltötte az elmúlt évben a legtöbb időt – tipikus válaszok: tanulással, sportolással, gépezéssel, telefonozással. Mondatbefejezéssel folytattuk: Olyan ember szeretnék lenni, aki…
Beszélgettünk arról, hogy a célkitűzés és az álmodozás között mi a különbség – többen nagyon jól megtudták fogalmazni, így aki számára nem volt egyértelmű, ő is megérthette. Arról is beszéltünk, miért jó, hogy vannak az embernek céljai.
Kitöltötték azt a kérdőívet, mely arra fókuszált, mit tesz annak érdekében, hogy elérje célkitűzését. Ezt követően célkitűzésre fókuszáló SMART feladatlapot kaptak – hozzá egy ellenőrző listát, hogy pontosan fogalmazzák meg legfőbb céljukat. Asztalonként egy-egy célkitűzést meghallgattam.
Végül pozitív történet alkotása történt csapatonként megadott mondattöredékek segítségével. Ez a feladat volt számukra a legtöbbet adó – csapatmunka, közös történet, sok nevetés.
Komoly foglalkozás volt, ehhez mérten komolyan is vették a gyerekek. Köszönöm a kolléganő motiváló részvételét és a lehetőséget.
Januári hónapban beszélgettünk a gyerekekkel a célokról, célok kitüzése és azok eléréséért való tennivalókról. A gyerekek meghallgatták a Boldogvár meséjét , majd beszélgettünk melyek azok a dolgok amiket elszeretnének érni a közeljövőben. Sok érdekes ötletet osztottak meg velünk a gyerekek, majd ezzel kapcsolatban a Neked mik a céljaid ? feladatlap- színezőt is megoldották.
Énekléssel,tánccal és egy célbadobós játékkal zárult a foglalkozás.
Januári hónapban beszélgettünk a gyerekekkel a célokról, célok kitüzése és azok eléréséért való tennivalókról. A gyerekek meghallgatták a Boldogvár meséjét , majd beszélgettünk melyek azok a dolgok amiket elszeretnének érni a közeljövőben. Sok érdekes ötletet osztottak meg velünk a gyerekek, majd ezzel kapcsolatban a Neked mik a céljaid ? feladatlap- színezőt is megoldották.
Énekléssel,tánccal és egy célbadobós játékkal zárult a foglalkozás.
DE Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája Arany János téri feladatellátási helye
A januári téma a célkitűzés, céljaink elérése volt. Feldolgoztuk, hogy miért fontosak a célok, mit jelent a reális célkitűzés, mennyire valósíthatók meg a kitűzött célok, milyen érzés az, ha elérjük céljainkat.
A gyerekek vágyaikat egy varázsgömbbe helyezték el, amelyet havonként előveszünk, hogy lássák, mit értek már el céljaikból.