Fontos, hogy már kiskorban legyen céljaik, és próbáljuk ezeket elérni kitartással, alázattal, türelemmel!
Célok kitűzése és elérése
Mivel az osztálykám még mindig elég hangos csapat, leporoltuk a tavaly már kitalált csöndesség -képességet, és coaching módszerek alapján megpróbáltuk elérni idén is azt a célt, hogy halkabbak legyünk a folyosón, az ebédlőben, a szünetekben.
Van még hová fejlődnünk, de azt hiszem, jó az irány. 🙂
Egyúttal elérkezettnek láttam az időt arra is, hogy további célokat tűzzünk ki magunk elé, pl. a hatékony tanulás, önellenőrzés mikéntjébe is belevágtunk ugyanezzel a módszerrel.
Ehhez kapcsoltuk a további hónapok témaköreit is.
Mivel az osztálykám még mindig elég hangos csapat, leporoltuk a tavaly már kitalált csöndesség -képességet, és coaching módszerek alapján megpróbáltuk elérni idén is azt a célt, hogy halkabbak legyünk a folyosón, az ebédlőben, a szünetekben.
Van még hová fejlődnünk, de azt hiszem, jó az irány. 🙂
Egyúttal elérkezettnek láttam az időt arra is, hogy további célokat tűzzünk ki magunk elé, pl. a hatékony tanulás, önellenőrzés mikéntjébe is belevágtunk ugyanezzel a módszerrel.
Ehhez kapcsoltuk a további hónapok témaköreit is.
Mivel az osztálykám még mindig elég hangos csapat, leporoltuk a tavaly már kitalált csöndesség -képességet, és coaching módszerek alapján megpróbáltuk elérni idén is azt a célt, hogy halkabbak legyünk a folyosón, az ebédlőben, a szünetekben.
Van még hová fejlődnünk, de azt hiszem, jó az irány. 🙂
Egyúttal elérkezettnek láttam az időt arra is, hogy további célokat tűzzünk ki magunk elé, pl. a hatékony tanulás, önellenőrzés mikéntjébe is belevágtunk ugyanezzel a módszerrel.
Ehhez kapcsoltuk a további hónapok témaköreit is.
Az idei évet örömmel kezdtük, hiszen a hosszú szünet után újra találkoztunk. Tele élményekkel, melyeket jó volt megosztani egymással. Reményeiket, vágyaikat, céljaikat fogalmazták meg a gyerekek, hiszen a kezdet-az újév elvégzendő feladatokat és elérendő célokat tartogat mindannyiunk számára. A tartalmas foglalkozást vidám, évindító versek faragásával zártuk, melyeket csoportokban készítettek el a tanulók. A kreatív munka sok örömet, boldog pillanatot okozott. Rengeteget derültek a gyerekek a jól sikerült verseken.
A célok elérése és kitűzése volt e havi boldogságóra témánk. Ahhoz, hogy teljes életet éljünk, mindig kellenek elérendő céljaink. A foglalkozásomat dr. Bagdy Emőke relaxációs gyakorlatával kezdtük a „Fújj, fújj” szélutánzással, mely által nyugodtabbá váltak a gyerekek és kezdhettük a tevékenységet. Körben ülve arról beszélgettünk, hogy a csoport, mivel iskolába készül, céljai között van az, hogy jól tanuljon, sok ötöst hozzon haza, legyenek új barátai, ne féljen az ismeretlen akadályoktól, megkösse egyedül a cipőjét….Egy óvodás gyermeknek- nagycsoportban már vannak komoly céljai: ezeket próbáltuk meg együtt megfogalmazni. Ezután a szekrény elé felfüggesztett karikába kezdtünk dobálni babzsákokat: a játék lényege nem az volt, hogy sikerüljön beletalálni, hanem, hogy segítsük, bíztassuk egymást, drukkoljunk a másiknak, és mindenkit megtapsoljunk. Ez idő alatt a bátortalanok is felbátorodtak, jól esett nekik a közösség biztató ereje. Bezzeg Andrea: Boldogvár c. meséjét meséltem el a gyerekeknek, mely során a szegény legény akadályokon át jutott el a boldogvárig. Eztán megbeszéltük, milyen érzés lehetett neki, mikor sikerült egy akadállyal megküzdeni és mit érzünk mi, mikor sikerül egy célunkat elérni. A foglalkozást egy közös mozaikozással folytattuk: egy nagy alakú papírra várat rajzoltam, melyet együtt ragasztottuk be papírmozaikokkal és kitettük a csoportszoba falára a mi boldogvárunkat. Ennek nyomán a gyerekek elkezdtek várakat rajzolni és így majdnem mindenkinek lett egy saját boldogvára. Közös tablót is alkottunk: céljainkat rajzoltuk, ragasztottuk fel rá. A tevékenység végén meghallgattuk Bagdi Bella : Pozitív mondókáját és együtt mondogattuk vele.
A folyosón található, a mi Boldogság várunk. A vár következő puzzle darabját kerestük meg, ami nem más, mint a célok elérése. Zöld óvodásként kiemelten figyelünk a környezettudatosságra, a környezetünkben élőkre. Az ősz végén kihelyezett madáretetőkre is figyelünk. Célként fogalmaztuk meg, hogy minden nap, legalább 2-en megnézik, elegendő eleség van-e a madaraknak, illetve, hogy folyamatosan készítünk saját készítésű eleséget is nekik. Minden nap kiválasztjuk, ki lesz a napi „madáreleség” figyelő. Képekből kiválasztottuk, milyen madarakat várhatunk az etetőhöz. Amint „elkészült az eleség” megbeszéltük, hogy milyen célokat tudunk még megfogalmazni, például az óvodában és otthon. Mit tegyünk, hogyan ellenőrizzük, hogy ezek megvalósulnak-e. Ezután felöltöztünk, s kimentünk elhelyezni a fákra a napraforgós almákat.
A relaxáció után meghallgattuk a „Van nekem egy álmom” c. dalt, majd a gyerekek megfogalmazták saját céljaikat, álmaikat. Babzsákot dobtak karikába miután elmondták, hogy mit szeretnének elérni. A mese és a kérdések megválaszolása után Fehér Klára: Foglalkozások szövegét mondtam el nekik, majd utána sorrendbe rakták az ehhez tartozó képeket. Beszélgettünk egyes foglalkozásokról, majd a foglalkozás lezárásaként kiszínezték a célok jelét és felragasztották a Boldogságvár következő lépcsőfokára.
Az órát egy színezővel kezdtük, amelyen a Munkafüzet 70.oldalán szerepel. Könnyű volt ezután át kötni a célokra a figyelmet. A sikeres sportolók jó példák voltak a célok kitűzéséhez. Számos sportolót említettünk, akik hosszas, kitartó munkájuknak köszönhetően elérték kitűzött céljaikat. Most annyi apropója volt az órának, hogy a célok kitűzése kapcsán, amikor meghallgattuk egymás céljait megkértem a tanulókat gondolják át mivel tudnák a társuk céljait segíteni. Ez nehéz feladat volt számukra, de pár indító gondolat elég volt ahhoz, hogy megfogalmazzák majd papírra vessék ígéreteiket, amivel a másik céljait tudják támogatni.