A célok kítűzése és elérése témával kapcsolatosan megismerkedtünk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalával. A foglalkozást relaxációs gyakorlattal folytattuk: minden gyermek lefeküdt a szőnyegre, becsukta a szemét, és elképzelte, mi szeretne lenni, ha felnő. Ezután le is rajzolták az elképzeléseiket. Gyönyörű és ötletes rajzok születtek.
Célok kitűzése és elérése
Miskolci Kazinczy Ferenc Általános és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Iskola
Arról beszélgettünk, hogy ki mit szeretne elérni a közeljövőben, és hosszabb távon. Lerajzolták, hogy mik szeretnének lenni.
MSZC Gépészeti Szakközépiskolája
Célok kitűzésével kapcsolatos vizsgálatok ismertetésével kezdtük, mennyire jól ki lehet mutatni, hogy fokozza a boldogságunkat, a sikerességünket, ha célokat tűzünk ki, odatesszük magunkat és elérjük azokat. Összegyűjtöttük a céltalan és a céllal rendelkező ember jellemzőit. Az ifjú és az angyal c. történet felolvasásával arra koncentráltunk, hogy gyakran a félelem tart vissza bennünket a nagyobb célok kitűzésétől. A diákok fantáziagyakorlat során elképzelték magukat 10, illetve 20 év múlva, végiggondolva, milyen lépéseket kell ahhoz tenni, hogy ezek megvalósulhassanak. 2 befejező momentum: Arnold Schwarzenegger motivációs videójának megtekintése, illetve végiggondoltuk, mire van befolyásunk és mire nem. Mottó: „Az életben nem az jelenti a tragédiát, ha nem éred el a célokat, hanem ha nincsenek céljaid.” (B.E. Mays)
Beszélgettünk arról a gyerekekkel, hogy kinek vannak újévi fogadalmai. Kinek milyen céljai vannak, amiket a tanévben, vagy felnőttkorára szeretne elérni. Koncentrikus körökben ábrázolták a fő céljaikat, a részcélokat.
A céljaink megvalósítása, boldogságóráink egyik visszatérő témája. A matematika óráinkba is mindig csempészünk egy kis boldogságórát, egy kis örömöt. Év végén a gyerekek a kitűzött céljaikat megvalósították, egy kis boldogság emléklappal.
„Az út a fontos, nem a cél!” kifejezés értelmezése közösen.
Miért fontos, hogy életünkben legyenek próbák? Milyen segítséget kaphatunk a megoldások során? Milyen erősségeinkre támaszkodhatunk? Hogyan lehetünk sikeresek és ez milyen érzés?
Megfogalmaztuk közösen azokat a célokat a következő félévre az iskolában, melyek a legfontosabbak számunkra/tanulmányi eredmény, magatartás/. Puzzlet készítettünk az egyéni céljainkból. Lejegyeztük a megfogalmazott erősségeinket, melyekre támaszkodhatunk a céljaink eléréséhez. Végül, de nem utolsó sorban feljegyeztük, mi motivál bennünket, és kikre támaszkodhatunk céljaink elérése érdekében. Tanulóim a következő idézettel zárták a foglalkozást: „Célozd meg a Holdat! Még ha elhibázod is, a csillagok közt landolsz.” /Les Brown/ – Nagyon érdekes, értékes perceket töltöttünk együtt, hiszen bátran elmondták közeli és távoli céljaikat, így talán még jobban megismerték egymást kis közösségünkben.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A foglalkozáson megbeszéltük a gyerekekkel, miért fontos az, hogy célokat tűzünk magunk elé. A célok elérése önbizalmat, örömet ad, az úton rengeteg új tapasztalatra teszünk szert. Az egyéni célok mellett beszélgettünk az osztályunk közös céljairól is: jobb magatartás, kevesebb konfliktus. Ahhoz, hogy közös céljainkat elérjük, együttműködésre van szükség. A foglalkozáson a gyerekek kisebb csoportokban megépítették Lego-ból a jövőbe vezető robotjárműveiket. A munka során figyeltek egymásra, megosztották egymás között a feladatokat, hogy elérjék együttes erővel a közös célt. Az óra nagyon jó hangulatban telt, a közösen készített jövőbe vezető járműveket a program segítségével útnak is indítottuk
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Beszélgettünk arról, kinek milyen céljai vannak, vannak-e, mit szeretnének elérni az életben, gondolkodtak-e már ilyenen. Mi a hobbijuk, mi érdekli őket, mi fontos számukra, mi fontos az életben. Nehéz vagy könnyű-e megvalósítani céljainkat. Egyedül vagy másokkal összefogva boldogulunk-e jobban az életben. Tettek-e újévi fogadalmat? Kitűztünk magunk elé 1-1 célt minden nap, amit egyéni-és osztály szinten is megvalósítunk. Bátorítottuk, ösztönöztük, figyelmeztettük egymást erre. A Leghasznosabb dolog című mesét elolvastuk részletekben, és ahhoz kapcsolódó feladatokat oldottunk meg.
Amit elképzelsz, arról lesz egy képed és könnyebben eléred. Ne add fel, ha nehéz is, tűzz ki célokat és tegyél értük!