Az órát egy ráhangoló játékkal kezdtük – némajátékkal játszd le, hogy mivel töltötted az előző évben a legtöbb idődet, a többiek kitalálták. A gyakorlat energetizáló volt, sokat nevettek közben.
Mondatbefejezéssel folytattuk az órát: Olyan ember szeretnék lenni, aki… – mély gondolatok fogalmazódtak meg, nagyon tettszett, ahogy a mondatokat befejezték.
Beszéltünk arról, hogy mi a különbség az álmodozás és a célkitűzés között, majd rátértünk arra, hogyan érhetjük el a céljainkat, valamint miért is jó, hogy vannak céljaink.
Egy kérdőívet töltöttek ki arról, hogy milyen szokásaik vannak a céljaik elérésének útján, melyeket megbeszéltük – mi az amit célszerű követni, mi az amit jobb kerülni. Megismerték a SMART célok kitűzésének menetét, kaptak egy kis segítséget, ahhoz, hogyan lehet jó célokat kitűzni.
Végül sikertörténetet írtak csapatonként megadott mondatrészek beolvasztásával.
Az óra dinamikusan telt, a gyerekek mindvégig nagyon aktívak voltak.
Köszönöm az osztályfőnök támogatását és a lehetőséget!
Célok kitűzése és elérése
A terem átrendezését követően vezetett relaxációval kezdtünk, mely arra fókuszált, ki és mivel töltötte az elmúlt évben a legtöbb időt – tipikus válaszok: tanulással, sportolással, gépezéssel, telefonozással. Mondatbefejezéssel folytattuk: Olyan ember szeretnék lenni, aki…
Beszélgettünk arról, hogy a célkitűzés és az álmodozás között mi a különbség – többen nagyon jól megtudták fogalmazni, így aki számára nem volt egyértelmű, ő is megérthette. Arról is beszéltünk, miért jó, hogy vannak az embernek céljai.
Kitöltötték azt a kérdőívet, mely arra fókuszált, mit tesz annak érdekében, hogy elérje célkitűzését. Ezt követően célkitűzésre fókuszáló SMART feladatlapot kaptak – hozzá egy ellenőrző listát, hogy pontosan fogalmazzák meg legfőbb céljukat. Asztalonként egy-egy célkitűzést meghallgattam.
Végül pozitív történet alkotása történt csapatonként megadott mondattöredékek segítségével. Ez a feladat volt számukra a legtöbbet adó – csapatmunka, közös történet, sok nevetés.
Komoly foglalkozás volt, ehhez mérten komolyan is vették a gyerekek. Köszönöm a kolléganő motiváló részvételét és a lehetőséget.
Januári hónapban beszélgettünk a gyerekekkel a célokról, célok kitüzése és azok eléréséért való tennivalókról. A gyerekek meghallgatták a Boldogvár meséjét , majd beszélgettünk melyek azok a dolgok amiket elszeretnének érni a közeljövőben. Sok érdekes ötletet osztottak meg velünk a gyerekek, majd ezzel kapcsolatban a Neked mik a céljaid ? feladatlap- színezőt is megoldották.
Énekléssel,tánccal és egy célbadobós játékkal zárult a foglalkozás.
Januári hónapban beszélgettünk a gyerekekkel a célokról, célok kitüzése és azok eléréséért való tennivalókról. A gyerekek meghallgatták a Boldogvár meséjét , majd beszélgettünk melyek azok a dolgok amiket elszeretnének érni a közeljövőben. Sok érdekes ötletet osztottak meg velünk a gyerekek, majd ezzel kapcsolatban a Neked mik a céljaid ? feladatlap- színezőt is megoldották.
Énekléssel,tánccal és egy célbadobós játékkal zárult a foglalkozás.
DE Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája Arany János téri feladatellátási helye
A januári téma a célkitűzés, céljaink elérése volt. Feldolgoztuk, hogy miért fontosak a célok, mit jelent a reális célkitűzés, mennyire valósíthatók meg a kitűzött célok, milyen érzés az, ha elérjük céljainkat.
A gyerekek vágyaikat egy varázsgömbbe helyezték el, amelyet havonként előveszünk, hogy lássák, mit értek már el céljaikból.
A gyerekek csoportonként a Leghasznosabb dolog mesén végighaladva megírták az üdvözlőlapokat, majd megírták a málhazsákba milyen értékeket tennének. Végül közösen kiválasztották azokat az értékeket, amelyeket mindenki fontosnak tartott.