Az órákat énekkel kezdtük, majd beszélgetőkörrel. Majd feldolgoztuk a témához kapcsolódó mesét. Minden gyerek 3 aranyhalat kapott, melyekre a céljaikat írhatták rá. Megbeszéltük mi a cél és a kívánság közötti különbség. Ők mit tudnak tenni a céljaik eléréséhez. Miután mindenki kitűzött 3 célt és a halakra ráírta a saját nevét. A halacskák egy közös falra kerültek. Mindenki tudta tanulmányozni a társai célkitűzéseit és voltak akik segíteni tudtak egymásnak a megvalósításban. A gyerekek ígéret kártyákkal erősítették meg az egymásnak nyújtott segítségeiket. A hónap során a gyerekek folyamatosan szedték le azokat a halakat, amelyeket már megvalósítottak és tehettek fel új célokat (halakat) is. Meditációs gyakorlatokat testnevelés órán végeztünk.
Célok kitűzése és elérése
Visszajött a répa című mesével ráhangolódtunk a témakörre. Tél van, hideg az idő a madarak is fáznak és nincs mit enniük. Hogyan tudunk nekik segíteni? Beszélgettünk, ötleteltünk, mit tehetünk. A beszélgetés részeként megegyeztünk abban, hogy készítünk a madaraknak madáretetőt. A célkitűzést közös munka követte. Közben madáretetős verset mondogattunk: „ Csip, csirip. Csip, csirip. Koldulgatok egy kicsit. Morzsát, maradék kenyeret. Megtöltöm jól a begyemet.”
Az elkészült alkotásokat kitettük a faliújságra. Az udvari játék során pedig megtöltöttük a kinti madáretetőnket is eledellel.
Amikor a gyermek meglát egy feladatot (tökmaggal rakunk ki előrajzolt mintákat), aminek a menetét az óvó néni megbeszélni velük, először csak bátortalanul, esetleg segítséget kérve kezd hozzá. De a kíváncsisága, és a kitartása hajtja előre, és boldogan mutatja a kész művét, hogy: „Óvó néni! Kész vagyok!” Majd maga elé vesz egy másik mintát, vagy olykor ugyanazt, és ismét megcsinálja a feladatot.
Mindez természetesen életkortól-, és egyéni képességektől függ. Januárban ez a témakör határozta meg mindennapi tevékenységeinket.
Taktaharkányi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde
A foglalkozást Bagdi Bella:van nekem egy álmom c dalával kezdtük.Beszélgettünk arról ,hogy milyennek képzelik el,amikor felnőttek lesznek.Érdekes álmok születtek,reméljük teljesül.
Egy közös cél érdekében sokszor arra van szükség, hogy együttműködjünk. Közösen megbeszéljük, mi a célunk, hogyan valósítsuk azt meg, kik vesznek rajta részt és az esetleges hibáknál hogyan ne adjuk fel, hogyan korrigáljunk. Ebben a témában sokat segített Boldogvár meséje, ahol a fiú tűzön-vízen át megküzdött a céljaiért és visszatért az élet Boldogvárba.
Mi közösen építettük és festettük meg Boldogvárat.
Szikszai György Református Általános Iskola
Ebben a témában a beszélgetés során a meseírás mellett döntöttünk. A közös mesélés során sokat nevettünk és a történet végén még a másikon való segítés is fontossá vált számukra.
Szikszai György Református Általános Iskola
Ebben a témában a beszélgetések után úgy döntöttünk, hogy közösem írunk egy mesét. A fogalmazás közben sokat nevettünk, de végül megszületett a mese, melynek persze része lett a másikon való segítés is.
Közös céljainkról csoportokban beszélgettek a gyerekek, megfogalmazták majd rajzoltak hozzá. Most elsősorban az együttműködés volt a fő témakör. Közösen megszavaztuk, átbeszéltük, kiraktuk a falra.
Rendszeresen játszunk a gyerekekkel Három kívánság című játékot, ezzel fejlesztve a pozitív szemléletmódjukat.
Meghallgattuk a ,,Van nekem egy álmom” című dalt, közben megkértem a gyerekeket, hogy gondolják át, hogy mit szeretnének a legjobban, mik a céljaik. Meghallgattam a vágyaikat, álmaikat. Azután elmeséltem Boldogvár című mesét. A héten kiválasztottunk egy napot, amikor mindannyian pirosba öltöztünk és aznap csak jó cselekedeteket vihettünk véghez.