Célok kitűzése és elérése
Célok kitűzése és elérése
A hónap aktuális témájára hangolódtunk. Boldog Bella megint egy izgalmas mesét hozott el nekünk. Bezzeg Andrea: Boldogvár meséjének kezdetét. A mese után egy postaláda került elő benne egy levéllel. A borítékban egy várról készült fotó állt, és egy levél. Egy hercegnő írta nekünk aki arra kért, hogy segítsünk neki újra építeni a várat amit sajnos egy varázsló lerombolt. A kis óvodásod szívesen vettek részt az építkezésben. Közben meghallgattunk a cifra palota című dalocskát is.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
A 6. osztályos tanulók egyénileg átgondolták, hogy milyen tevékenységgel töltötték el a legtöbb időt. Majd állóképekben bemutatták egymásnak a cselekvéseket, melyeket a többiek kitaláltak. Vidáman, sokat nevetve telt az óra.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
A 6. osztályos tanulók egyénileg átgondolták, hogy milyen tevékenységgel töltötték el a legtöbb időt. Majd állóképekben bemutatták egymásnak a cselekvéseket, melyekett a többiek kitaláltak. Vidáman, sokat nevetve telt az óra.
A téma feldolgozása során megbeszéltük, hogy az új esztendő első napjaiban az emberek fogadalmakat tesznek, célokat tűznek ki maguk elé. Az a helyes, ha olyan célokat választunk, amelyeket teljesíteni tudunk, és ez az év során is és az év végén is megelégedettséggel tölthet el bennünket. Milyen jólesik azt érezni, hogy sikerült!
A gyerekek először szabadon, kedvük szerint mondhattak olyan dolgokat, amelyeket szeretnének elérni, teljesíteni. Később pedig megbeszéltük, hogy készülünk a felső tagozatra, az ötödik osztályra. Ötletbörzét tartottunk, olyan dolgokat fogalmaztak meg a gyerekek, hogy miket tűznek ki maguk elé jövőre. A sok jó ötlet a táblára került, majd mindenki választhatott önállóan egyet ezek közül, amelyet írásban rögzített. A végén felolvasta egyenként mindenki. Nagyon érdekes és tanulságos volt, hogy ki, mit választott, és miért éppen azt.
Célok kitűzése és elérése
Célba dobó játékot játszottunk, karikába babzsákkal, közben a hónap aktuális témájára hangolódtunk. Tervet készítettünk a feladathoz, amit megbeszéltünk, és elmondhatták a gyermekek a társaiknak is. A játék során megtapasztalhatták a gyermekek az esetleges kudarcot, válságot, amit újra terveztünk. A „Villámlazítás”, és a „Medve vagyok, cammogok” relaxációs gyakorlattal folytattuk a foglalkozást, majd meghallgattuk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát, amelyre táncoltunk is. Kis csengettyűvel jeleztem Bezzeg Andrea: Boldogvár meséjének kezdetét. A mese után a csoporthoz egy kismadár érkezett, aki a csőrében egy levelet hozott a gyermekeknek. Ebben a levélben az állt, hogy mi is eljuthatunk a „Boldogságvárhoz”. Egy térkép segítségével a csoportszobán belül, nyilak és ábrák fognak bennünket elvezetni a várhoz. Nagy izgalommal, és lelkesen követtük a jeleket. A gyermekek végig lelkesek voltak, jó érzés volt látni az arcukon az örömöt, a boldogságot, amikor a várhoz eljutottunk. A gyermekek figyelme rövid idejű, csapongó, ezért a mese tartalmát leegyszerűsítve, rövidebb verzióban adtam át. Öröm volt megtapasztalni, hogy a közös cél érdekében össze tudtak fogni a gyermekek, és együttműködve tevékenykedtek. Végül kiszíneztük a célba érés jelét, majd felragasztottuk a boldogsághoz vezető lépcsőre.
Célok kitűzése és elérése
Célba dobó játékot játszottunk, karikába babzsákkal, közben a hónap aktuális témájára hangolódtunk. Tervet készítettünk a feladathoz, amit megbeszéltünk, és elmondhatták a gyermekek a társaiknak is. A játék során megtapasztalhatták a gyermekek az esetleges kudarcot, válságot, amit újra terveztünk. A „Villámlazítás”, és a „Medve vagyok, cammogok” relaxációs gyakorlattal folytattuk a foglalkozást, majd meghallgattuk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát, amelyre táncoltunk is. Kis csengettyűvel jeleztem Bezzeg Andrea: Boldogvár meséjének kezdetét. A mese után a csoporthoz egy kismadár érkezett, aki a csőrében egy levelet hozott a gyermekeknek. Ebben a levélben az állt, hogy mi is eljuthatunk a „Boldogságvárhoz”. Egy térkép segítségével a csoportszobán belül, nyilak és ábrák fognak bennünket elvezetni a várhoz. Nagy izgalommal, és lelkesen követtük a jeleket. A gyermekek végig lelkesek voltak, jó érzés volt látni az arcukon az örömöt, a boldogságot, amikor a várhoz eljutottunk. A gyermekek figyelme rövid idejű, csapongó, ezért a mese tartalmát leegyszerűsítve, rövidebb verzióban adtam át. Öröm volt megtapasztalni, hogy a közös cél érdekében össze tudtak fogni a gyermekek, és együttműködve tevékenykedtek. Végül kiszíneztük a célba érés jelét, majd felragasztottuk a boldogsághoz vezető lépcsőre.
A nagy papirt felosztottuk úgy hogy mindenkinek legyen rajta hely és mindenki lerajzolhatta rá, hogy mi szeretne lenni, ha felnőtt lesz vagy egy ahhoz kapcsolódó dolgot pl. orvos, rendőr, óvónéni, építész. Miután elkészült, megbeszéltük hogy melyik rajz micsoda és ki rajzolta.
Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum
Boldogságóra
Időpont: január 2023
Osztály: előkészítő
Tanító: Földes Ildikó
Iskola: Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum Szatmárnémeti
Téma: Célok kitűzése és elérése
Az óra szervezése:
1. A téma bevezetése:
– Visszatekintés a decemberi jócselekedetekre
– Újévi népszokásokról beszélgettünk:
• malac sütés – szerencsét hoz
• halat ettünk – pikkelye a pénzt jelképezi
• lencsét főztünk
• köszönteni járunk
– Újévi köszöntőt mond el két gyermek
– Újévi kívánságokat fogalmaznak meg
2. A téma feldolgozása:
Ha az embernek könnyen teljesülnek a kívánságai, bizony könnyen túlzásokba esik.
Mese: Elmesélem ,,Az öreg halász és nagyravágyó felesége” című mesét.
Útkereső: Szerinted melyik állat mire vágyna a legjobban a fenti lehetőségek közül?
Három kívánság:
Mindenki megrajzolja a maga aranyhalacskáját és megfogalmazza neki mik a céljai:
– olvasni, írni megtanulni
– úszni …
Vakon halászni – ügyességi játék
Mese: Boldogvár
– Mi a legnagyobb álmod?
– Milyen érzés amikor sikerül elérni valamit?
– Számodra mit jelent a boldogság?
Rajzok készülnek a várról.