Hogyan lehet elérni a céljainkat? Milyen célokat érdemes kitűzni? Kinek milyen céljai vannak?
Milyen a reális, nem túlzó cél?
Egyéni, csoportos, osztálycélok. Rövid időre kitűzött, távolabbi célok.
Mi kell ahhoz, hogy meg is valósuljanak céljaink?
Ki tud segíteni nekünk ebben?
Célok kitűzése és elérése
Az órákat énekkel kezdtük, majd beszélgetőkörrel. Majd feldolgoztuk a témához kapcsolódó mesét. Minden gyerek 3 aranyhalat kapott, melyekre a céljaikat írhatták rá. Megbeszéltük mi a cél és a kívánság közötti különbség. Ők mit tudnak tenni a céljaik eléréséhez. Miután mindenki kitűzött 3 célt és a halakra ráírta a saját nevét. A halacskák egy közös falra kerültek. Mindenki tudta tanulmányozni a társai célkitűzéseit és voltak akik segíteni tudtak egymásnak a megvalósításban. A gyerekek ígéret kártyákkal erősítették meg az egymásnak nyújtott segítségeiket. A hónap során a gyerekek folyamatosan szedték le azokat a halakat, amelyeket már megvalósítottak és tehettek fel új célokat (halakat) is. Meditációs gyakorlatokat testnevelés órán végeztünk.
Visszajött a répa című mesével ráhangolódtunk a témakörre. Tél van, hideg az idő a madarak is fáznak és nincs mit enniük. Hogyan tudunk nekik segíteni? Beszélgettünk, ötleteltünk, mit tehetünk. A beszélgetés részeként megegyeztünk abban, hogy készítünk a madaraknak madáretetőt. A célkitűzést közös munka követte. Közben madáretetős verset mondogattunk: „ Csip, csirip. Csip, csirip. Koldulgatok egy kicsit. Morzsát, maradék kenyeret. Megtöltöm jól a begyemet.”
Az elkészült alkotásokat kitettük a faliújságra. Az udvari játék során pedig megtöltöttük a kinti madáretetőnket is eledellel.
Amikor a gyermek meglát egy feladatot (tökmaggal rakunk ki előrajzolt mintákat), aminek a menetét az óvó néni megbeszélni velük, először csak bátortalanul, esetleg segítséget kérve kezd hozzá. De a kíváncsisága, és a kitartása hajtja előre, és boldogan mutatja a kész művét, hogy: „Óvó néni! Kész vagyok!” Majd maga elé vesz egy másik mintát, vagy olykor ugyanazt, és ismét megcsinálja a feladatot.
Mindez természetesen életkortól-, és egyéni képességektől függ. Januárban ez a témakör határozta meg mindennapi tevékenységeinket.
Taktaharkányi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde
A foglalkozást Bagdi Bella:van nekem egy álmom c dalával kezdtük.Beszélgettünk arról ,hogy milyennek képzelik el,amikor felnőttek lesznek.Érdekes álmok születtek,reméljük teljesül.
Egy közös cél érdekében sokszor arra van szükség, hogy együttműködjünk. Közösen megbeszéljük, mi a célunk, hogyan valósítsuk azt meg, kik vesznek rajta részt és az esetleges hibáknál hogyan ne adjuk fel, hogyan korrigáljunk. Ebben a témában sokat segített Boldogvár meséje, ahol a fiú tűzön-vízen át megküzdött a céljaiért és visszatért az élet Boldogvárba.
Mi közösen építettük és festettük meg Boldogvárat.
Szikszai György Református Általános Iskola
Ebben a témában a beszélgetés során a meseírás mellett döntöttünk. A közös mesélés során sokat nevettünk és a történet végén még a másikon való segítés is fontossá vált számukra.
Szikszai György Református Általános Iskola
Ebben a témában a beszélgetések után úgy döntöttünk, hogy közösem írunk egy mesét. A fogalmazás közben sokat nevettünk, de végül megszületett a mese, melynek persze része lett a másikon való segítés is.
Közös céljainkról csoportokban beszélgettek a gyerekek, megfogalmazták majd rajzoltak hozzá. Most elsősorban az együttműködés volt a fő témakör. Közösen megszavaztuk, átbeszéltük, kiraktuk a falra.
Rendszeresen játszunk a gyerekekkel Három kívánság című játékot, ezzel fejlesztve a pozitív szemléletmódjukat.