„Az út a fontos, nem a cél!” kifejezés értelmezése közösen.
Miért fontos, hogy életünkben legyenek próbák? Milyen segítséget kaphatunk a megoldások során? Milyen erősségeinkre támaszkodhatunk? Hogyan lehetünk sikeresek és ez milyen érzés?
Megfogalmaztuk közösen azokat a célokat a következő félévre az iskolában, melyek a legfontosabbak számunkra/tanulmányi eredmény, magatartás/. Puzzlet készítettünk az egyéni céljainkból. Lejegyeztük a megfogalmazott erősségeinket, melyekre támaszkodhatunk a céljaink eléréséhez. Végül, de nem utolsó sorban feljegyeztük, mi motivál bennünket, és kikre támaszkodhatunk céljaink elérése érdekében. Tanulóim a következő idézettel zárták a foglalkozást: „Célozd meg a Holdat! Még ha elhibázod is, a csillagok közt landolsz.” /Les Brown/ – Nagyon érdekes, értékes perceket töltöttünk együtt, hiszen bátran elmondták közeli és távoli céljaikat, így talán még jobban megismerték egymást kis közösségünkben.
Célok kitűzése és elérése
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A foglalkozáson megbeszéltük a gyerekekkel, miért fontos az, hogy célokat tűzünk magunk elé. A célok elérése önbizalmat, örömet ad, az úton rengeteg új tapasztalatra teszünk szert. Az egyéni célok mellett beszélgettünk az osztályunk közös céljairól is: jobb magatartás, kevesebb konfliktus. Ahhoz, hogy közös céljainkat elérjük, együttműködésre van szükség. A foglalkozáson a gyerekek kisebb csoportokban megépítették Lego-ból a jövőbe vezető robotjárműveiket. A munka során figyeltek egymásra, megosztották egymás között a feladatokat, hogy elérjék együttes erővel a közös célt. Az óra nagyon jó hangulatban telt, a közösen készített jövőbe vezető járműveket a program segítségével útnak is indítottuk
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Beszélgettünk arról, kinek milyen céljai vannak, vannak-e, mit szeretnének elérni az életben, gondolkodtak-e már ilyenen. Mi a hobbijuk, mi érdekli őket, mi fontos számukra, mi fontos az életben. Nehéz vagy könnyű-e megvalósítani céljainkat. Egyedül vagy másokkal összefogva boldogulunk-e jobban az életben. Tettek-e újévi fogadalmat? Kitűztünk magunk elé 1-1 célt minden nap, amit egyéni-és osztály szinten is megvalósítunk. Bátorítottuk, ösztönöztük, figyelmeztettük egymást erre. A Leghasznosabb dolog című mesét elolvastuk részletekben, és ahhoz kapcsolódó feladatokat oldottunk meg.
Amit elképzelsz, arról lesz egy képed és könnyebben eléred. Ne add fel, ha nehéz is, tűzz ki célokat és tegyél értük!
Szajoli Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Életünk során fontos, hogy célokat tűzzünk ki. Ezek iránytűink. Azonban a megvalósítás rögös útján felmerülő nehézségekre nem kapunk megoldást.A boldogságórák során megtanultuk, hogy milyen fokozatokon mehetünk végig, milyen érzések keríthetnek hatalmukba, amik néha a cél feladását eredményezhetik. Ennek legyőzésére tanítottak ezek az órák.
A 2023-as évet az óvodánkban az Új év, új év, új esztendő című projekttel indítottuk. Ebben a projektben kiemelten foglalkoztunk az új esztendő fogalmával, az idő múlásával, az új célok kitűzésével. Ez okból is nagyon örültem, hogy a Boldogság foglalkozásommal talán sikerül még közelebb hoznom a gyermekeket ehhez a számukra nehezen érthető témához. Megbeszétük a gyermekekkel, hogy miért jó, ha van egy vagy akár több kitűzött célunk, miben segíthet ez nekünk. A foglalkozást kezdő relaxáció, és éneklést követően célba dobást játszottunk, amit nagyon élveztek. Ezt követően elmeséltem nekik a Boldogvár meséjét, melynek köszönhetően még közelebb kerültek ehhez a nehezen megfogható témakörhöz. Végezetül egy nagy karton papírra megrajzoltuk a csoportunk céljait tartalmazó plakátot, melyet kihelyeztünk a csoportban lévő faliújságunkra.
Brunszvik Teréz Napközi Otthonos Óvoda
– Relaxációs gyakorlatok
– Hónap dala: Van nekem egy álmom
– Labda célba gurítása
– Csoportunk céljai: a munkafüzetben körök kiegészítése rajzokká, melyek kapcsolatosak közös céljainkkal
Szilvia Kerekes.Zsomborné Hargitai
Célok elérése
A tanulók a munkafüzetben található idézetek közül kiválasztották azt, mely mondanivalójával leginkább egyetértenek. Sok különböző megoldás született és mindenki meg tudta indokolni döntését. Ezután körbe jártuk az óra témáját:
• Miért van szükség célokra?
• Milyen célokat tűzzünk ki magunk elé?
• Hogyan fogalmazzuk meg?
• Hogyan tudjuk elérni?
• Kinek sikerült már kitűzött célt elérni?
Ezután a tankönyv nyitott mondatait fejezték be a tanulók, ami segített tudatosítani, hogy mely dolgok a legfontosabbak az életükben. Rövid zenés meditáció után az élet különböző területeit megvizsgálva összegyűjtötték, hogy miket értek már el, miket csinálnak jól, miben kéne fejlődniük, milyen céljaik vannak. Végül megbeszéltük, hogy hogyan fogadjuk el és mit csináljunk, ha egy célt nem sikerük elérni.
Jármi Papos Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
„Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy tenni érte.”
Ezzel az idézettel indítottam a beszélgetést, ahol a gyerekek nyíltan elmondták jövőbeli terveiket, elképzeléseiket arról, miként fognak élni felnőttkorukban. Megbeszéltük, ahhoz, hogy a céljaink megvalósuljanak, már általános iskolában is küzdeni kell érte. Később, középiskolában, majd egyetemen pedig már tudatosan kell alakítani az életünket.
Ezután minden tanuló papírra vetette a gondolatait, ahol csodálatos elképzelések várnak megvalósulásra.
Kívánom nekik, hogy sikerüljön a leírt gondolataikat megvalósítani!
Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Fontos, hogy legyenek céljaink, amik fiatalabb korban kisebb célok is lehetnek, az 1. osztályosok közösen építettek egy nagy tornyot.