Először megbeszéltük a cél fogalmát, majd arra jutottunk, céltalanul nem lehet élni, akik célokat tűznek ki maguk elé, azok sikeresebbek és kiegyensúlyozottabbak. Tudatosították a gyerekek, hogy a célért azonban tenni kell, s minden csak úgy megy, ha hiszünk benne.
Ezután azon gondolkodtak, hogy mik az ők egyéni céljuk, majd egy varázstükör segítségével beleképzelték magukat abba, hogy ez miképp valósulhat meg. Ezt közben lerajzolták, bemutatták.
Célok kitűzése és elérése
A foglalkozást a Napimádás relaxációval kezdtük
A témát a „Mese a kitartásról és az optimizmusról” c. történettel vezettem be, melyben a legkitartóbb béka, nem hallgatva senkire, kitartóan küzdött a lehetetlennek tűnő célja eléréséért és végül egyedüliként jutott fel a torony legtetejére.
Ezt követően -kalózos témahetünkhöz kapcsolva- közösen indultunk el egy nagy küldetésre, a kincsvadászatra. A gyerekek térképet kaptak, melyet követve minden állomáson különböző (mozgásos, logikai, ügyességi) próbatételek vártak rájuk, melyeket teljesítve tudtak csak tovább haladni. Hol egyénileg, hol csoportosan kellett ezért megküzdeniük, így jutva el legvégén a megérdemelt kincsekhez.
Nagyon élvezték a gyerekek a kincsvadászatot, úgy érzem ezzel igazán élményszerűvé, emlékezetessé sikerült tennünk ezt a foglalkozást.
Közismert sport emberek sikertörténeteinek felolvasása ,nehézségeik, kudarcaik ,eredményeik megismerése következtetések levonása közösen a tanulókkal.
Az osztály célkitűzése a tornateremben berendezett akadály pálya leküzdése!
Osztály munka: Osztálycélok kitűzése, egyéni célok kitűzése, a megvalósítás támogatóinak felsorolása.
A foglalkozáson szívesen hallgatták a sikeres emberek életútjainak történeteit, lelkesen tűztek ki vágyott célokat, terveztek és együtt gondolkodtunk a megvalósítás útján, módján.
A célok kítűzése és elérése témával kapcsolatosan megismerkedtünk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalával. A foglalkozást relaxációs gyakorlattal folytattuk: minden gyermek lefeküdt a szőnyegre, becsukta a szemét, és elképzelte, mi szeretne lenni, ha felnő. Ezután le is rajzolták az elképzeléseiket. Gyönyörű és ötletes rajzok születtek.
Miskolci Kazinczy Ferenc Általános és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Iskola
Arról beszélgettünk, hogy ki mit szeretne elérni a közeljövőben, és hosszabb távon. Lerajzolták, hogy mik szeretnének lenni.
MSZC Gépészeti Szakközépiskolája
Célok kitűzésével kapcsolatos vizsgálatok ismertetésével kezdtük, mennyire jól ki lehet mutatni, hogy fokozza a boldogságunkat, a sikerességünket, ha célokat tűzünk ki, odatesszük magunkat és elérjük azokat. Összegyűjtöttük a céltalan és a céllal rendelkező ember jellemzőit. Az ifjú és az angyal c. történet felolvasásával arra koncentráltunk, hogy gyakran a félelem tart vissza bennünket a nagyobb célok kitűzésétől. A diákok fantáziagyakorlat során elképzelték magukat 10, illetve 20 év múlva, végiggondolva, milyen lépéseket kell ahhoz tenni, hogy ezek megvalósulhassanak. 2 befejező momentum: Arnold Schwarzenegger motivációs videójának megtekintése, illetve végiggondoltuk, mire van befolyásunk és mire nem. Mottó: „Az életben nem az jelenti a tragédiát, ha nem éred el a célokat, hanem ha nincsenek céljaid.” (B.E. Mays)
Beszélgettünk arról a gyerekekkel, hogy kinek vannak újévi fogadalmai. Kinek milyen céljai vannak, amiket a tanévben, vagy felnőttkorára szeretne elérni. Koncentrikus körökben ábrázolták a fő céljaikat, a részcélokat.
A céljaink megvalósítása, boldogságóráink egyik visszatérő témája. A matematika óráinkba is mindig csempészünk egy kis boldogságórát, egy kis örömöt. Év végén a gyerekek a kitűzött céljaikat megvalósították, egy kis boldogság emléklappal.