Boldogságóra a 2.b-ben!
„Elkészült az Adventi naptárunk… minden reggel kinyitunk egy borítékot, melyekben kedves üzeneteket rejtettünk el.”
Boldogító jó cselekedetek
A karácsony talán a legbensőségesebb ünnepünk. Az óvodában ilyenkor nagy a készülődés. Ünneplőbe öltöztetjük a környezetünket, nagytakarítunk, tiszta, szép ruhát kapnak a babák, feldíszítjük a csoportot, a szívünket. Szeretettel várjuk a szülőket egy kellemes karácsonyi beszélgetésre, vendégségbe, gyertyagyújtásra. Az apró ajándékok titokban készülnek, nagy szeretettel. Mindig meghatódom amikor könnybe lábad egy-egy szülő szeme az ajándék átadásakor. Nagyon szeretem ezt az időszakot.
Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Papp Gáborné
Foglalkozás témája: Boldogító jócselekedetek
A foglalkozás célja: A társas kapcsolatok erősítése.
A foglalkozás feladatai: Ajándékot nem csak kapni, de adni is jó.
Az ajándékozás örömének megismertetése a gyerekekkel.
1. Motiváció: Bogyó és Babóca : A mézeskalácsok c. mese megnézése, beszélgetés a meséről
2. Mézeskalács tésztájának összeállítása közösen, mézeskalácsforma kiválasztása, a sütik kiszúrása, kisütése.
3. Téma feldolgozása mesével: Visszajött a répa c. mese dramatizálása közösen.
4. A mézeskalácsok kidíszítése közösen, elcsomagolása ajándékként a szülőknek, közben Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok c. dalának hallgatása.
5. Lezárás: Bagdi Bella dalára mozgásutánzás.
Mesét olvastam a gyerekeknek a jó cselekedetről, majd több órán is beszélgettünk a témáról. Elsősökhöz képest sokkal több megnyilvánulást hallottam a vártnál. Például, „ha segítünk valakinek, sokkal jobban értékeljük, amink van.” „Segíteni jó!” Azt is próbálták megfogalmazni a saját szavaikkal, hogy a jó cselekedet értelmet ad az életnek. Megbeszéltük, hogy a jó cselekedet során kapcsolatba kerülünk másokkal , ránk mosolyognak, hálásak nekünk , és értékes bárátságok születhetnek ezáltal. A mindennapjainkba belecsempésztük ezeket a gondolatokat és cselekedeteket.
Mindenki kapott egy szívet, amibe egy jó cselekedetet kellett lerajzolnia, illetve leírtam, aki nem tudta rajzban kifejezni a jó cselekedetét. Többen gondolkodóba estek, a sok közül mit is „rakjanak” a szívbe!
Mesét olvastam a gyerekeknek a jó cselekedetről, majd több órán is beszélgettünk a témáról. Elsősökhöz képest sokkal több megnyilvánulást hallottam a vártnál. Például, „ha segítünk valakinek, sokkal jobban értékeljük, amink van.” „Segíteni jó!” Azt is próbálták megfogalmazni a saját szavaikkal, hogy a jó cselekedet értelmet ad az életnek. Megbeszéltük, hogy a jó cselekedet során kapcsolatba kerülünk másokkal , ránk mosolyognak, hálásak nekünk , és értékes bárátságok születhetnek ezáltal. A mindennapjainkba belecsempésztük ezeket a gondolatokat és cselekedeteket.
Mindenki kapott egy szívet, amibe egy jó cselekedetet kellett lerajzolnia, illetve leírtam, aki nem tudta rajzban kifejezni a jó cselekedetét. Többen gondolkodóba estek, a sok közül mit is „rakjanak” a szívbe!
Mesét olvastam a gyerekeknek a jó cselekedetről, majd több órán is beszélgettünk a témáról. Elsősökhöz képest sokkal több megnyilvánulást hallottam a vártnál. Például, „ha segítünk valakinek, sokkal jobban értékeljük, amink van.” „Segíteni jó!” Azt is próbálták megfogalmazni a saját szavaikkal, hogy a jó cselekedet értelmet ad az életnek. Megbeszéltük, hogy a jó cselekedet során kapcsolatba kerülünk másokkal , ránk mosolyognak, hálásak nekünk , és értékes bárátságok születhetnek ezáltal. A mindennapjainkba belecsempésztük ezeket a gondolatokat és cselekedeteket.
Mindenki kapott egy szívet, amibe egy jó cselekedetet kellett lerajzolnia, illetve leírtam, aki nem tudta rajzban kifejezni a jó cselekedetét. Többen gondolkodóba estek, a sok közül mit is „rakjanak” a szívbe!
Mesét olvastam a gyerekeknek a jó cselekedetről, majd több órán is beszélgettünk a témáról. Elsősökhöz képest sokkal több megnyilvánulást hallottam a vártnál. Például, „ha segítünk valakinek, sokkal jobban értékeljük, amink van.” „Segíteni jó!” Azt is próbálták megfogalmazni a saját szavaikkal, hogy a jó cselekedet értelmet ad az életnek. Megbeszéltük, hogy a jó cselekedet során kapcsolatba kerülünk másokkal , ránk mosolyognak, hálásak nekünk , és értékes bárátságok születhetnek ezáltal. A mindennapjainkba belecsempésztük ezeket a gondolatokat és cselekedeteket.
Mindenki kapott egy szívet, amibe egy jó cselekedetet kellett lerajzolnia, illetve leírtam, aki nem tudta rajzban kifejezni a jó cselekedetét. Többen gondolkodóba estek, a sok közül mit is „rakjanak” a szívbe!
Mesét olvastam a gyerekeknek a jó cselekedetről, majd több órán is beszélgettünk a témáról. Elsősökhöz képest sokkal több megnyilvánulást hallottam a vártnál. Például, „ha segítünk valakinek, sokkal jobban értékeljük, amink van.” „Segíteni jó!” Azt is próbálták megfogalmazni a saját szavaikkal, hogy a jó cselekedet értelmet ad az életnek. Megbeszéltük, hogy a jó cselekedet során kapcsolatba kerülünk másokkal , ránk mosolyognak, hálásak nekünk , és értékes bárátságok születhetnek ezáltal. A mindennapjainkba belecsempésztük ezeket a gondolatokat és cselekedeteket.
Mindenki kapott egy szívet, amibe egy jó cselekedetet kellett lerajzolnia, illetve leírtam, aki nem tudta rajzban kifejezni a jó cselekedetét. Többen gondolkodóba estek, a sok közül mit is „rakjanak” a szívbe!
December hónapban hangolódtunk a szeretet ünnepére, a karácsonyra. Sokat beszéltünk arról, hogy ilyenkor nem csak kapni, hanem adni is jó, és nem csak ajándékokat, hanem szeretetet, törődést, odafigyelést, kedves szavakat.
Elolvastuk az Angyal a cipősdobozban c. mesét, utána pedig a gyerekek lerajzolták a saját cipősdobozukat. Nálunk minden éven már hagyomány, hogy az adventi időszakban minden napra kihúzzuk egy gyerek nevét, és hozzá pedig egy napi jó cselekedetet, mint pl. Ma játszok valaki olyannal, akivel keveset szoktam; Ma türelmes leszek magammal és másokkal szemben stb. Nagyon szokták élvezni, és alig várják kinek a nevét húzzák ki, valamint milyen jó cselekedetet. A gyerekek szoktak a szülőknek készíteni karácsonyi ajándékot, idén kis befőttes üveget díszítettek, és azt találtuk ki, hogy milyen jó lenne, ha otthon is tudnának ilyen jó cselekedeteket húzni. Így a karácsonyi szünet összes napjára találtunk ki jó cselekedeteteket, téli élményeket, főként olyanokat, amibe a szülőket is be tudják vonni. Ilyenek voltak pl. ma segítek valamiban anyának, apának, amire megkérnek; Ma kifejezem valaki felé a szeretetemet, aki nagyon fontos számomra; Bunkert építünk; Közösen sütünk valamit stb.
Rajzoltunk a Jobb veled a világ sablonra, a gyerekek a szüleiknek, tásaiknak szánták a rajzokat.
„Ajándék a sorstól, ha valaki képes másoknak segíteni.”