Gyönyörű ez a dal!! Az adventi gyertyagyújtáson együtt énekeltük az iskolásokkal. Hála és köszönet!


Gyönyörű ez a dal!! Az adventi gyertyagyújtáson együtt énekeltük az iskolásokkal. Hála és köszönet!

ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
A 9/B osztály elkészített egy gyönyörű karácsonyfát, melyre 24 kis csomagot raktak, ezzel nem csupán az adventi várakozást szeretnék szimbolizálni, hanem minden kis csomagba rejtettek egy-egy jócselekedetet, amit még a hónapban végre fognak hajtani. A legelső jócselekedet az volt számukra, hogy ezt a fát közösen álmodták meg osztályfőnökükkel és egy jó hangulatú óra keretében össze is állították. Azt mondták, hogy a legszebb ajándék, ami a fa alá kerülhet, az az osztály és kedves Tanárnőjük, mert mindig segítik egymást és összetartanak jóban-rosszban.




II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
ADNI JÓ!!!!!
Kisiskolásainkkal nagyon fontosnak tartjuk, hogy lehetőségeinkhez mérten segítsünk másokon. Egymás segítését, támogatását nem lehet elég fiatalon elkezdeni.
Az ünnepek közeledtével még inkább azt érezzük, hogy mi is szeretnénk valami hasznosat tenni, örömet szerezni. Így egyértelmű volt, hogy csatlakozzunk az Országos Mentőszolgálat felhívásához: „ Minden mentőautóban legyen egy maci!”
A II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola 2. a és 1.c osztályos tanulói óriási lelkesedéssel és nagy szeretettel ajánlották fel játék mackóikat a Hajdúsámsoni Mentőszolgálatnak.
Csécseiné Mihályi Edina – Tóth Szilvia

ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
Meghirdettük iskolánkban a 20 NAPOS JÓ CSELEKEDETEK KIHÍVÁST!
A program célja, hogy minden nap tegyünk valami jót egymásért, ehhez kitettünk a faliújságra egy 20 napra elosztott jó cselekedetek táblázatot. Ehhez kapnak a gyerekek egy jó cselekedetek leltárt, amiben pontosan vezetni tudják, hogy éppen milyen jó dolgot hajtottatok végre. A leltárt elkérhetik a tanáriban!
Ha mind a 20 napon eleget tesznek a kihívásnak, észre fogják venni azt a pozitív változást, ami elindul bennük! Ugyanis a jó cselekedetek gyakorlása fejleszti az önbizalmat, az optimizmust és a hasznosság érzését. A jó cselekedetek életünk értelmességét és értékét is emelhetik. Elkezdik jobban értékelni magukat,és rájönnek, hogy igenis tudnak tudnak valami olyat tenni, amitől jobb lesz Veletek a világ.
A kihívás december 1-től december 20-ig tart, az utolsó tanítási napon pedig mindenki átveheti jól megérdemelt jutalmát!
A karácsonyi hangulathoz pedig elkészült iskolánkban egy gyönyörű kandalló, a hozzáillő faliújsággal, és egy adventi naptárral, az adventi naptáron gyönyörű karácsonyi idézetek vannak.
Hunyadi Mátyás Általános Iskola
Ellenségből barát
Egy esős, szomorú nap volt, az első nap az új iskolámban. Kíváncsi vagyok, kedvesek lesznek e az osztálytársaim.
Elég rosszul kezdődött a napom, nem voltak valami kedvesek velem. Egész nap szekáltak, matek órán, mert nem vagyok valami ügyes, magyaron mert azért hogy szeretem. Áronnak hívták a legutálatosabb osztálytársam. Alig vártam, hogy vége legyen ennek a napnak, és haza menjek.
A 7. óránk volt. Már nagyon fáradt volt mindenki. Nem tudtam lerajzolni egy manófejet, sokat szenvedtem. Alig vártam, hogy végre kicsöngessenek. Ekkor Áron odajött hozzám.
-Segítsek? -kérdezte. Elég értetlenül álltam az egészhez.
– Hát, ha tudsz.
Nagyon furcsa volt, elkérte a ceruzámat, rám mosolygott és lerajzolta nekem a manó fejét. Sajnos kicsöngettek.
Mikor felértünk a szekrényünkhöz feltűnés nélkül megvárta míg mindenki elment.
-Hát te hogyhogy itt vagy még? -kérdeztem tőle
-Téged vártalak. Ne haragudj, nem szerettelek volna megbántani. Nem tudom mi történt velem. Ugye nem haragszol?
-Meg tudok bocsájtani.
Egészen hazáig kísért, nagyon jót beszélgettünk. HA KÉT EMBER ÖSSZETARTOZIK, A SORS ÖSSZEHOZZA ŐKET.
Hunyadi Mátyás Általános Iskola
Karcsival az óvodában ismerkedtünk meg. Barátság volt az első látásra! Minden zsigerem taszította, hogy én odajárjak, de a vele való együttlét öröm volt.
Kicsik voltunk és a magunk módján csibészek. Még ma is emlékszem homokozós sarazásokra-na amit mi utána kaptunk-!A kirándulásokra ahol vidáman, önfeledten szórakoztunk és képesek voltunk összeveszni azon, hogy ki legyen az elő az állatsimogatáson.
A diákéveinket-az általános iskolában-szerencsére együtt tölthettük. Ahogy nagyobbak lettünk a bajok is nőttek.
Azt kell tudni a történet megismerése előtt, hogy én egy szemüveges kicsit pufi gyerek vagyok. Kaptam én ezért hideget-meleget. De Karcsi mindig kiállt mellettem.
Az osztályunkba járt egy Bea nevezetű lány akit szintén csúfoltak, kinézete miatt.
Azt vettem észre, hogy Karcsinak tetszik, sőt kimondottan vihog a lány cikizésén.
Nálam akkor szakadt el a cérna, amikor Bea zokogva szaladt segítségért, miközben a többiek hangosan nevettek rajta.
A suli után odahívtam magamhoz Karcsit, hogy beszéljek vele az előzőekről. Láttam, hogyha ezt nem tenném meg tovább fajulnának a dolgok.
Nem volt egyszerű, mert a barátságunk sorsa múlt ezen. Megdöbbenve lépett oda hozzám, hogy mégis mit szeretnék tőle! Láttam rajta, hogy nem érti.
Emlékeztettem, hogy én is milyen pórul járhattam volna ha ő nem áll ki mellettem. Arcán megdöbbenés látszott…. Mindenki kerülhet az osztály célpontjába csupán a megjelenése miatt.
Napokig nem beszéltünk, a történtek után. Nagyon féltem,hogy örökre elveszítem a barátságát. De szerencsére belátta és átgondolta a történteket. És a rákövetkező hétvégén focizni hívott. Tudtam, hogy igazat adott, és ez a barátság egy életre szól.
„ Az ember néha nehezen jön rá, hogy mi a dolga egy jó barátnak’’