A témát „Égig érő fa vagyok megnövök, ha akarok” gyakorlattal indítottuk. Jó emberré csak a szívemmel válhatok című dalra énekeltünk, és táncoltunk. Szituációs játékokkal mélyültünk el a témában, ki hogyan tud jót cselekedni a szülejével, otthon, az óvodában….Megismerkedtünk a boldogító jócslekedetek jelével a szívvel. Erre a szívre a hét folyamán gyűjthetik a jeleket, akitől jócselekedetet kapott. Egy angyalkát kiszíneztek, feldíszítettek (ragasztás, csillámszórás technikájával) melyet otthon a családi körben ajándékoznak.
Boldogító jó cselekedetek
Karácsonyi ajándékosztás! 🌲🎁🎀
Köszönjük szépen az ajándékokat! A gyerekek óriási örömmel és óriási mosollyal az arcukon fogadták!🤍
Ajádékdobozok átadása, amit nagyon szépen koszonunk mindenkinek akihez ehett hozzá járult.
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Elolvasva a mesét így fejeztük be a történetet…
A csillagok az égbolton nagy elhatározásra jutottak, és reménnyel a szívükben ugrottak le az égboltról, hogy beköltözzenek az emberek szívébe. Így karácsony éjszakáján a szeretet a békesség, az öröm ünnepén ragyogóan világítottak a fák csúcsán. És azóta díszíti csillag a karácsonyfák csúcsait .
Összekapcsoltuk a 2 történetét és egy fontos dolog jutott az eszünkbe ….Soha nincs reménytelen helyzet, mégha elsőre annak is tűnik …
Ábel történetét a következő mondatokkal zártuk le.
Aznap este a falusiak együtt ünnepeltek, énekeltek és táncoltak a fa körül.
Ábel a hógömböt hazavitte és a szüleinek ajándékozta, hogy használják belátásuk szerint.
És ettől a naptól kezdve a nehéz időkben szívből jövő kívánságokat intéztek hozzá.
A csillagok pedig örökre az emberek szívébe költöztek.
Jócselekedet-pörgettyű
A tervezés és az elkészítési folyamat fotóit mellékeltük, a jóérzést, a szeretetet és a hálát a szívünkben őrizzük. Nemcsak az osztályt, hanem az egész iskolát jobb tettekre sarkallták a diákok. A legnagyobb csoda így karácsony előtt az volt, hogy az egyik gyermek kigondolta: elviszi haza és a családjával is „eljátssza” a pörgettyű csodáját, hogy beköltözzön házukba a jóság, szeretet és boldogság.
A legjobb és legnagyobb cselekedetek mindig a legapróbb dolgokból születnek!
A gyerekek jócselekedeteket írtak fel mézeskalács formákra, Advent alkalmából.
Az adventi időszak számos alkalmat biztosít a jó cselekedetek gyakorlására. Fontos lépés ez a szociális készségek, az empátia, és erkölcsi fejlődés szempontjából.
Konkrét, egyszerű, a mindennapjainkban előforduló cselekedetek segítenek megérteni és gyakorolni a szép gesztust:
• játékeszközökön osztozkodás
• segíteni egymásnak a játékok elpakolásában
• udvariasan előre engedni társukat a mosdózásnál
• megköszönni a kedvességet
• szomorkodó gyermek megvígasztalása
• meghallgatni mások kérését
• Puzzle közös összerakása
Egy-egy színes kocka jelképezi a különböző jó cselekedeteket, ami karácsonyra egy ajándékká áll össze.
A kezünkre jó cselekedet jelet ( szivecskét ) rajzoltunk , majd a kezünkkel koszorút alkottunk az ujjainkkal összekapcsolva.Szeretet kört. Ez egyben a társas kapcsolatokat is erősíti, s ezt tovább erősítendő egy teadélutánt szerveztem. Közben megbeszéltük, hogy a teadélutánra ki mit hozott ajándékba a neve kezdőbetűjével. A teázgatás közben Bagdi Bella Jól csak a szívemmel láthatok című dalát hallgattuk. Ebben a hónapban mindenki kihúzta valamelyik osztálytársa nevét, akinek az angyalkája lett. Boldogan mutogatják, hogy mit kaptak az angyalkájuktól. Ezzel megerősítjük a jót tenni jó mottót, ami a hónap mottója is egyben.
A foglalkozást kezdő relaxáció előzte meg „Lufifújás, kipukassztás”.
Eljátszottuk, mintha almát szedtünk volna egy kosárba.
Megtanultuk a Hüvelykujjam almafa… mondókát.
Meghallgattuk Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok című dalát.
Az alma meg a kerti manók című mese minden gyereknek tetszett. Szituációs játékot játszottunk, ahol elmondták a gyerekek, hogy ők mit tettek volna a kerti manó helyében. Otthon és az óvodában miben és kinek szoktak segíteni.
Almákat, almafákat rajzoltak a gyerekek.
Berajzoltuk a Boldogság várunk következő lépcsőfokára a jó cselekedetek szimbólumát.
Csólyospálosi Általános Iskola
Feldolgoztuk a mesét, a gyerekek örömmel beleszóltak a mese történéseibe. Rajzzal örökítették meg gondolataikat.
A csoportban a segítség nyújtásról beszélgettünk. Kinek tudunk otthon vagy a csoportszobában segíteni? Miben tudunk a másiknak segíteni? Jó dolog segíteni? Ezeket a kérdéseket vitattuk meg, majd a szabad játék során mindenki megpróbált segíteni valamiben. Pl. a pakolásban, a dajka néninek székeket rendezni, az óvó néninek kipakolni.
Amikor pedig rendet raktunk, szíveket osztottunk annak, akinek segítettünk.
Megbeszéltük, hogy segíteni nagyon jó dolog.