Karácsony közeleg. A szeretet ünnepe. Mi mindent jelent számunkra, mi szerez örömet nekünk és mi mivel szerezhetnénk örömöt. Kis kesztyűkbe írtuk, rajzoltuk le mindezt.
Boldogító jó cselekedetek
Gabriella Mónika Kőszeginé Szűcs
A jótevő hal: Az öreg halász és a nagyravágyó felesége
(bábozás, interaktív feladatok, rajz, adventi jó cselekedet, szeretetbefőtt…)
A tevékenység helye: Jászdózsai Mocorgó Óvoda és Mini Bölcsőde
Korcsoport: kiscsoport
A tevékenységet vezeti: Bozóki Katalin
A tevékenység témája: Boldogító jó cselekedetek
A tevékenység feladatai:
• Az együttműködés, szociális kapcsolatok a környezethez, társakhoz való pozitív viszony fejlesztése.
• A közösségi szellem alakítása.
• Kulturális hátrányok enyhítése.
• Tolerancia, kreativitás fejlesztése.
I. A tevékenységet kezdő relaxáció:
Bagdy Emőke: „Napra forgó a napraforgó”
II. A tevékenységet kezdő éneklés:
Bagdi Bella: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek.
III. A téma bevezetése:
„Szigetes” játék (mindenkinek el kell férni a „szigeten”)
IV. A téma feldolgozása
• A gomba alatt c. mese
V. A tevékenység lezárása
• Pöttyös gombák ragasztása
• A barátság jelének felragasztása.
Győri Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Tanítványaimmal közösen a hónap elején elkészítettük a „barátság füzért”.
Mindenki a saját ízlése, elképzelése szerint színezte ki a sablont. Minden napunk azzal kezdődött, hogy beszélgettünk erről a kis csapatról, rólunk. Nagyon sok irányból meg tudtuk közelíteni ezt a témát. Öröm volt hallgatni ahogy a gyerekek megfogalmazták érzéseiket, gondolataikat, véleményüket. Jó érzés megtapasztalni egy osztályfőnöknek, hogy osztályközösségében hogyan alakulnak pozitív irányban a társas kapcsolatok.
A november ismét mozgalmasan telt csoportunkban. Hiszen már közeleg a karácsony, mindenki várja, lesi a Mikulást is. A kedvesség világnapja alkalmából minden gyermeknek kedveskednie kellett valamivel társai felé, és ezt nagy örömmel tették, hiszen az apróbb civakodások mellett egy összetartó kis csoport vagyunk.
A megadott sablonok alapján elkészítettük a barátságfüzért, melynek minden elemét kiszínezte valaki, majd összeragasztottuk együtt őket és kitettük a faliújságra.
Mozgásfejlesztés keretein belül a Körbe-körbe karikába játékot is megvalósítottuk, ami nagyon tetszett a gyermekeknek, nagy nevetésekkel bujkált mindenki át a nagy hullahopp karikán, felnőtt, gyermek egyaránt.
Várjuk a következő hónap kis játékait, melyet a karácsonyi készülődésünkbe is be tudunk építeni.
Az 5. B osztállyal nemrégiben alaposan átbeszéltük a boldogságórák decemberi témáját és rájöttünk, hogy a kis figyelmességek is hatalmas örömet okozhatnak másoknak. Sokan megosztották, hogy akár egy kedves szóval vagy egy segítő kézzel is javíthatunk valaki napján.
Beszéltünk arról, hogy a jócselekedetek nemcsak másoknak, hanem saját magunknak is boldogságot hoznak, hiszen segíteni másoknak mindig jól esik. Az osztályban mindenki egyetértett abban, hogy a legjobb jócselekedetek gyakran a legegyszerűbbek, mint például, ha segítünk egy osztálytársnak a házi feladatban vagy ha megvigasztaljuk azt, aki szomorú. Egyetértettünk abban, hogy a közösségi tevékenységek, mint a jótékonysági akciók, még nagyobb boldogságot adnak, hiszen így több ember életét is jobbá tehetjük.
Végül mindenki elismerte, hogy a boldogító jócselekedetek nemcsak másokat, hanem minket is gazdagítanak emberileg.
Foglalkozást vezető: Németh Noémi
Foglalkozás címe: „Süssünk, süssünk valamit…”
Életkor: 5.-6. év
Fő didaktikai feladatok:
– Bagdi Bella: Hálával ismétlése, játéka invitálás a dallal.
– Szerepjáték a szőnyegen. Jó cselekedetek fogalmának tisztázása (segítség az idős embereknek, buszon hely átadása, anyának segítség a konyhában, stb…) Hogy segíthetjük saját közösségünket?
– Süteményvásárra a gyermekekkel közösen, sütemény (liba linzer) pogácsa sütése, ezáltal jó cselekedet lélekben történő megélése. A sütés öröme, adakozás a vásárra, közös sütés élményének átélése.
Felhasznált források: https://www.youtube.com/watch?v=6yWpmWKwcvM
Bagdi Bella Bezzeg Andrea: Boldogságóra Készségfejlesztő, kifestő és színező munkafüzet 3-6 éveseknek (Imi Print Nyomda, Nyíregyháza)
One Human Family, Food for All című animációs kisfilm:
• Mi a probléma a történetben? A feladatot egyedül nem tudják megoldani (túl hosszú a fakanál nyele, nem ér el a szájukig).
• Mi váltotta ki a konfliktust a mesében? Nemcsak hogy nem tudták egyedül megoldani a feladatot, de még egymást is akadályozták.
• Hogyan oldották meg a problémát a szereplők? Rájöttek, hogy nem a saját szükségleteiket kell kielégíteni, hanem mindenki a másikon segít, így előbb-utóbb mindenkién segít valaki.
• Hányan vettek részt a megoldásban? Mindenki részese volt a megoldásnak, a csoport minden tagja együttműködött.
• Mi a történet üzenete? Keressük meg erősségeinket és gyengeségeinket. Az erősségeket osszuk meg másokkal, a gyengeségeinkre keressünk másnál megoldást, illetve figyeljük más gyengeségeit, hátha a mi erősségünk megoldás lesz rá.
• Vajon miért lehet fontos egy családnak, csoportnak, csapatnak, hogy együtt oldja meg a nehéz helyzeteket? Mert egységben az erő 😊
Sziasztok,a Székely Mikó Kollégium 5B-sei különböző tevékenységeket végeztek az októberi témával kapcsolatosan: sétáltunk a szabadban,megöleltük egymást és a fákat, nevettünk,beszélgettünk ,valamint volt kis műhelymunka is.
Az órán meghallgattuk Bagdi Bella egyik dalát, majd relaxációs gyakorlatokkal folytattuk. A továbbiakban feldolgozuk a témát, majd a kreatív alkotás után a témát újraismételtük.