Segítő szándékukat mutatták meg a gyerekek, hogy segítsenek ha csak egy könyvjelzővel is. Gondos pontos színes boldogító könyvjelzőket készítettek.

Segítő szándékukat mutatták meg a gyerekek, hogy segítsenek ha csak egy könyvjelzővel is. Gondos pontos színes boldogító könyvjelzőket készítettek.
A gyerekekkel készítettünk egy jótett kalendáriumot amelyben minden nap megbeszéltük az aznapi jó cselekedetett. A gyerekek jótettként rajzolták meg az állatok védelmét, a segítségnyújtást iskolában, otthon, hátrányos helyzetű és fogyatékkal élő embereknek, kedves beszédet, figyelmet.
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
A jócselekedetek fogalma számunkra nem ismeretlen. Mindig kiemeljük, megdicsérjük azokat, akik valamiben példát mutatnak társaiknak. A pozitív pedagógia szerint a gyermek ügyes megnyilvánulásait hangsúlyozzuk, növelve így önbizalmukat, önbecsülésüket.
Aktívak voltak, szívesen beszélgettek a témáról, meséltek, rajzoltak jócselekedeteikről, pl. felszedték a széthullott színes papírokat, segítettek kiosztani a munkafüzeteket, felsegítettek egy elesett járókelőt vagy előre engedték az idős nénit.
Az osztályban készítettünk adventi ajándékokat, amiből minden nap egy-egy tanuló kap. A kiválasztásnál fontos szempont, hogy aznap milyen pozitív cselekedettel büszkélkedhet a gyermek. Természetesen figyelünk arra, hogy minden tanuló sorra kerüljön.
Ráhangolódás:
Beszélgetés arról, mit nevezünk jó cselekedetnek?
Mindenkinki beszámol arról, hogy mi volt az utolsó jó cselekedete?
Olvasmány : Milyen hatása van az emberi szervezetre, lélekre a pozitív cselekedetnek?
A hónap dalának meghallgatása, véleményalkotás.
A munkafüzet alapján teszt kitöltése.
Kalendárium készítése: 12 hónap jócselekedetei
Osztályunk meglepijátékot indított el iskolánkban: angyalkákat készítettünk és általuk szívből jövő üzeneteket továbbítottunk másoknak. Átvittük jókívánságainkat egy szomszédos osztályba. Megkértük Őket, hogy adják tovább egy másik osztálynak, egy öleléssel. A héten visszaérkezett hozzánk is. A „világot látott angyalkáinkat” nagy örömmel fogadtuk.
Jó dolog a 4. lépcsőfokon állni. Haladni felfelé lépésről-lépésre. Az advent számunkra (kolléganőm és én) nem egy projekt, nem témahét, hanem a megélt örömök és szeretet üzenete. Ezt átveszik és visszatükrözik csoportunk gyermekei is. A meséink, a beszélgetéseink a szeretet kézzel fogható történéseiről szóltak. A beszélgetéseinket cselekedetté alakítottuk. Így hát vittünk a szegények karácsonyi gyűjtő kosarába mindenféle finomságot és azt elhelyeztük benne. Teleraktuk az udvarunkra kihelyezett madáretetőket finom csemegével. Készítettünk adventi mécsestartót papírból, amire napról-napra feljegyeztük, hogy kinek ajándékoztunk aznap jó cselekedetet. Azért mécsestartót készítettünk, mert az előző téma (társas kapcsolatok…) alkalmával megtanultuk a „Kicsiny kis fényemmel világítani fogok…” kezdetű dalt, és megbeszéltük, hogy mi így tudunk világítani, ha jót teszünk másokkal.