
Boldogító jó cselekedetek


Győri Kölcsey Ferenc Általános Iskola
Ebben a hónapban napi szinten foglalkoztunk a témával. Az Adventi kihívás kalendáriumot kitettem az osztályban. Értelmeztük a tartalmát. Naponta felolvasom az aznapi kihívást. Kis pontocskák jelzik, hogy hány tanuló teljesítette az adott kihívást. Öröm látni őket a naptár előtt! Az olvasás órák során több olvasmány kapcsolódott a témához, pl. Csoszogi az öreg suszter. Így mire a Boldogságórákra került a sor, már gyakoroltuk a jó cselekedeteket.
Megható pillanata volt az órának, amikor egy kisfiú egy kislánynak ölelést adott ajándékba, mert édesanyja napok óta kórházban van a testvérével, s a kislány szomorú emiatt. Ezt megtette többször azóta. Azt, hogy tanítványaim megértették a hónap üzenetét, a vállalásaik bizonyítják.
Azt kérték tőlem, hogy minden nap legyen Boldogságóra!
NYMZSÁI Kertvárosi Tagintézénye
A karácsony közeledtével a gyerekek nagyon lelkesek voltak. Versenyeztek, hogy ki, milyen jócselekedetet fog véghezvinni. Egy-egy gyerek több fogadalmat is tett és időarányosan már végre is hajtott.
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
A decemberi hónap a jócselekedetek jegyében telt. A karácsonyi készülődéssel összekapcsoltuk mindezt és iskolánkban felépítettünk egy kis adventi falut a gyerekek legnagyobb örömére. Az apró házikókba szaloncukrot rejtettünk és úgy döntöttünk, hogy az utolsó tanítási napon ezeket kiosztjuk a diákoknak. A házikókat azok a diákok fogják megkapni, akik a jócselekedetek kihívásban a legaktívabbak voltak. Az adventi falu az iskolánk egyik legforgalmasabb helyén található, sok gyerek időzik mellette a tanórák közötti szünetekben. Öröm látni a boldog, mosolygós arcokat, miközben azt találgatják, hogy vajon mit rejtenek a házikók és ki is fogja majd hazavinni őket. Reméljük, hogy a karácsonyfa alá kerülnek a házikók és majd boldogan nyitják ki őket a gyerekek szenteste.
Csóri Mátyás Király Általános Iskola
A 6.osztályosok elkészítették a Jótett-kalendáriumot, melyet több órás előkészítő munka,együttlét előzött meg.A hónap első napján mindnyájan választottak a jócselekedetek listájából s az elkövetkező napokban jelölték, melyiket sikerült megoldaniuk. Színes képeket készítettek, majd közös ötlet és munkálkodás alapján született meg a színes, vidám kalendárium- mint az osztály maga.
Zempléni Árpád Általános Iskola és AMI
Petrovics Gergő tanár úr, a 7. osztály osztályfőnöke a decemberi téma feldolgozásáról írt beszámolót:
A boldogságórát a hónap dalának a meghallgatásával kezdtük el, mindenki figyelmesen hallgatta a dalt.
Ezután a képről beszélgettünk, a gyerekek körben ültek és elmondhatták a véleményüket a kivetíttet képpel kapcsolatban. Nagyon sok értékes és hasznos megállapítás hangzott el.
Az óra következő részében a „jócselekedet listáról” beszélgettünk. Végigolvastuk közösen az összes jócselekedetet és a diákok kiválasztották azokat, amelyeket meg tudnak ebben a hónapban valósítani. Olyan célokat tűztek ki, melyeket biztosan meg tudnak oldani.
Ezt követően azt beszéltük meg, hogy a mi közösségünk hogyan tudna karitatív munkát végezni. Abban egyeztünk meg, hogy csatlakozunk közösen az iskolánk által kezdeményezett adomány gyűjtéséhez, amivel hátrányos helyzetű családokat támogatnak.
Az óra utolsó részében a gyerekek elmondhatták a véleményüket az órával kapcsolatban. Mindenki pozitív gondolatokkal hagyta el a termet.