Ebben a hónapban szívecskés pálcáikkal örvendeztettük meg a körülöttünk lévőket.

Abonyi Montágh Imre EGYMI Óvoda és Általános Iskola
Ebben a hónapban szívecskés pálcáikkal örvendeztettük meg a körülöttünk lévőket.
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
A gyerekek először a jó cselekedeteket úgy értelmezték, hogy valami nagy dolgot kell megtenni a másikért. Amikor megbeszéltük,hogy akár a radír kölcsönadása is jó cselekedetnek számít, egyből nagyon sok példát tudtak mondani saját életükből, amikor segítettek másoknak.
Domoszlói III. András Általános Iskola
Nagy dolgokat nem tehetünk, csak kicsiket nagy szeretettel…. igyekeztünk ebben a hónapban sok kicsi jót tenni másokkal, kalendáriumunkban meg is örökítettük. Az Adventi időben egymásra is nagyobb figyelmet fordítottunk, minden nap volt egy tanuló, akire nagyobb figyelmet fordítottunk, többet segítettünk neki, a kedvét kerestük. Nagyon jól esett mindenkinek a törődés.
Kívánok az osztályom nevében mindenkinek szép Ünnepet és Boldog Új Évet!
Ney Ferenc Óvoda Gyermekkert Tagóvodája
December 3-tól az óvoda téli szünetéig minden nap tovább építettük a jótett-tégláinkkal a Mikulás kéményét.
Kisvárdai Egyesített Óvoda Móricz Zsigmond úti tagóvoda
A Katica csoportosok egy-egy kedvenc játékukat ajánlották fel azért,
hogy valakinek még nagyobb örömet okozzanak a szeretet ünnepén.
Az óra elején megtekintettünk egy filmet: https://www.youtube.com/watch?v=7aoCdFpEn78
A tanulók csendben, figyelmesen megnézték. Ezt követően arról beszélgettünk, hogy ki milyen jócselekedetet tett már mással, illetve velük viselkedtek-e már hasonlóan. Ezután minden tanuló egy-egy karácsonyi mintás könyvjelzőt színezett, amit óra után elajándékoztak. Meglepő volt, hogy mennyire tetszett nekik a feladat -annak ellenére, hogy már nyolcadik osztályosak. Óra végén mindenki húzott a jócselekedet-listából, amit majd a hónapban végre fog hajtani. Volt több tanuló, aki nemcsak egyet, hanem többet is húzott. Megígérték, hogy a következő alkalommal beszámolnak róla, hogy sikerült végrehajtani a jócselekedetet.
Szári Romhányi György Nyelvoktató Német Nemzetiségi Általános Iskola
Rejtvényt fejtettünk,melyből megtudtuk milyen a jótett.Megnéztük az Ákom-Bákom Bábcsoport előadásában „A suszter manói” c. előadást.Ezt dolgoztuk fel a kőleves helyett. Elképzeltük magunkat szuperhőssé,tervet készítettünk egy nagy jótett végrehajtásához csoportokban.Megcsináltuk a jótevő rajzát.Véghezvittük az Adventi Jótett-kalendáriumot.Énekeltük rengetegszer a hónap dalát.Végül egy gyönyörű gyöngyfa elkészítésével kedveskedtek a gyerekek szüleiknek.
Ebben a hónapban a gyerekek kis piros szivecskéket gyűjthettek a fehér nagy szivecskékre, a jó cselekedetekért cserébe:)
Decemberben megtartottuk a boldogító jócselekedetek témáját feldolgozó boldogságórát. A készségfejlesztő iskola 9.-10. osztályos tanulói kerültek sorra, hogy egy bensőséges, meghitt, karácsonyra hangoló órát töltsenek el együtt.
Bagdy Emőke relaxációs gyakorlataival indítottuk az órát, majd A kőleves c. mesét hallgathatták meg. Az óvodások tankönyvéből fénymásoltam nekik ki azt a rajzot, hogy mi kell egy jótevőnek. Megrajzolták az ember szemét, orrát, száját, szívét, közben hallgattuk Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok c. dalát.
Közös tevékenységnek pedig egy csomagolópapírra rajzoltam egy nagy karácsonyfát, a gyerekek kiszínezték, majd mindenki kapott egy papírból kivágott színes angyalt, amire rárajzolták, vagy én ráírtam, hogy milyen jócselekedetekre képesek. A kész angyalokat végül felragasztottuk a karácsonyfára.
Lágymányosi Bárdos Lajos Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
How to make someone happy.