A tegnapi osztályfőnöki óra nagy meglepetést okozott az 5. c osztályban. Mikulás alkalmából rendkívüli meglepetésvendég érkezett hozzánk. Varga Bence fiatal bűvész jött el hozzánk, aki amellett, hogy sikeres fellépéseket tart szerte az országban, jótékonysági fellépéseket is vállal általános iskolákban. Így érkezett meg hozzánk is, és rendívül szellemes, vicces és varázslatos produkcióval kápráztatta el a gyerekeket. Ez aztán igazán boldogító jócselekedet volt!
Boldogító jó cselekedetek
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
„Boldogító jócselekedetek” hónapja
Ez számunkra a legszebb hónap, hisz a jócselekedetek járnak a legtöbb örömmel. Minden gyerek írt egy jó cselekedetet. Beraktuk a Mikulás sapkába, húztunk és próbáltuk kitalálni,hogy ki írta. Majd közösen készítettünk egy plakátot.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
„Boldogító jócselekedetek” hónapja
Ez számunkra a legszebb hónap, hisz a jócselekedetek járnak a legtöbb örömmel. Minden gyerek írt egy jó cselekedetet. Beraktuk a Mikulás sapkába, húztunk és próbáltuk kitalálni,hogy ki írta. Majd közösen készítettünk egy plakátot.
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda, Közművelődési Intézmény és Könyvtár
Beszéltünk a jó cselekedetekről. Mik azok? Hol lehet segíteni, jót tenni? Mindenki színezett, díszített egy szívet, és annak adta át a csoportban, akinek szerette volna. Így volt, aki több szívet kapott, és volt, aki egyet se. Jól lehetett látni a kapcsolatok alakulását. A foglalkozás végén táncoltunk a hónap dalára.
Szentlőrinci Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola és Kollégium
A 3.-4. osztályosokkal beszélgettünk arról, hogy ki járt már úgy, hogy valamilyen jó történt vele, illetve tettek-e ők is jót valakivel. Szerencsére mindenki tudott ilyesmit felidézni. Beszélgettünk arról, hogy melyik a jobb, és miért: jót tenni mással, vagy az, ha velünk tesznek mások jót. Egy kisfiú fogalmazta meg azt, hogy jó értés számára nagyon, ha jót tehet, mert akkor ő is jót érez. Ez a gondolat visszaköszönt még abban a feladatban is, amikor azt próbáltuk összeszedni, hogy magunknak hogyan tehetünk jót. Itt már többen csatlakoztak ahhoz a gondolathoz, hogy jó kedvesnek lenni, mert attól ők maguk válnak boldogabbá. Örültem ennek a gondolatnak, mert tudtam, hogy megértették, megérezték a lényeget. Jó cselekedetektől termő fát közösen készítettük el, jobbnál, jobb ötleteikkel tovább erősítették egymás gondolatmenetét.
A foglalkozás végén kedves és egyszerű jó cselekedetek terveit osztották meg egymással.
Öröm volt ez a foglalkozás is.
Jó cselekedetek!
Felsősökkel megnéztünk egy rövid videót a „boldogító jó cselekedetekről” – beszélgettünk arról, hogy mit láttak a videóban, milyen gondolatuk van ezzel kapcsolatban, miért jó jót adni, mit érzünk, ha jót cselekszünk másokkal.
Ezután:
Az osztály tanulói elkészítették saját ajándékdobozukat, melyet felhelyeztünk a „jó cselekedetek -képeslapra”. Mindenki kihúzott egy cédulát, melyen osztálytársa neve szerepelt. A feladat az volt, hogy a következő boldogságóráig egy jó cselekedettel kell megajándékozni egymást: felírták a papírra, majd belerakták a megfelelő dobozba „ígéretüket”.
Jó cselekedetek részükről pl.: segítenek a matek dolgozatban, elfelezi vele a csokoládéját, kedves lesz vele, beszélget vele.
Székely József Református Általános Iskola
A témát osztályfőnöki órán csoportmunkában dolgoztuk fel Komplex Instrukciós Program (KIP) keretében.
A ráhangoló feladat az előző napi Mikulás buli élményének megosztása volt, hiszen ekkor megajándékozták egymást a tanulók.
Báthory István Általános Iskola
Nem is apró, de hatalmas örömet szereznek nekünk immár 5. éve a nemzetközi karácsonyfadíszek, amelyek egy európai projekt keretén belül érkeznek hozzánk minden decemberben. 28 iskolából érkeznek díszek és apró csomagok hozzánk, cserébe mi is ajándékokkal készülünk a gyerekeknek.