A termünket egy hónapig díszítette a mi körtefánk a gyerekek által elvégzett jó cselekedetekkel.
Boldogító jó cselekedetek
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alpfokú Művészeti Iskola
December hónapban a jócselekedetek bearanyozzák életünket. Iskolánkkal, a tanulóimmal megtapasztaltuk ezt mindkét oldalról. Adtunk is és kaptunk is! Az iskolánk sokadik alkalommal gyűjtött csokoládét az arra rászoruló gyermekek számára. Az összegyűjtött édességeket mi a boldogan feldíszítettük egy-egy kis rajzzal. Résztvettünk a Karácsonyi Hangversenyen, mi szép előadás részesei voltunk, míg a fellépő tanulóknak nagy-nagy tapssal tudtuk meghálálni az élményt. A hónap feladataként termőre fordítottunk egy fenyőfát. Először elültettük, majd ápoltuk, növesztettük. Az összegyűjtött jócselekedetekből díszeket készítettünk. A gömbdíszekbe rejtettük a tanulók jócselekedeteit: „ajándékot adok, havat seprek, porszívózok, kutyátsétáltatok, segítek ha valaki elesik, kutyát sétáltatok, átvezetem a gyengénlátót az útun…..”
A gömbdíszeket az iskolai ünnepség után hazavitték a tanulók, ezzel örvendeztették meg a családtagjaikat.
A gyerekek összegyűjtötték, hogy milyen jó cselekedetekre képesek. Amikor valamelyik teljesült, egy piros szívecskét rajzoltak a táblázat megfelelő részéhez. Így gyűjtögették a szíveket és igyekeztek egyre több jót tenni környezetükben.
Decemberi témánk a jó cselekedetek gyakorlása volt. Minden napra kitűztük a megvalósítandó jó cselekedetet. Boldogság órán megbeszéltük, hogy mit sikerült ebből megvalósítani. A rajzunk témája: a jó cselekedetünk gyümölcseihez mindenki választott egy megvalósult jótettet és ezt rajzolta meg. Ebből készítettük el a jó cselekedetek fáját. Ezzel előkészítettük és ráhangolódtunk az ünnepi hangulatra.
A hónap témáját a segédanyagban található mese segítségével próbáltam megértetni. A mese elolvasása után beszélgettünk annak tartalmáról, valamint minden gyermek elmondhatta, hogy számára mint jelent a jó cselekedet.
A hónap témáját a segédanyagban található mese segítségével próbáltam megértetni. A mese elolvasása után beszélgettünk annak tartalmáról, valamint minden gyermek elmondhatta, hogy számára mint jelent a jó cselekedet.
Barnus és Ricsi csúnyán összeveszett. Anna önzetlenül tett azért, hogy a két fiú újra jóban legyen.
Barnus és Ricsi csúnyán összeveszett. Anna önzetlenül tett azért, hogy a két fiú újra jóban legyen egymással.
Az óvodai életben nincs olyan nap, amikor ne lenne alkalom a jó cselekedetre. A gyerekek szívesen segítenek a felnőtteknek és a társaiknak egyaránt. Mióta odafigyelek a gyerekek jó cselekedetére és értékelem is azt, azóta sokkal segítőkészebbé váltak.
Karácsony előtt,abban állapodtam meg az osztályommal,hogy ajándékozás helyett mindenki egy jó cselekedetet ad a társának. Mindenki készít egy szép karácsonyi üdvözlőkártyát a másiknak, amire ráírja milyen feladatot vállal át a társa helyett (pl.megírja helyette a házifeladatot,átvállalja egy napra a hetesi feladatokat stb.). A gyerekek jobbnál jobb ötletekkel rukkoltak ki, elszabadult a fantáziájuk. Végre egy olyan osztálykarácsonyunk volt,ahol nem az számított, hogy kikapott drágább ajándékot a másiknál.