„Sokkal értékesebb a magad alkotta ajándék. Amíg készíted, mindig arra gondolsz, akié lesz. Nem egy pillanat csak, amíg megveszed, hanem hosszú órák, esték, amíg elkészülsz. Ezalatt beépül az ajándékba a szereteted is.” ❤️ Megajándékoztuk egymást. Nem csak egymást, hanem mindenkit, aki mellettünk van a mindennapokban. Jót cselekedni minden nap lehet, még akkor is, ha nem tudatosítjuk. Jót cselekedni Boldogság!
Boldogító jó cselekedetek
Debreceni Benedek Elek Általános Iskola
Jócselekedetünk útja egy kutyamenhelyhez vezetett. Vittünk ennivalót és eszközöket a mindennapos munkához. Körbejártunk és megnéztük a kutyusokat. Barátkoztunk velük.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Karácsony tájékán még többször gondolunk arra, hogy jót tegyünk, és örömet okozzunk másoknak. Beszélgetésünk a foglalkozáson az alábbi kérdések köré épült:
„Adni vagy kapni jobb?” ; „Milyen jó cselekedetet hajtottál már végre?” ; „Hogyan érezted magad utána?” ; „Melyik az értékesebb: a kisebb – nagyobb jótétemények vagy a nagy és különleges jótett?”
Gyakorlati munka: Tablókészítés (Mit teszek magamért? – Mit teszek másokért?”)
Zárófeladat: Boldogságóra könyv 1.sz.Melléklet: 50 jó cselekedet lista
A gyerekekkel nagyon meghitt boldogságórákat tudtunk megtartani decemberben. Az ünnepek közeledte, a ráhangolódás elősegítette, hogy eredményes legyen a téma feldolgozása. Szociálisan nagyon érzékeny a csapat, nagyon magukénak érezték ezeket a foglalkozásokat. Elkészítettük a közös karácsonyfánkat, amelyekre mindenki tervezhetett egy díszt, amibe beleírta azt a jó cselekedetét, amit már megtett. Egy másik papír díszbe pedig azt, amit szeretne megtenni. Gyorsan megtelt a fánk színes, szívet melengető gondolatokkal, jó cselekedetekkel.
Nyírparasznyai Általános Iskola
A karácsonyfa díszeire előzetes beszélgetés alapján, ráírták a gyerekek milyen jó cselekedeteket hajtanak végre a közeli jövőben.
Hála, szeretet és jócselekedetek sorozata határozta meg e hónapban a Napsugarak -csoport gyermekeit. A gyerekek megtapasztalhatták, milyen jó kapni, de mégnagyobb öröm adni.
A szülőkkel és a gyerekekkel, közös összefogásban tartós zöldséget és gyümölcsöt vittünk a rászoruló gyermekeknek, valamint egy cipősdobozba csomagolt szeretetet vihettünk a hátrányos helyzetben élő családok gyermekeinek.
Ellátogatott hozzánk a Mikulás, és a Karácsonyi ünnepségünkön, az Angyalka is jutalmazta a jólelkű gyerekeket.
Kellemes volt megtapasztalni az összefogást gyermek-szülő és Óvoda között.
Előkészület
Boldogságóra
Dátum: 2019.12.20.
Aktivitás: Angyalkák készítése
Szervezési forma: egyéni és frontális
Eszközök: angyalkaforma rajzlapból, színes ceruza, CD lejátszó
Megvalósítás:
– A Boldogságórát egy relaxációs gyakorlattal kezdjük „Repül a madár, szárnyalva száll, mert szabad madár”.
– Körbe állunk a szőnyegen és kitárjuk karjainkat, majd olyan mozdulatokat végzünk, mint ahogy látjuk szállni a madarakat.
– Ezt a gyakorlatot először a helyünkön végezzük el, majd körben is. Ezzel kifejezve a szabadságot és a szabadon szárnyalást.
– A relaxációs gyakorlat után szintén egy kört alkotunk ülve és beszélgetünk a közelgő ünnepről, a Karácsonyról.
– A karácsonyi hangulat megteremtése következtében beszélgetünk a jócselekedet szó jelentéséről. Beszélgetünk arról, hogy mi a jó cselekedet.
– Ezt követően elolvasok nekik egy mesét: Szívem kertje, majd megbeszéljük röviden a kis Amália történetét.
– Ez után az asztalhoz ülünk és mindenki kap egy, már előre elkészített angyalkát, amelyet saját fantáziájuk alapján ki is színezhetnek.
– Az elkészített angyalkákat haza vihetik és megajándékozhassák vele szüleiket szeretetük jeleként. .
– Végezetül a Boldogságórát Bagdi Bella- Szeretet c. dalának meghallgatásával zárjuk.
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Decemberben a jócselekedetek gyakorlásáról beszélgettünk a gyerekekkel. Mindenkinek volt véleménye a témáról, nagyon aktívak voltak. Elkészítettük a jócselekedetek-leltárát egy virágba írva, majd pozitív üzenetkártyákat írtak egymásnak, és a családtagjaiknak a diákok.