2020. december 15-én tartottuk meg az 1. osztályban a 4. boldogságóránkat, melynek témája a jó cselekedetek gyakorlása volt. Megbeszéltük, hogy mennyire fontos nekünk embereknek az, hogy valakivel jót tegyünk. Ez nemcsak amiatt, mert ez jóleső érzés annak, akivel tettük, hanem saját magunk miatt is. Ettől a pozitív érzéstől leszünk mi magunk többek, boldogabbak.
Azért is jó a téma feldolgozása éppen decemberben, mert a szeretet ünnepéhez közeledve mindannyiunknak fontos a törődés, a jótett vagy éppen csak egy jó szó. Adventi jó cselekedeteink naptárban minden napra jut egy-egy felhívás, ezeket igyekszünk betartani.
Készítettünk egy kedvességnapot, erre ráragasztottuk mindenki fényképét és megegyeztünk abban, hogy minden reggel rápillantunk és kiválasztunk róla valakit, persze minden nap mást és erre a tanulóra különösen odafigyelünk aznap. Fontos, hogy én is részt vettem a játékban.
Ráadásként játszottunk a Tedd meg! kártyacsomaggal. Ezt nagyon élvezték a gyermekek, igazán jót tettek a megerősítő mondatok.
A hónap dala ismét összegezte az óra összes mondandóját, azóta minden nap szakítunk néhány percet a meghallgatására.
Azt hiszem a jó cselekedetek gyakorlásához hozzá tartozik, hogy részt vegyünk ilyenkor karácsony előtt legalább egy adománygyűjtésben. Mi is ezt tettük. Használt, de még jó állapotú játékokat tettünk egy dobozba, amit segítséggel eljuttattunk a rászoruló gyermekekhez.
Ezen az órán ismét mindenki nagyon jól érezte magát, a játékokban aktívan részt vettünk, segítettünk egymásnak, érzelmeinket többé – kevésbé kifejeztük, ez még azonban némi gyakorlásra szorul. A játék örömteli hangulatban telt.
„Az a cselekedet a legjobb, amely a legtöbb boldogságot adja a lehető legtöbb embernek.”
Boldogító jó cselekedetek
2020. december 15-én tartottuk meg az 1. osztályban a 4. boldogságóránkat, melynek témája a jó cselekedetek gyakorlása volt. Megbeszéltük, hogy mennyire fontos nekünk embereknek az, hogy valakivel jót tegyünk. Ez nemcsak amiatt, mert ez jóleső érzés annak, akivel tettük, hanem saját magunk miatt is. Ettől a pozitív érzéstől leszünk mi magunk többek, boldogabbak.
Azért is jó a téma feldolgozása éppen decemberben, mert a szeretet ünnepéhez közeledve mindannyiunknak fontos a törődés, a jótett vagy éppen csak egy jó szó. Adventi jó cselekedeteink naptárban minden napra jut egy-egy felhívás, ezeket igyekszünk betartani.
Készítettünk egy kedvességnapot, erre ráragasztottuk mindenki fényképét és megegyeztünk abban, hogy minden reggel rápillantunk és kiválasztunk róla valakit, persze minden nap mást és erre a tanulóra különösen odafigyelünk aznap. Fontos, hogy én is részt vettem a játékban.
Ráadásként játszottunk a Tedd meg! kártyacsomaggal. Ezt nagyon élvezték a gyermekek, igazán jót tettek a megerősítő mondatok.
A hónap dala ismét összegezte az óra összes mondandóját, azóta minden nap szakítunk néhány percet a meghallgatására.
Azt hiszem a jó cselekedetek gyakorlásához hozzá tartozik, hogy részt vegyünk ilyenkor karácsony előtt legalább egy adománygyűjtésben. Mi is ezt tettük. Használt, de még jó állapotú játékokat tettünk egy dobozba, amit segítséggel eljuttattunk a rászoruló gyermekekhez.
Ezen az órán ismét mindenki nagyon jól érezte magát, a játékokban aktívan részt vettünk, segítettünk egymásnak, érzelmeinket többé – kevésbé kifejeztük, ez még azonban némi gyakorlásra szorul. A játék örömteli hangulatban telt.
„Az a cselekedet a legjobb, amely a legtöbb boldogságot adja a lehető legtöbb embernek.”
A témát Bagdi Bella: Jóemberré csak a szívemmel válhatok dal meghallgatásával kezdtük. Ezt követően beszélgettünk, hogy a jó cselekedetekről, ki milyen jót cselekedett otthon, vagy az óvodában. Szóba került a madarakról való gondoskodás, hogyan mi módon teszünk jót a madaraknak. A munkafüzet 31. oldalán található feladatlappal dolgoztuk fel. Mi jót tettél? -játékkal folytattuk a tevékenységet, majd eljátszottuk, hogy miben lehet segíteni különböző szituációkban ( ha valaki ellesik, anya morcos, ha kedvenc állatunk éhes ). A témát a Szívem kertje mesével dolgoztuk fel, amit a gyerekek nagy odafigyeléssel, türelemmel hallgatták, majd beszélgettünk a meséről. Ezt követően mindenki kapott egy angyalka sablon, amit kedvük szerint színezhettek. Örömmel vitték haza a szüleiknek, megköszönve vele a szeretetüket.
A tevékenységet a Jó cselekedet jelének elkészítésével zártuk.
Karácsonyi ajándék a szülők számára! A gyerekek is tudják, hogy nem csak ajándékot kapni öröm, hanem adni is. Reményeink szerint a gyermekek által minden családban megelevenedik a kis Jézus születésének története, a tanult énekekkel kísérve.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Decemberben több kedvességnapot tartottunk. Ebből rajzoltak le néhányat a gyerekek.
Edelényi Mátyás Óvoda és Bölcsöde
Ezen a héten beszélgettünk a gyerekekkel a jó cselekedetekről az Alma csoportban. Szituációs játékokkal eljátszottuk azt, hogyan tudunk egymás segítségére lenni. Majd gyakoroltuk a segítségadást. Például a Luca-napi búzákat locsolták a gyerekek, segítettek lepakolni az edényeket, tányérokat az ételszállító kocsiról, a nagyobbak segítettek a kisebbeknek a cipőt felhúzni. Gazdagodott pozitív cselekedet iránti fogékonyságuk, érzelmeik, empátiás képességeik. Mi így készülünk a karácsonyra.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Enyhe értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája
Tisztaforrás csoport
A mi kedvességnapunkon a napocska sugarai azokból agyerekekböl áll, akik társaikkal jótettet hajtottak végre a hónapban. Ez a napocska valóban egy kedves napocska! Minden kedves gyerek itt van! Annyi arcocska van benne, mint ahányan jót tettek a hónapban. A maszkok alatt ott van az öröm, a büszkeség, amiért a társak felfigyeltek valamilyen jócselekedeteikre.