Advent, ahogyan egy maszkon át látjuk.
Boldogító jó cselekedetek
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bácska u Telephely
„Adni Jobb”
A gyerekekkel az adventi időszakban jobban elmélyültünk az érzelmeink megélésébe. A speciális helyzet miatt a csoportok zártabban önmagukban készülődtek az ünnepekre. Ez jobban ráirányította a figyelmüket a gyerekeknek az egymásrautaltságra. Próbálták ezt még jobban megerősíteni avval, hogy segítettek társaiknak. Míg a kisebb csoportokban inkább konkrét segítség érvényesült (pl: öltözködésnél) a nagyobbaknál már elvontabban is jelentkezett (pl: bíztatás, megerősítés). A gyermekek a boldogságóránkon felismerték, a nagyobbak meg is fogalmazták, hogy milyen jó adni.
Mindenkinek áldott, boldog karácsonyt!
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bácska u Telephely
„Adni Jobb”
A gyerekekkel az adventi időszakban jobban elmélyültünk az érzelmeink megélésébe. A speciális helyzet miatt a csoportok zártabban önmagukban készülődtek az ünnepekre. Ez jobban ráirányította a figyelmüket a gyerekeknek az egymásrautaltságra. Próbálták ezt még jobban megerősíteni avval, hogy segítettek társaiknak. Míg a kisebb csoportokban inkább konkrét segítség érvényesült (pl: öltözködésnél) a nagyobbaknál már elvontabban is jelentkezett (pl: bíztatás, megerősítés). A gyermekek a boldogságóránkon felismerték, a nagyobbak meg is fogalmazták, hogy milyen jó adni.
Mindenkinek áldott, boldog karácsonyt!
Szorgalmatos Mesekert Óvoda Bölcsőde és Konyha
A hónap témájának a feldolgozását a karácsony hangulata is megérintette,érzelmileg gazdagította. Sokat beszélgettünk a jóságról, a szetetettről, arról, hogy a magunk és a mások életét hogyan tudnánk szebbé tenni. Olyan közös tevékenységgel zártuk ezt a foglalkozást amiben mindenki megtalálta a maga boldogságát
Másodikosaimmal december hónapban, a boldogító jócselekedetek témakörben feldolgoztuk a madáretető téli vendégei című olvasmányt. Madáretetőket készítettek a gyerekek, gondoskodva a kis madárkákról.
Mit hoztál ma játékot többször is játszottunk, meglepően figyelmes dolgokkal kedveskedtek egymásnak.
Jó cselekedeteikért szalmaszálat gyűjthettek a tanítványaim, melyeket az iskolánk udvarán álló jászolban levő kis jézuska bölcsőjébe helyezhettek. Minél több lett a szalmaszál, vagyis jócselekedet, annál puhább lett kis jézuska fekhelye. Évekkel ezelőtt olvastam egy történetet erről, amit korábban elő is adtunk. Most ehhez a történethez visszakapcsolva megvalósítottuk hétköznapjainkban mindezt.
Eljátszottuk Jótett és Rossztett történetét a gyerekek által elkészített bábokkal. Kiváló, ötletes előadásokat hallhattunk.
Kis falunkban nem olyan régen nyílt az Iciri-piciri gyerekház, ahova bölcsődés korú gyermekek járnak. Ide ajándékoztunk ajtódíszt gyufásskatulyából, melyet a gyerekek által alkotott kis rajzok díszítenek. Küldtünk még gurigából ragasztott adventi koszorút, mely teafiltereket rejt. Tanítványaim által festett óriási karácsonyi kifestő is átadásra került, melyen a gyerekek jócselekedetei rajzban kerültek kifejezésre.
Hihetetlen jóérzéssel töltött el bennünket ez a jócselekedet is. Ott kedveskedtünk, ahol csak tudtunk. Nemcsak kedvességnapokat, hanem kedvesség hónapot is tartottunk. Jó volt így hangolódni a szeretet ünnepére. Megőrizzük jó szokásunkat a jövőben is.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde
Nehéz időszakon vagyunk túl, hisz a vírusos fertőzés miatt több dolgozó megbetegedett, ami miatt csoportok kerültek karantén alá. A visszatérés alkalmával azonban annál nagyobb örömmel üdvözöltük egymást. A boldogságóra havi témája segített ezt az örömöt még teljesebbé tenni. Tudatosan figyeltünk arra, hogyan lehet kifejezni szeretetünket, milyen figyelmességgel tudunk kedveskedni egymásnak. A különböző bizalomjátékokkal, drámajátékokkal megfoghatóbbá váltak ezek a fogalmak, mint a bizalom, figyelem, jótett, kedvesség. A játék közben átélt pozitív érzelmek ösztönzőleg hatnak gyermekeinkre, törekszenek arra, hogy egy-egy jótett közben újra részesei lehessenek ennek az örömnek. Izgalmas és megható hallgatni azokat az önzetlen jó kívánságokat, amelyek megfogalmazása szerint a tárgyi javak óhajtása mellett túlsúlyba kerülnek a mások boldogságát megcélzó kívánságok. Bár a közös karácsonyi ünnepségünk az idén elmaradt, de a MI karácsonyfánkat egymás után mindannyian meglátogattuk. Az ott készült kép segíti az összetartozás érzését tudatosítani, hisz egy nagy közösség tagjai vagyunk mindannyian, s hamarosan sokkal több mindenki felé tudjuk kifejezni örömünket, kedvességünket.
Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskola és Óvoda
Körben ülve mindenki mondott valakinek valami kedveset. Ez lehetett egy dícséret, egy közös emlék, élmény vagy jó kívánság stb. Figyeltünk rá, hogy mindenki sorra kerüljön és egy gyerek se legyen, aki nem kap valami kedveset. A karácsonyi hangulatot is beletettük a közös munkába.
A Boldogságóra elején megbeszéltük, hogy mennyire fontosak a jócselekedetek az életünkben. Hogyan viselkedünk helyesen vagy helytelenül bizonyos helyzetekben. Beszélgettünk a boldogító jócselekedetekről, pl. a segítségnyújtásról. A gyerekek elkészítették a munkafüzet 29. oldalán található feladatot. Kártyáztunk, majd az óra végén meghallgattuk a hónap dalát.
Néhány vezető tartalom köré sűrűsödtek az ötletek.
Például:
Jót tenni a természet védelme érdekében, amit természetesen mi átbeszéltünk.
De komoly súllyal esett latba, a közelekedésben résztvevőknek kultúráltsága.
Segíteni idősebbeken, gyerekeken.
A mesék hagyományos tartalma sem maradhatott ki Királyfi-Királylány-Sárkány konfliktusában.
Vagy helyesen vagy helytelenül cselekedni bizonyos helyzetekben. Boldogító jócselekedetként fogták fel a segítségnyújtást a a családi gazdaságban vagy gondoskodni a házi kedvencről.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A boldogító jócselekedetek téma nem áll messze a kisgyermekektől sem. A jót tenni másokkal örömét már ők is megtapasztalhatták családjukban, baráti körükben, kisállatuk gondozása közben. A december hónap pedig még inkább érzékenyített bennünket arra, hogy el tudjunk merülni a témában. Talán ezért is volt az, hogy leginkább ajándékokban, tárgyakban, meglepetésekben gondolkodtak legtöbben a témáról. A tanulók kaptak egy üres hógömb rajzot, melyet jócselekedettel kellett megtölteniük… Kedves rajzok születtek különféle segítségnyújtásról, családi együttlétről, kutyasétáltatásról, születésnap szervezésről. Természetesen most sem maradt el a mindig izgalmas, hangulatos hónap zenéjére való táncolás sem… 🙂