BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK
Decemberi boldogságóránkat rögtön a hónap elején megtartottuk, hogy legyen idő a sok jó cselekedetre.
Kimásoltam és nagyítottam az adventi kihívást, melybe rögtön bele is vágtunk beavatva a családtagokat. A gyerekek nagyon komolyan vették a feladatot. Menet közben elmondhatták a tapasztalataikat, ötleteiket, ami segítséget adott társaiknak.
Jó cselekedetek gyűjtésére irányult a következő feladat, mely két részből állt: egyrészt igyekezni kellett mindenkivel nagyon jót tenni, másrészt, figyelni egymásra, észrevenni mások jó cselekedeteit és leírni azokra a kis piros cédulákra, amiket kihelyeztem az asztalomra és odaadni annak aki jót tett. Szuper módon működött, csak úgy fogytak a piros papirosok. Már az elején elmondtam, hogy ez nem verseny, nem ez a cél. Most az utolsó tanítási napon elolvastuk a saját jó cselekedeteinket és megállapítottuk, hogy jó emberek vagyunk mindannyian. Ezt elraktároztuk a szívünkben, hogy bármikor töltődni tudjunk belőle.
Jó tett helyébe…: vers kíséretében, gyönyörű, általuk készített virágot kaptam a gyerekektől névnapomra. Nagyon örültem, hogy jó cselekedeteikből nekem is jutott.
Ezen kívül az órán meditáltunk, relaxálás alkalmával feszültséget oldottunk, beszélgettünk, játszottunk és énekeltünk. A munkafüzet feladataiból a szuperhősök jótetteit élvezték a legjobban a gyerekek. Fantáziájuk szárnyalt, melyhez jóakaratuk párosult.
Van remény, hogy jobb lesz a világ, ha ezek a gyerekek ilyen szemléletben nőnek fel!
Boldogító jó cselekedetek
Egy világjárvány közepén is elengedhetetlen a boldogság, mint érzés, főleg így karácsony közelettével. Már jópár napja csak a digitális tereken keresztül találkozhatunk és tarthatjuk a kapcsolatot egymással, ezért a jócselekedeteket most a szeretteik irányába végzik a gyerekek. A személyes jelenlét hiányában, a digitális terek segítségével összegyűjtöttünk egy listát a jócselekedetekről, melyeket ők fogalmaztak meg, én pedig összeírtam!
A hónap témájának megvalósítása átölelte a mindennapi tevékenységeinket, témaköreinket.
A jó cselekedetek témaköre megjelent a szerepjátékokban, drámajátékokban, mese- báb tevékenységekben, illetve a gondozási tevékenységeinkben is.
Több napon keresztül más csoportokkal (Maci-Napsugár) együtt játszottunk, kedveskedtünk ajándékoztunk, örömet szereztünk.
Nagy sikere volt a „Mi jót tettél ma?” és a „Játsszátok el! ” szituációs játéknak, ami ösztönző hatással volt gyerekeimre illetve 1-1 jó cselekedet gyakorlására.
A „Szívem kertje” című mese elmesélése után lehetőséget adtam otthoni jó cselekedetek elmondására.
Saját elképzelés, fantázia alapján kiszínezhették a munkafüzetből a jó cselekedetek jelét.
Kedvesség napokat tartottunk, melyben barkácsoltunk, ajándékoztunk illetve ajándékot kaptunk. Elkészítettük karácsonyi csillagunkat, előre kivágott formák segítségével.
A később, más napon érkező gyerekeket hóemberrel ajándékoztuk meg.
A téma megvalósításának eredményességét mutatta a gyerekeim figyelmessége.
A Bagdi Emőke által kidolgozott relaxációs gyakorlatok a mindennapos testnevelés része, illetve a gyerekek maguk kérik és kezdeményezik.
Bagdi Bella Jó emberré…. című dala már ismert csoportunkban, kitalált megszokott mozdulatokkal táncolnak rá.
Az eddig is összeszokott, családias hangulatú csoportom még inkább erősödött érzelmileg. Büszke vagyok jóságos Manóimra és minden gyermekem megkapta a Jószívű címet is.
A hónap témájának megvalósítása átölelte a mindennapi tevékenységeinket, témaköreinket.
A jó cselekedetek témaköre megjelent a szerepjátékokban, drámajátékokban, mese- báb tevékenységekben, illetve a gondozási tevékenységeinkben is.
Több napon keresztül más csoportokkal (Maci-Napsugár) együtt játszottunk, kedveskedtünk ajándékoztunk, örömet szereztünk.
Nagy sikere volt a „Mi jót tettél ma?” és a „Játsszátok el! ” szituációs játéknak, ami ösztönző hatással volt gyerekeimre illetve 1-1 jó cselekedet gyakorlására.
A „Szívem kertje” című mese elmesélése után lehetőséget adtam otthoni jó cselekedetek elmondására.
Saját elképzelés, fantázia alapján kiszínezhették a munkafüzetből a jó cselekedetek jelét.
Kedvesség napokat tartottunk, melyben barkácsoltunk, ajándékoztunk illetve ajándékot kaptunk. Elkészítettük karácsonyi csillagunkat, előre kivágott formák segítségével.
A később, más napon érkező gyerekeket hóemberrel ajándékoztuk meg.
A téma megvalósításának eredményességét mutatta a gyerekeim figyelmessége.
A Bagdi Emőke által kidolgozott relaxációs gyakorlatok a mindennapos testnevelés része, illetve a gyerekek maguk kérik és kezdeményezik.
Bagdi Bella Jó emberré…. című dala már ismert csoportunkban, kitalált megszokott mozdulatokkal táncolnak rá.
Az eddig is összeszokott, családias hangulatú csoportom még inkább erősödött érzelmileg. Büszke vagyok jóságos Manóimra és minden gyermekem megkapta a Jószívű címet is.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Bojti Tagóvoda
Havi Boldogságóránk témája a Boldogító jócselekedetek volt, melyet ebben az évben is összekötöttünk az Ovikarácsonnyal. A foglalkozás elején meghallgattuk a hónap dalát, majd beszélgetőkör keretében arról kérdeztük a gyerekeket, hogy miért jó jónak lenni, és segíteni másokon. Hogy ezt a gyakorlatban is tudatosítsuk, a „Mi jót tettél? ” játékkal folytattuk a foglalkozást, ahol mindenki elmondhatta, hogy kivel tett jót a hét során, illetve velük ki tett jót ez idő alatt. És milyen érzés volt segíteni másokon.
Évek óta adományozottként veszünk részt az Igazgyöngy Alapítvány cipősdoboz akciójában, minden évben szuper karácsonyi csomagokat kaphatnak ezáltal gyermekink, mely jó lehetőség volt arra most is, hogy beszélgessünk arról, hogy milyen jó kapni, tudni azt hogy valaki gondol ránk, és ezáltal örömet szerez nekünk. Ezért most is arra biztattuk a gyerekeket, hogy régi, megunt játékaikat ők is adják tovább, hiszen nemcsak kapni, de adni is nagyon jó érzés.
Ezután közösen feldíszítettük óvodánk fenyőfáját, a rendhagyó helyzet miatt pedig online műsorral kedveskedtünk a gyerekek szüleinek. Ez volt a mi kis ajándékunk. Tortáztunk is, énekeltünk, lezárásként pedig megbeszéltük, hogy ki hogyan érezte magát a hét során.
A hónap feladatai közül a diákok a maszk tervezést és készítést választották. Az indok egyszerű: része lett az életüknek, a védekezés leghatékonyabb és elengedhetetlen eszközének mondják a járványügyi szakemberek. Fontos, hogy ne csak óvja az egészségünket, hanem tetszetős is legyen. Mindenki megtervezhette a saját maszkját, s amire a legtöbben szavaztak a tanulók, az elkészült textilből is.
A tanórát a hónap dalának meghallgatásával kezdtük, majd a „Mit hoztál ma?” játékkal folytattuk. Beszélgettünk a jó cselekedetekről, mivel tudnak másoknak segíteni, örömet szerezni. Szóba került a karácsony ünneplése az idén más lesz, mint az elmúlt években. Legfontosabb a számukra, hogy ők és a családtagjaik egészségesek legyenek. Ezután maszkokat terveztek szeretteiknek.
Nagyon tetszett a gyerekeknek ez a tevékenység. Örültek, hogy olyan dolgot készíthetnek , ami a madaraknak hasznos lesz. Tetszett nekik, hogy újrahasznosítottunk már „szemétnek” tűnő dolgokat. Napról napra egyre több madár fedezi fel az etetőket. Olyan helyre akasztottuk ki ahol az ablakból is láthatják bentről a madarakat. Nagyon szeretik őket nézegetni.
Szerepjátékkal dolgoztuk fel a Nyuszi csoporttal a jó cselekedetek témakört!
A gyerekek nagyon élvezték a különböző szerepek eljátszását és megoldását!
pl.: Az óvó néninek fáj a feje. Hogyan tudnál segíteni? – Csendben lennénk, – Jók lennénk, -Simogatnánk fejét.
Jó cselekedet táblát készítettünk, amire szivecskét gyűjtöttünk!