A jó cselekedetek témakör nagyszerűen beilleszthető a karácsonyi ünnepkör témájához. Mindig, így most is nagy izgalommal és szeretettel készültünk erre az ünnepre. Sokat beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy ki mit szokott segíteni a szüleinek, testvérének, nagyszüleinek vagy éppen csoporttársainak, óvodás társainak. A Szívem kertje című mese nagyon sokat segített a téma feldolgozásában. A gyerekek nagy örömmel sorolták a jó cselekedeteiket.
Egy puzzle szívet készítettünk, amelynek elemei egy-egy gyermekhez tartoznak. Minden elemen jó cselekedeteket ábrázoltunk, a gyerekek első gondolatát, amely eszükbe jutott a segítségnyújtással, mint jó cselekedettel kapcsolatban.
Boldogító jó cselekedetek
Karancslapujtői Kastélykert Óvoda
A gyermekekkel alkottunk egy nagy kört, majd mindenki választott magának egy állatos bábot. Minden gyermekre került sor, szépen mindenki elmondta, hogy mi jót tett: valaki a háztartásban ügyeskedett, takarítani, ablakot pucolni, süteményeket sütni, van aki a házi állatok eltartásában segédkezett. Az egyik gyermeknek az jutott eszébe, hogy segített az egyik kiscsoportosnak felvenni a sapkát. A foglalkozás nagyon jó hangulatban telt.
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
Ez a téma a karácsonyi készülődéshez éppen megfelelő volt. Az apró jócselekedetek, milyen fontosak ahhoz, hogy békében és szeretetben éljünk egymás mellett.
Tartottunk egy kedvességnapot, ahol minden tanuló mondott egy kedvességet a társáról, ezzel is boldogabbá tehettük ezt a napot.
Készítettünk egy napocskát, amiben minden tanulónk arcát beleraktuk, ezzel is a közösséget szimbólizálva.
Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, 8230 Balatonfüred Iskola u. 2.
Ez a téma a karácsonyi készülődéshez éppen megfelelő volt. Az apró jócselekedetek, milyen fontosak ahhoz, hogy békében és szeretetben éljünk egymás mellett.
Tartottunk egy kedvességnapot, ahol minden tanuló mondott egy kedvességet a társáról, ezzel is boldogabbá tehettük ezt a napot.
Készítettünk egy napocskát, amiben minden tanulónk arcát beleraktuk, ezzel is a közösséget szimbólizálva.
Decemberben elkezdtünk egy jócselekedetekkel teli láncreakciót. A ” jobb adni, mint kapni ” szlogennel indítottuk be a gépezetünket ! S a gyerekek belelkesedtek. Kedves üzenetkártyákat gyártottak nap mint nap egymásnak és titokban dugdosták társaik holmijai közé azokat. E hónap napjaira pedig mindenki számára teljesíthető, de tele kedves és pozitív kihívásokkal teli naptárt is alkottak páran. Adománygyűjtésben vettek aktívan részt ismeretlen gyerekeknek, s az osztálydekorációs fenyőfánk alá a maguk kis ” magatartás-ajándékdobozukat” gyűjtögették szinte önmagukkal versenyezve, és túlszárnyalva.
A betegség szele viszont osztályunkat is elsöpörte, így mindenről képet már nem sikerült készítenem a karanténunk miatt.
BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK
Decemberi boldogságóránkat rögtön a hónap elején megtartottuk, hogy legyen idő a sok jó cselekedetre.
Kimásoltam és nagyítottam az adventi kihívást, melybe rögtön bele is vágtunk beavatva a családtagokat. A gyerekek nagyon komolyan vették a feladatot. Menet közben elmondhatták a tapasztalataikat, ötleteiket, ami segítséget adott társaiknak.
Jó cselekedetek gyűjtésére irányult a következő feladat, mely két részből állt: egyrészt igyekezni kellett mindenkivel nagyon jót tenni, másrészt, figyelni egymásra, észrevenni mások jó cselekedeteit és leírni azokra a kis piros cédulákra, amiket kihelyeztem az asztalomra és odaadni annak aki jót tett. Szuper módon működött, csak úgy fogytak a piros papirosok. Már az elején elmondtam, hogy ez nem verseny, nem ez a cél. Most az utolsó tanítási napon elolvastuk a saját jó cselekedeteinket és megállapítottuk, hogy jó emberek vagyunk mindannyian. Ezt elraktároztuk a szívünkben, hogy bármikor töltődni tudjunk belőle.
Jó tett helyébe…: vers kíséretében, gyönyörű, általuk készített virágot kaptam a gyerekektől névnapomra. Nagyon örültem, hogy jó cselekedeteikből nekem is jutott.
Ezen kívül az órán meditáltunk, relaxálás alkalmával feszültséget oldottunk, beszélgettünk, játszottunk és énekeltünk. A munkafüzet feladataiból a szuperhősök jótetteit élvezték a legjobban a gyerekek. Fantáziájuk szárnyalt, melyhez jóakaratuk párosult.
Van remény, hogy jobb lesz a világ, ha ezek a gyerekek ilyen szemléletben nőnek fel!
BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK
Decemberi boldogságóránkat rögtön a hónap elején megtartottuk, hogy legyen idő a sok jó cselekedetre.
Kimásoltam és nagyítottam az adventi kihívást, melybe rögtön bele is vágtunk beavatva a családtagokat. A gyerekek nagyon komolyan vették a feladatot. Menet közben elmondhatták a tapasztalataikat, ötleteiket, ami segítséget adott társaiknak.
Jó cselekedetek gyűjtésére irányult a következő feladat, mely két részből állt: egyrészt igyekezni kellett mindenkivel nagyon jót tenni, másrészt, figyelni egymásra, észrevenni mások jó cselekedeteit és leírni azokra a kis piros cédulákra, amiket kihelyeztem az asztalomra és odaadni annak aki jót tett. Szuper módon működött, csak úgy fogytak a piros papirosok. Már az elején elmondtam, hogy ez nem verseny, nem ez a cél. Most az utolsó tanítási napon elolvastuk a saját jó cselekedeteinket és megállapítottuk, hogy jó emberek vagyunk mindannyian. Ezt elraktároztuk a szívünkben, hogy bármikor töltődni tudjunk belőle.
Jó tett helyébe…: vers kíséretében, gyönyörű, általuk készített virágot kaptam a gyerekektől névnapomra. Nagyon örültem, hogy jó cselekedeteikből nekem is jutott.
Ezen kívül az órán meditáltunk, relaxálás alkalmával feszültséget oldottunk, beszélgettünk, játszottunk és énekeltünk. A munkafüzet feladataiból a szuperhősök jótetteit élvezték a legjobban a gyerekek. Fantáziájuk szárnyalt, melyhez jóakaratuk párosult.
Van remény, hogy jobb lesz a világ, ha ezek a gyerekek ilyen szemléletben nőnek fel!
BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK
Decemberi boldogságóránkat rögtön a hónap elején megtartottuk, hogy legyen idő a sok jó cselekedetre.
Kimásoltam és nagyítottam az adventi kihívást, melybe rögtön bele is vágtunk beavatva a családtagokat. A gyerekek nagyon komolyan vették a feladatot. Menet közben elmondhatták a tapasztalataikat, ötleteiket, ami segítséget adott társaiknak.
Jó cselekedetek gyűjtésére irányult a következő feladat, mely két részből állt: egyrészt igyekezni kellett mindenkivel nagyon jót tenni, másrészt, figyelni egymásra, észrevenni mások jó cselekedeteit és leírni azokra a kis piros cédulákra, amiket kihelyeztem az asztalomra és odaadni annak aki jót tett. Szuper módon működött, csak úgy fogytak a piros papirosok. Már az elején elmondtam, hogy ez nem verseny, nem ez a cél. Most az utolsó tanítási napon elolvastuk a saját jó cselekedeteinket és megállapítottuk, hogy jó emberek vagyunk mindannyian. Ezt elraktároztuk a szívünkben, hogy bármikor töltődni tudjunk belőle.
Jó tett helyébe…: vers kíséretében, gyönyörű, általuk készített virágot kaptam a gyerekektől névnapomra. Nagyon örültem, hogy jó cselekedeteikből nekem is jutott.
Ezen kívül az órán meditáltunk, relaxálás alkalmával feszültséget oldottunk, beszélgettünk, játszottunk és énekeltünk. A munkafüzet feladataiból a szuperhősök jótetteit élvezték a legjobban a gyerekek. Fantáziájuk szárnyalt, melyhez jóakaratuk párosult.
Van remény, hogy jobb lesz a világ, ha ezek a gyerekek ilyen szemléletben nőnek fel!
BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK
Decemberi boldogságóránkat rögtön a hónap elején megtartottuk, hogy legyen idő a sok jó cselekedetre.
Kimásoltam és nagyítottam az adventi kihívást, melybe rögtön bele is vágtunk beavatva a családtagokat. A gyerekek nagyon komolyan vették a feladatot. Menet közben elmondhatták a tapasztalataikat, ötleteiket, ami segítséget adott társaiknak.
Jó cselekedetek gyűjtésére irányult a következő feladat, mely két részből állt: egyrészt igyekezni kellett mindenkivel nagyon jót tenni, másrészt, figyelni egymásra, észrevenni mások jó cselekedeteit és leírni azokra a kis piros cédulákra, amiket kihelyeztem az asztalomra és odaadni annak aki jót tett. Szuper módon működött, csak úgy fogytak a piros papirosok. Már az elején elmondtam, hogy ez nem verseny, nem ez a cél. Most az utolsó tanítási napon elolvastuk a saját jó cselekedeteinket és megállapítottuk, hogy jó emberek vagyunk mindannyian. Ezt elraktároztuk a szívünkben, hogy bármikor töltődni tudjunk belőle.
Jó tett helyébe…: vers kíséretében, gyönyörű, általuk készített virágot kaptam a gyerekektől névnapomra. Nagyon örültem, hogy jó cselekedeteikből nekem is jutott.
Ezen kívül az órán meditáltunk, relaxálás alkalmával feszültséget oldottunk, beszélgettünk, játszottunk és énekeltünk. A munkafüzet feladataiból a szuperhősök jótetteit élvezték a legjobban a gyerekek. Fantáziájuk szárnyalt, melyhez jóakaratuk párosult.
Van remény, hogy jobb lesz a világ, ha ezek a gyerekek ilyen szemléletben nőnek fel!
Egy világjárvány közepén is elengedhetetlen a boldogság, mint érzés, főleg így karácsony közelettével. Már jópár napja csak a digitális tereken keresztül találkozhatunk és tarthatjuk a kapcsolatot egymással, ezért a jócselekedeteket most a szeretteik irányába végzik a gyerekek. A személyes jelenlét hiányában, a digitális terek segítségével összegyűjtöttünk egy listát a jócselekedetekről, melyeket ők fogalmaztak meg, én pedig összeírtam!