Decemberben a napjainkat a „Jónak lenni jó!” jellemezte. Közösen vártuk a karácsonyt 1. 18 napra kiterjedő adventi feladatot kellett teljesíteni a tanulóknak, szívesen, örömmel végezték. 2. Mikuláscsomagot ajándékoztunk egymásnak.
Reméljük hamarosan találkozunk.
Boldogító jó cselekedetek
Jó cselekedeteink boldogítanak.
Segítő kezeiket rajzolták le,beleírták a napi feladataikat amivel örömöt szerezhetnek szüleiknek.
Boldogság program. December havában a boldogító jócselekedetek a karácsonyi ünnepi hangulatban jelentős szerepet kaptak. Elmeséltem egy fiú testvérpárról Péterről és Pálról egy történetet,akik jó cselekedetekkel hogyan segítettek gyermekeknek, családoknak. A Karácsonyi zsákból kihúzták egymás jelét. Elmondták, hogy mivel segítik egymást, hogyan vigyázzák, szeretik, óvják társaikat. Kifejezték jókívánságaikat is. Az adventi koszorú is emelte együttlétünket. A kihúzott jelek matrica szívecskéket ezüst fenyő köré ragasztottam, amely csoportszobánkat szépíti.
CSICSERGŐ CSOPORT Nagy – György Eszter óvodapedagógus
Jó cselekedet
Beszélgettünk a gyerekkel arról, hogy szerintük mit is jelent jót cselekedni. ” Az ő értelmezésük szerint segítűnk másoknak.”
-Az óvodába mivel lehet jót cselekedni?
Így a nagyobbakat rá lehetett vezetni arra, hogy segítsenek kisebb társaiknak, akár a játék összepakolásnál, akár öltözködésnél. Ha segítenek megteríteni és az ágyak lerakásába is részt vesznek, ezzel jót cselekednek, segítik a daduska néni munkáját. Ha egy- egy foglalkozás előtt segítenek kiosztani az eszközöket, akkor az óvó néninek segítenek. Jónak lenni jó.
ZÜMMÖGŐ CSOPORT
A karácsony közeledtével megismertük az ide vonatozó történetet. Úgy döntöttünk, megajándékozzuk egymást majd az utolsó napon. Egy állami gondozottként élő gyerekközösségnek pedig képeslapot küldtünk. Őket neten találtuk, ott kérték, hogy aki tud, küldjön lapot nekik karácsonyra. Megbeszéltük, hogy a tárgyi ajándékon kívül a legfőbb jó cselekedet éppen az, ha el tudjuk viselni egymást szeretetben, mások hibáit is türelemmel hordozzuk, hogy az osztályunkban mindenki jól érezhesse magát.
Nyugati Városrészi Óvoda Nagy Jenő Utcai Tagóvoda
A Holle anyó mesét válsztottam a gyerekeknek a jó cselekedetek érzékeltetésére (valamint a jó cselekedet meg nem tételére). A mesét szépen csendben hallgatták végig. Remek ötleteket mondtak arra a kérdésemre, hogy miért ezt a mesét olvastam el nekik. (jó-rossz, tél, hogyan keletkezik a hóesés a mesében, kút).
Beszélgettünk arról, hogy ki, milyen jót cselekedett a közelmúltban. Kinek, hogyan tudnának még jót tenni (szót fogadok, segítek mézeskalácsot sütni stb.). Ezek után egymással is megbeszélték, hogy ki kivel tesz jót. E szerint játszottak. A fiúk mind szerettek volna egymásnak jót tenni 🙂 .
Óvodánk udvarára most telepítettek egy ivókutat. Ez jó alkalom volt arra, hogy jót tegyünk. Megbeszéltük milyen jót tudnánk tenni az óvoda többi gyerekéért, az óvoda udvaráért. (vigyázunk arra, hogy a kút ne menjen tönkre, hogy tavasztól tudja használni minden ovis. Ehhez mi Lila csoportosok mit tudnánk tenni (pl. becsomagolni).
Miután ezt megbeszéltük kimentünk az udvarra, megfogdostuk a csomagoló anyagokat, a kutat körülvevő kavicsokat, majd becsomagoltuk kutat.
A foglalkozáson elkészítettük a jócselekedetek virágát, melynek középpontjába mindenki magát írta, és összegyűjtötték, hogy milyen tettekkel tudnának maguknak jót cselekedni. A foglalkozás második felében végig gondolták, hogy az elmúlt időszakban milyen jócselekedeteik voltak, és mit szeretnének a közeljövőben még megtenni.
Minden gyerek elkészítette a saját jócselekedeteinek a naptárát. Ez a naptár olyan jócselekedeteket tartalmaz, amelyeket az elkövetkezendő hetekben szeretnének végrehajtani. Amikor sikerült megvalósítani a jócselekedetet, egy szívecskét rajzolnak mellé.
Örömmel állapítottuk meg, hogy már a negyedik lépcsőfokhoz értünk. A jócselekedetek gyakorlása hónapjában vagyunk, mely nagyon jól beilleszthető volt mindennapjainkba.
A boldogságóránkat mint mindig , most is relaxációval kezdtük(Dagasztottunk erősen, megfeszítve,majd lágyan leráztuk ujjainkról a „lisztet”)
A hónap dalára most is vidáman ,felszabadulva táncoltunk és énekeltünk, s a szívünkkel jó emberré válhattunk a zene során.
Boldogságmacinkat körbeadva köszöntettük egymást, s örültünk, hogy újra együtt fedezhetjük fel a boldogságprogram izgalmas játékait.
A hónap meséjéről beszélgetve, elmondtuk érzéseinket, és megállapítottuk hogy milyen fontosak a jócselekedetek, a segítségnyújtás. Beszélgettünk arról, hogy mi a jóság, a szeretet és a segítségnyújtás. A „Jócselekedek gyakorlása” jelét a szivecskét, a kezünkkel is megmutattuk.
Beszélgettünk a madáretetés és a gondoskodás fontosságáról, mert ezt gyakoroljuk, és ez kiemelt szerepet játszik óvodánkban , hiszen madárbarát óvoda vagyunk. Madárbarát óvodai udvarunkon számos gyönyörű madarat etetünk a hideg idő folyamán, s a jó idő beálltával a madárcsicsergéstől hangos a kertünk, udvarunk. A labirintusos feladatban mindenki örömmel kereste a színes madárkák oduját.
Jókedvben, vidáman játszottuk a „Mi jót tettél?” játékot, és az „együtt” játékban közös erővel, feltudtunk állni a varázskötelünk segítségével.
A ” Játszuk el” c. játék során,szituációs játék keretében elevenítettük meg a segítségnyújtás, a jócselekedetek számos példáját. Jó kis példákat mondtak a nagycsoportosaink.
A „Mit tettem jót” játék során az elmondott jócselekedetek hatására, a negyedik lépcsőfokon álló őrt meggyőztük és így örömtáncot lejthettünk a Győzelemtündér dalára. Nagyon vidáman telt a boldogságóránk.
Taszári Körzeti Általános Iskola
Az év egyik legszebb témája. A gyerekek nagyon könnyen ráhangolódnak, megértik, hogy jót tenni, jónak lenni jó. A napsugarakban lévő jótetteket ők találták ki, és igyekeztek ehhez tartani is magukat. Érdekes volt, hogy fontosnak tartották, hogy engem is megkérdezzenek, hogy mi az a jó, amit én tennék.
Az év legszebb hónapjához érkeztünk,melyben a Boldogságprogram jócselekedeteit gyakorolhattuk.
A boldogságóránkat mint mindig , most is relaxációval kezdtük (Dagasztottunk erősen, megfeszítve,majd lágyan leráztuk ujjainkról a „lisztet”)
A hónap dalára most is vidáman ,felszabadulva táncoltunk és énekeltünk.
A hónap meséjéről beszélgetve, elmondtuk érzéseinket, és megállapítottuk hogy milyen fontosak a jócselekedetek, a segítségnyújtás. Beszélgettünk arról, hogy mi a jóság, a szeretet és a segítségnyújtás. Megtanultuk a „Jócselekedek gyakorlása” jelét a szivecskét, melyet kezünkkel is megtanultunk mutatni.
A jócselekedetek felsorolása közben beszélgettünk a madáretetés és a gondoskodás fontosságáról.Ez kiemelt szerepet játszik óvodánkban , hiszen madárbarát óvoda vagyunk.
Játszottunk „Mi jót tettél?” játékot, melyben közös erővel, együtt feltudtunk állni a varázskötelünk segítségével.
A ” Játszuk el” c. játék során,szituációs játék keretében elevenítettük meg a segítségnyújtás, a jócselekedetek számos példáját.
A „Mit tettem jót” játék során minden kis pillangós elmondott egy jócselekedetet, így a negyedik lépcsőfokon álló őrt meggyőztük és örömtáncot lejthettünk a Győzelemtündér dalára.
Nagyon jól éreztük magunkat most is, ebben a közös boldogságprogramunkban.