A szájmaszkoknak nem kell egyhangúaknak lenniük. Mi vidám mintájú maszkokat terveztünk.
Boldogító jó cselekedetek
1. Téma bevezetése
Idézeteket osztottam szét a tanulók között, majd megbeszéltük ezeket, kinek mi jut róla eszébe.
2. Téma feldolgozása
Jó cselekedetek virága. Rajzoltunk egy nagy méretű lapra virágot és a virág közepébe beleírtuk, hogy 6. osztály. Minden tanuló egy sziromba írta, milyen jót tett az egyik osztálytársával. Ezt közösen készítettük el.
3. Az óra lezárása
Meditáció a tankönyvi szöveg alapján.
– Foglalkozást kezdő relaxáció,
– Mesére hívó mondóka,
– Szívem kertje című mese feldolgozása,
– Zokni párosító és a kismadaras útkereső feladat megoldása,
– Jó emberré csak a szívemmel válhatok című dal meghallgatása,
-A jó cseleked jelének felhelyezése a vár lépcsőjére.
Ebben a témában megragadtuk a lehetőséget, és az iskolába hozott zöldségekből salátát, falatkákat készítettünk. Így jót cselekedtünk sokakkal.
Ebben a hónapban foglalkoztunk a jócselekedetekkel.
Minden gomb egy embert jelképez, mindük között ott vannak a cselekedetek, ami őket összefűzik.
A gombokat mindenki saját maga varrta fel, spirális formában.
Miért fontos, hogy a barátaid és a szüleid is boldogok legyenek?
Mivel tudsz örömet okozni nekik?
December – Boldogító jócselekedetek
A gyerekek olyan jó tetteket vállaltak, amiket decemberben szerettek volna véghez vinni. A legtöbb jó cselekedet arra irányult, hogy valamelyik társuknak segítetsenek valamiben. Azt fogalmazták meg, hogy akkor igazán jó segíteni, ha az illető, aki rászorul, nem kéri, hanem ők maguk veszik észre, hogy kinek, mire van szüksége. Azt is észrevették, hogy minél jobban figyelnek egymásra és segítenek másoknak, annál több szeretetet és segítséget kapnak ők maguk is.
Nem készült olyan fénykép, amit megoszthatunk, ezért a boldogság kirakónk képét tesszük ide 🙂
Minden gyermek egy szivecskére rajzolta a hónapban megvalósított jócselekedeteit, vagy amelyikre a legbüszkébb. Ezeket a szíveket egy koszorúvá ragasztottuk össze emlékként.
A téma ráhangolódása a ,, Jó emberré csak a szívemmel válhatok” c. dallal kezdődött.
Bevezetésként körbe leültünk és megbeszéltük, hogy ki mit ad a szüleinek.
Csillogó szemekkel záporoztak a különféle jó cselekedetekkel.
A téma feldolgozásánál elolvastam nekik a könyvből a ,, Szívem kertje” c. mesét.
A végén pedig megcsinálták az ehhez tartozó feladatokból, az általam kiválasztott feladatokat.