Ezt a témát az adventi jó cselekedetekhez és a jótékonysági ajándékgyűjtéshez párosítottam. Az adakozás örömét ez által sokan megélhették. De a mindennapi segítség nyújtást és az egymásról való gondoskodást is új perspektívából közelítettük meg. A gyerekek kipucolták a cipőiket a Télapónak, megterítettek az asztalon egymásnak, segítettek a dadus néninek a munkájában. Jobban odafigyeltek a játékaik elpakolásában. A pozitív megerősítések által a közkedély is fokozódott. Túlcsorduló boldogságunknak végül egy tánccal adtunk utat.
Boldogító jó cselekedetek
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagintézménye
A tanulóimmal nagyon sokat beszélgettünk a jó cselekedeteinkről, hogy mi számít annak, mi az amit naponta meg is tudunk valósítani. Sok emlék és sok cél fogalmazódott meg bennük. A jó cselekedeteinket pedig összeszedtük egy dobozba, hogy jövőre ugyanehhez a témához érve elolvashassuk és átbeszélhessük azokat.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Boldogító jócselekedetek: Ajándékozás Karácsonykor
A jó cselekedetek Intézményünk arculatához igen közel állnak egyházi fenntartású intézményként.
A gyermekek személyiségének fejélesztésének szerves része az egymás segítése, az együttműködés.
Az ajándékkészítés, egymás megajándékozása, felköszöntése, mind ezeknek a személyiségvonások kialakítását fejlesztik.
A szerepjátékok is alkalmat adnak a téma érzékeltetésére.
Kisvárdai Egyesített Óvoda Nyitnikék Tagintézménye
A jó cselekedetek boldogabbá tesznek bennünket: Azt is aki adja, azt is aki kapja.
A maszk készítésnek nagyon örültek a diákok, kreatív ötletekkel álltak neki a munkának. Volt aki a kivágásnál segítséget igényelt, de a legtöbben egyedül dolgoztak. Közben sokat beszélgettünk arról, hogy miért van nagy jelentősége járványhelyzet idején a maszk viselésének, hogyan tudjuk megóvni a körülöttünk lévő embereket.A jó cselekedeteik abban mutatkoztak meg, hogy a maszkokat egymásnak készítették, kisorsoltuk, hogy ki kit fog megajándékozni vele. Figyeltek arra, hogy olyan minta kerüljön rá, amely az adott illető számára valamilyen okból fontos.
A feladat megoldásával kapcsolatban a gyerekek érzései kettősek voltak. Egyrészt terhesnek érezték, mert magával a maszk viselésével és az egész járványhelyzettel kapcsolatban negatív érzéseik vannak, hisz alapjaiban változtatja meg mindennapjaikat, kortárs kapcsolataikat. Másrészt pozitívumként élték meg, hogy saját elképzeléseiket, ötleteiket valósíthatták meg a tervezés és kivitelezés folyamatában.
Andreetti Károly Általános Iskola és Művészeti Iskola
A gyerekek olyan mondatokat írtak a kártyákra, melyek boldogságot, örömet okoztak számukra.