Mivel december az advent, a karácsony, a szeretet jegyében telik így a gyerekek a következő feladatot kapják. Előre elkészített, egyforma papírlapra mindenki felírja a nevét, összehajtja, majd elhelyezi egy kalapba. A fecniket alaposan összekeverjük, majd mindenki húz egyet. A kihúzott tanuló nevét titokban kell tartania és karácsonyig minden tanítási nap meg kell lepnie valamivel. Ez lehet apró ajándéktárgy, édesség, saját készítésű tárgy, de akár egy kártya is jókívánsággal,…Mindezt azonban úgy kell csinálni, hogy a másik ne vegye észre, hogy mikor és főleg, hogy kitől kapta az apró meglepetést. Pl: csempészd a kabátja zsebébe, dugd padjába,…stb. A hónap végén mindenki elmondja, hogy szerinte kitől kapta a meglepiket, és miből gondolja ezt. A végén persze kiderül az igazság.
Boldogító jó cselekedetek
A legszebb ajándék a jócselekedet. Ebben a témában készületek el a gömb alakú díszek a karácsonyfánkra.
Csoportunkban a gyerekek reggelinél ,ha szükséges önthetnek egymásnak a folyadékból.
Csoportunkban a gyerekek reggelinél ,ha szükséges önthetnek egymásnak a folyadékból.
Meixner Ildikó EGYMI Mohács Oldi Tagintézmény
December hónapunk az ünnepekre való készülődés jegyében telt. „Jobb adni, mint kapni ” mottóval készítettünk mézeskalács figurákat, valamint varrtunk kis karácsonyfákat, amit szeretteinknek, valamint egymásnak is ajándékoztunk. Meghitt, bensőséges perceket éltünk át, amik egyszeriek és megismételhetetlenek .
Nagyon sokat gondolkodtunk tanulóimmal, hogy hogyan tudnánk örömet okozni egymásnak, a téma szerteágazó. A témakör feldolgozásában a média is segítségemre volt, hiszen karácsony közeledtével mindenhol jócselekedetekre, adományozásra, a rászorulók támogatására buzdítják az embereket. Előtérbe kerülnek a pozitív gondolatok és érzések, az egymásra való odafigyelés. Az adventi várakozásról tanulva a hit, remény, öröm, szeretet fogalmak, és értelmezésük is folyamatosan megjelentek több tanórán, termékeny talajt előkészítve decemberi boldogság óráinknak. A fiataloknak egyes fogalmak értelmezése nehezített, így az életből vett példák és azok érzelmi oldalról való megközelítése könnyebbé tette feldolgozásukat. Érdekes, hogy a segítségnyújtás, a jócselekedet korántsem volt mindenki számára természetes.
A boldogságórákat légzőgyakorlattal kezdtük, magunkba szívva minden jót, szépet, örömet, mosolyt, szivárványt és boldogságot, kifújva a rosszat. Végül a jó dolgokkal együtt a levegőt magunkban tartva, majd minden rosszat teljesen kifújva fejeztük be a gyakorlatot. Ezt bevezettem napi gyakorlatunkba is: egy tanult vers részletének elmondásával összekapcsolva, majd az említett légzőgyakorlattal kezdjük a kommunikáció óráinkat (ez minden nap az első óra).
A légzőgyakorlat után következett a boldogságdal meghallgatása, miközben minden fiatalhoz odamentem, megöleltem és szép napot kívántam nekik. A jócselekedet fogalmának értelmezése után beszélgettünk arról, hogy ki milyen jócselekedetet hajtott már végre. Próbáltam olyan példák felé terelni őket, amit ők is képesek végrehajtani, de kibővítve minél több lehetőséggel, hogy legyen kis rálátásuk arra, mások hogyan cselekednek jót.
Megbeszéltük, hogy a jócselekedet nem mindig adományozást jelent. Jelenthet segítségnyújtást családtagoknak, időseknek, elesetteknek, rászorulóknak. Jelenthet kedvességet, odafigyelést, egy mosolyt embertársaink iránt, mellyel örömet okozunk, kimozdíthatjuk rossz hangulatukból őket. Jócselekedet lehet az is, ha jól viselkedünk, jól tanulunk, hiszen ezzel is örömet okozunk szüleinknek, esetleg azoknak a felnőtteknek, akik velünk foglalkoznak. Jócselekedet lehet egy figyelmesség, például ha látjuk, hogy anya, apa vagy a gondozóink fáradtak, főzhetünk neki egy teát. Jócselekedet, ha állatokon segítünk.
Beszélgettünk arról, hogy ki kinek szokott segíteni és miben. Nekik segített-e már valaki? Milyen érzés volt? Mindenki vállalt egy feladatot, amellyel segít osztálytársainak napi feladataik elvégzésében. Aznap mindenki nagyon szorgos volt, de szerencsére többüknél a segítő szándék nem csak 1 napig tartott.
Végül saját kézzel készített szájmaszkokat varrtunk, ezt ajándékozták az általuk kiválasztott társuknak, amit mindenki boldogan fogadott, de a szokott közös ölelés sem maradt el.
A boldogság órák és a témákkal való foglalkozás tapasztalatom szerint nemcsak a gyerekeknek, fiataloknak adnak pozitív többletet, hanem úgy érzem, nekünk, felnőtteknek is.
A szerzetesek kötelességeivel, feladataival ismerkedtünk meg. Beszéltünk arról, hogy mit jelent másoknak örömöt szerezni jó cselekedetek segítségével. A tanulók arról is beszámoltak, hogy mennyire jó nemcsak kapni, hanem adni is. A feladat az volt, hogy most szüleiket is lepjék meg egy-egy jó cselekedettel.
Báthory István Általános Iskola
A Föld Napja 🌍 – 💚♻️
A héten alsó tagozatos osztályaink visszatérhettek az iskolai falai közé, így a Föld napját is változatos formában tudták megünnepelni. A 3.b osztályosok virágot ültettek az előkertben illetve a bolygónkkal kapcsolatos rajzokat készítettek. A 2.a osztály tanulói színeztek, festettek és érdekes feladatokat oldottak meg. Az 1.a osztályosok interaktív játékokat játszottak, meséket néztek, dalokat hallgattak a Földről. Plakátot készítettek, színeztek.
“A Földet nem apáinktól örököltük, hanem unokáinktól kaptuk kölcsön.”✅
Báthory István Általános Iskola
„Maradj az óvodában, iskolában, majd mi megyünk!” eseménysorozatunk ma ismét két intézmény udvarára látogatott el. A Kukamese című mesedarabunkkal és Hulladéksziget lakóival, történetükkel a Lurkó Óvoda és a Báthory István Általános Iskola legifjabb nézői ismerkedhettek meg. Az előadást követően pedig a gyerekekkel együtt dolgoztuk fel az újrahasznosításról szóló, tanulságos előadást.
A Veszprémi Petőfi Színház minden helyzetben közösségben a közönséggel!