Egy színvonalas karácsonyi koncerttel örvendeztettük meg egymást, amit a tanító nénik meséi versei színesítettek. A szülőknek videóra vettük.
Boldogító jó cselekedetek
Német Nemzetiségi Általános Iskola és AMI
Az idén csak az osztályon belül sikerült megszerveznünk az ajándékozást.
De az örömszerzés maradéktalan volt.
BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK 1.
(3-6 évesek részére)
Idő Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
3’ Relaxációs gyakorlat „Repül a madár, szárnyalva száll, mert szabad madár” csoport munka Arra szeretnélek kérni Titeket, hogy képzeljetek el egy madarat, aki szabadon száll, szárnyait kitárva, boldogan repül a felhők között. Mindenki mutassa meg, hogy milyen a madár, amire gondolt, hogyan repül. (Boldogságóra könyv 3-6 éveseknek 38.oldal)
3’ „Dagasztás” (Boldogságóra könyv 3-6 éveseknek 39.oldal) csoport munka Most arra kérnélek Titeket, hogy hajoljunk előre törzsünkkel, mindkét kezünket ökölbe szorítva, felváltva húzogassuk a jobb és bal vállunkat, majd az ujjainkat kiengedve, „rázzuk le róluk a lisztet”, és mintha zongoráznánk, lazítsuk ki a kezünket és karjainkat.
5’ A téma bevezetése Jó cselekedetek gyakorlása beszélgetés, kézikönyv 99-101. oldal alapján A szőnyegen ülve most beszélgessünk arról, hogy mit is jelent a jó cselekedet. Kinek mi jut erről eszébe?
10’ A téma feldolgozása Téma feldolgozás mesével, felolvasás Mesélek nektek egy szép történetet Amáliáról és szíve kertjéről.
Boldogságóra könyv 3-6 éveseknek 105. oldal – Szívem kertje
5’ Kérdések a témával kapcsolatban csoport munka Volt olyan pillanat, amikor jót cselekedtetek, és megdicsértek érte? Milyen jót cselekedtél? Milyen érzés volt?
5’ Boldogságóra tankönyv 6-10 éveseknek, 107. oldal alapján csoport munka Készítsük el a csoportunk karácsonyfáját, amit díszítsünk olyan díszekkel, amik jó cselekedeteinket szimbolizálják. (a díszre az óvodai jelet és a gyermek jó cselekedetét írjuk fel)
Eszközigény: karácsonyi díszek sablonjai, karácsonyfa, színes ceruzák, olló, ragasztó, papír, karton
4’ A téma lezárása Bagdi Bella Boldog vagyok c. dalának meghallgatása zenehallgatás, tánc Gyertek táncolni!
BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK 2.
(3-6 évesek részére)
Idő Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
2’ Relaxációs gyakorlat Boldogságóra kézikönyv 6-10 évesek részére, 36. oldal egyéni munka „Repül a karom, ha akarom, ha nem akarom” – magastartásba fellendített karunkat hagyjuk a gravitációs tehetetlenségnek engedve „lezuhanni”, majd visszarepítjük a magasba, és átadjuk a lendületnek, hogy az szinte magától vigye fel és le a két kart. (ez az ősi mozgatópályák által vezetett mozgás automatikusan kikapcsolja a szorongásközpontot)
5’ Téma bevezetése Boldogságóra munkafüzet 3-6 éveseknek, 31. oldal egyéni munka A múlt héten a jó cselekedetekről beszéltünk, és ezt most folytatjuk. Tudjátok, hogy télen a kismadarakkal is tehetünk jót, úgy, hogy etetjük őket. Üljünk asztalhoz, és segítsünk a kismadaraknak odújukba eljutni a fiókáikhoz.
10’ Téma feldolgozás Boldogságóra kézikönyv 6-10 éveseknek, 108. oldal alapján egyéni munka Minden megvan?
Leltározzuk közösen, hogy mi mindenre van szüksége egy jótevőnek?
A saját lapotokon jelöljétek be, hogy mire lesz szükségetek a jó cselekedethez. Ha ezzel végeztetek, megcsináljuk nagyban is.
25’ csoportmunka Kérek egy jelentkezőt, aki vállalja Jóka szerepét!
Őt körbe rajzoljuk egy nagy lapon, és megrajzoljuk, hogy mire van szüksége!
3’ A téma lezárása Bagdi Bella Jól érzem c. dalának meghallgatása zenehallgatás, tánc Zárásként táncoljunk egyet!
A 7. osztályosok apró ajándékokat készítettek az 1. osztályosok számára
A hónap témája az elcsendesedés, a Mikulás és az angyalvárás. A csoportunkba beköltözött erre a hónapra a Mikulás 2 rosszcsont manója, akik a gyerekek helyett tettek különféle csínyeket, így már nekik ezzel nem kellett foglalkozni, csak a jócselekedetekre kellett figyelniük. A manók aktív tagjai voltak a csoportunknak, rendetlenséget csináltak, eltüntették a játékokat vagy éppen játékkal, nasival, gyümölccsel, dekorációval lepték meg a gyerekeket. A gyerekek nagyon figyeltek arra, hogy a manók után rendet tegyenek a csoportban. A manóktól megkaptuk a Mikulás Lappföldi címét is, így rajzoltak neki, jókívánságaikat pedig leírtam. A borítékot közösen adtuk fel a postán.
A karácsonyhoz közeledve az asztalokat összetoltuk, az étkezéseket egy nagy közös asztalnál töltöttük.
Taksony Vezér Német Nemzetiségi Általános Iskola
Nagyon élveztük, hogy idén is sok ajándékot küldhettünk nehéz sorsú gyermekeknek.
Kisvárdai Egyesített Óvoda Nyitnikék Tagintézménye
A csoportunkra az összefogás jellemző. Kiscsoportban segítik egymást a gyerekek, főleg azok akik már esetleg az előző tanévben szintén kiscsoportosak voltak.
Dédelgetik ,babusgatják egymást:)