1. Ráhangolódás a témára
2. Témával kapcsolatos mese elolvasása
3. Mesefeldolgozás
4. Témához kapcsolódó feladatok
5. Foglalkozás lezárása énekkel
Boldogító jó cselekedetek
A tanított osztályom a digitális oktatás ideje alatt is próbált helytállni a Boldogságóra programban. Egyik kedves tanítványom ezt az üdvözletet küldte számomra. Nagyon kedves gesztusnak tartom.
Jurisics Utcai Általános Iskola
„Boldogság a szomorú világban” című kisfilmet készítették a csoport tagjai
Rajzolta: Németh Anna, animálta: Klotz Tímea
Egy szürke és szomorú világban élünk, ahol mindenki szomorú kivéve Skylar-t és Midnight-ot, akik színesek és boldogok. Sok kaland után sikerül megmenteniük egy szürke lányt a zaklatóitól, ezért a lány (Elena) átáll az ő oldalukra és megmagyarázza a városiaknak, akik kitiltották a városukból a színes embereket, hogy „A boldogság tesz színessé”. A városiak többsége elfogadta ezt és elkezdtek ők is színesedni. 🙂
A diákok elkészítették ” A jócselekedet virágait” -a kérdés az volt a feléjük, hogy „Mi a legjobb dolog, amit tehetsz magaddal?”
Készítettek SMILE- kártyát (Jót tettem veled, te is add tovább a kártyát. Tegyél te is jót!” Nagy sikere volt, a gyererkek örömmel adták egymásnak, szüleiknek, tanáraiknak a kártyákat.
A Nyíregyházi Móra Ferenc Általános Iskola Bagoly Tanoda csoportjával vágtunk bele a programba. Azért vállaltam az osztályban tanító nevelőként, mert már nagyon sokat hallottam róla, nagyon hasznosnak, fontosnak tartom az eszmeiségét, a feladatait, és már személyesen is találkoztam Bagdi Bellával egy pedagógus nyári egyetemen, ahol nagyon meggyőző, magával ragadó volt. Mikor belevágtam, akkor még nem tudtam, hogy egy ilyen nagy iskolában, -ahol az időnket egy kicsit sem tudjuk magunknak beosztani, és nincs olyan időkeret, amikor ilyen dolgokat meg tudunk valósítani- milyen komoly próbatétel időt szakítani egy ilyen feladatra. Nagyon döcögősen, de csak sikerült ízelítőt adni a tanulóknak.
A szeptember a millió elfoglaltsággal indult, nem fért bele, így utólag tudtunk beszélgetni a háláról. A harmadikosok nagyon jól megfogalmazták, összegyűjtötték, hogy kinek, mikor, miért voltak, vagy lehettek volna hálásak. Volt aki a kiskutyájának, mert róla jutott eszébe egy mulasztása, ami később bajba sodorhatta volna.
Októberben a sólyom megfigyeléseit rajzolták le. Mit lát a tanteremben, mit lát az udvaron? (1. számú)
Novemberben eljátszottuk a „Csak tekintettel” és a „Telefon” játékot. Nagyon szerették a gyerekek ezt a játékot, de néhányuknak problémát okoz a metakommunikáció. Később magyar és etika órán is tudtuk gyakorolni. Egy kisfiú volt, aki egy nagy „hisztit rendezett”, mert toporzékolva kiabálta, hogy ő nem tud egyetlen társáról sem, egyetlen információt sem adni. Ez azért volt hasznos, mert így jobban figyelünk erre a tanulóra ezután.
Decemberben lerajzolták a gyerekek a legkedvesebb arcukat, abból állítottunk össze egy napocskát. A december a jótettek, jókívánságok, adományozások jegyében telt el. 2.számú)
Januárban az újévet a céljaink megfogalmazásával kezdtük. (3. számú)
A Nyíregyházi Móra Ferenc Általános Iskola Bagoly Tanoda csoportjával vágtunk bele a programba. Azért vállaltam az osztályban tanító nevelőként, mert már nagyon sokat hallottam róla, nagyon hasznosnak, fontosnak tartom az eszmeiségét, a feladatait, és már személyesen is találkoztam Bagdi Bellával egy pedagógus nyári egyetemen, ahol nagyon meggyőző, magával ragadó volt. Mikor belevágtam, akkor még nem tudtam, hogy egy ilyen nagy iskolában, -ahol az időnket egy kicsit sem tudjuk magunknak beosztani, és nincs olyan időkeret, amikor ilyen dolgokat meg tudunk valósítani- milyen komoly próbatétel időt szakítani egy ilyen feladatra. Nagyon döcögősen, de csak sikerült ízelítőt adni a tanulóknak.
A szeptember a millió elfoglaltsággal indult, nem fért bele, így utólag tudtunk beszélgetni a háláról. A harmadikosok nagyon jól megfogalmazták, összegyűjtötték, hogy kinek, mikor, miért voltak, vagy lehettek volna hálásak. Volt aki a kiskutyájának, mert róla jutott eszébe egy mulasztása, ami később bajba sodorhatta volna.
Októberben a sólyom megfigyeléseit rajzolták le. Mit lát a tanteremben, mit lát az udvaron? (1. számú)
Novemberben eljátszottuk a „Csak tekintettel” és a „Telefon” játékot. Nagyon szerették a gyerekek ezt a játékot, de néhányuknak problémát okoz a metakommunikáció. Később magyar és etika órán is tudtuk gyakorolni. Egy kisfiú volt, aki egy nagy „hisztit rendezett”, mert toporzékolva kiabálta, hogy ő nem tud egyetlen társáról sem, egyetlen információt sem adni. Ez azért volt hasznos, mert így jobban figyelünk erre a tanulóra ezután.
Decemberben lerajzolták a gyerekek a legkedvesebb arcukat, abból állítottunk össze egy napocskát. A december a jótettek, jókívánságok, adományozások jegyében telt el. 2.számú)
Januárban az újévet a céljaink megfogalmazásával kezdtük. (3. számú)
A Nyíregyházi Móra Ferenc Általános Iskola Bagoly Tanoda csoportjával vágtunk bele a programba. Azért vállaltam az osztályban tanító nevelőként, mert már nagyon sokat hallottam róla, nagyon hasznosnak, fontosnak tartom az eszmeiségét, a feladatait, és már személyesen is találkoztam Bagdi Bellával egy pedagógus nyári egyetemen, ahol nagyon meggyőző, magával ragadó volt. Mikor belevágtam, akkor még nem tudtam, hogy egy ilyen nagy iskolában, -ahol az időnket egy kicsit sem tudjuk magunknak beosztani, és nincs olyan időkeret, amikor ilyen dolgokat meg tudunk valósítani- milyen komoly próbatétel időt szakítani egy ilyen feladatra. Nagyon döcögősen, de csak sikerült ízelítőt adni a tanulóknak.
A szeptember a millió elfoglaltsággal indult, nem fért bele, így utólag tudtunk beszélgetni a háláról. A harmadikosok nagyon jól megfogalmazták, összegyűjtötték, hogy kinek, mikor, miért voltak, vagy lehettek volna hálásak. Volt aki a kiskutyájának, mert róla jutott eszébe egy mulasztása, ami később bajba sodorhatta volna.
Októberben a sólyom megfigyeléseit rajzolták le. Mit lát a tanteremben, mit lát az udvaron? (1. számú)
Novemberben eljátszottuk a „Csak tekintettel” és a „Telefon” játékot. Nagyon szerették a gyerekek ezt a játékot, de néhányuknak problémát okoz a metakommunikáció. Később magyar és etika órán is tudtuk gyakorolni. Egy kisfiú volt, aki egy nagy „hisztit rendezett”, mert toporzékolva kiabálta, hogy ő nem tud egyetlen társáról sem, egyetlen információt sem adni. Ez azért volt hasznos, mert így jobban figyelünk erre a tanulóra ezután.
Decemberben lerajzolták a gyerekek a legkedvesebb arcukat, abból állítottunk össze egy napocskát. A december a jótettek, jókívánságok, adományozások jegyében telt el. 2.számú)
Januárban az újévet a céljaink megfogalmazásával kezdtük. (3. számú)
2020. december
Az adventi időszak ideális környezetet ad a „jó cselekedetek” témakör feldolgozásához. Most kiscsoportosaink vannak, így nem tudják még, hogy minden decemberben elkészítjük a madarak karácsonyfáját.
Idén most velük került sor erre, természetesen szépen megalapozva többek közt az állatokról való gondoskodás kérdését is. Gyermekeink igen érzékenyen reagálnak arra, ha valakinek segítségre van szüksége. Felismerik, és igyekeznek megoldani a helyzetet, de mindenképpen aktívan részt is vesznek a segítségnyújtásban. Talán érzik azt a melengető érzést is, ami akkor tölt el minket, amikor valami jót sikerül tennünk, akár azért, mert segítségre volt szüksége valakinek, vagy csak azért mert jót tenni jó.
A madaraknak készülő eleséget nagy gondossággal készítették, és miután kiakasztottuk a kerti fákra, napokig figyelemmel kísérték, vajon megtalálták-e a madárkák, ízlett-e nekik.
A téli időszakban is nagyon szívesen segítenek, örömmel tesznek jót. Segítenek a levelek összesöprésében, ha hó esik, a belső járdák megtisztításában is.